Stránka 4 z 6
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 05.07.2012 13:40
od V12
A opat jedna nova skusenost - v robote som nafasoval telefon s Androidom a hned otestoval Torque s mojim BT ELM. Paradna to vec, aktivoval som rozsireny set PIDov pre Ford, je velmi zaujimave sledovat, ako pri brzdeni na nerovnej sotoline ABS dorovnava otacky kolies. Alebo pri rozbehu zasahuje kontrola trakcie, resp. ESP. Cita to aj chyby, zaznamenava log trasy, ktory pravdepodobne vie naparovat aj na videozaznam. Skusim na tostiahnut plugin.
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 05.07.2012 21:04
od vita_k
Jsi kouzelník. Já z toho torqu ABS nemůžu dostat a to tam zapnute extended pid pro Ford. Jsou cerne a ne zelene:-(
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 06.07.2012 12:31
od V12
Na kachliach mi tiez fura extended PID-ov nefungovala - napr. ani poloha plynoveho pedalu. Zrejme to chodi iba na origo Fordackej elektronike. Zabozruti ju mozu mat nejako modifikovanu.
Spominany Track recorder funguje paradne. Vyberiem si data, ktore chcem sledovat, spustim nahravanie, vyrazim a nahrava to standardne MP4 video. Nainstaloval som utilitky, ktore to video zosynchronizuju s ulozenym logom a porendruje sa z toho vysledne video, v ktorom su uz aj budiky. Ked mi vyjde cas, skusim nahrat video aj so senzormi ABS v akcii. Len predtym musim z auta vylozit zenu...
EDIT :
Takze TrackRecorder nenahrava rozsirene PIDy. Nenahral ani polohu pedalu plynu, ani data z ABS senzorov. Je ale zaujimave, ze zalogovat sa ale daju.
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 09.07.2012 10:17
od bufer
Skusal som Scanxl V3.5 , v spojení 1.6 tdci PSA - ziadna slava. Ford enhanced diagnostika nekomunikuje vobec (zrejme PSA má iné proprietárne protokoly ako FORD) a Generic OBD len 7 standartnyh PIDov ktoré vidim cez hocijaku inu OBD.
Komunikaciu EGR parametrov tato jednotka cez OBD nepodporuje. Parametre EGR sa mi zatieľ podarilo vidieť len cez F-Super a SW Formidable. Táto diagnostika však nepracuje na protokole OBD, ale komunikuje s riadiacou jednotkou cez MOD 22.
To V12: Vdaka za tipy (drivery, dátum) bez nich by som asi este dumal nad spojazdnenim Palmera.
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 09.07.2012 13:54
od V12
Ked sme u toho Palmera - skusal som DashCommand na Androide a nedokazal sa pripojit na BT ELM. Testoval to niekto ?
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 10.07.2012 07:45
od V12
Reagujem na toto :
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 18#p790318
Mam skusenost s Torque na Androide, ze hodnotu LPK - okamzita spotreba v litroch/100 km ukazoval tiez zle pri nastaveni objemovej ucinnosti motora na odporucanych 85%. Ked som to ale naladil podla palubneho pocitaca ukazovatela priemernej spotreby (moj 2.0i okamzitu pre istotu neukazuje) na 60%, ukazuje to uz vcelku OK v rozsahu cca od 50 do 160 km/h.
Skus zmenit objemovu ucinnost smerom hore, ak to teda ten OBDscope podporuje.
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 10.07.2012 08:34
od bufer
OBDScope umožňuje kalibráciu spotreby oboma smermi. Ale okamžitá spotreba je počítana z údaju MAF a u naftových preplňovaných motorov je to problém (Napríklad pri jazde z kopca a brzdení motorom je okamžitá spotreba úplné "hausnumero" lebo palivo nejde žiadne, ale vzduch áno.
U benzínov sa to dá nakalibrovať celkom presne.
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 11.07.2012 07:57
od V12
V DashCommand by sa pre turbokachle mozno dal urobit script, ktory by to pocital spravne. Bolo by treba do vypoctu zaratat ziadanu davku paliva, alebo sirku pulzu injektorov, kdesi som videl aproximacne tabulky, ktore udavali vztah medzi sirkou pulzu a vstrekovanou davkou paliva. Ked ides dole kopcom a brzdis motorom, ziadana davka paliva je nulova. Neskusal som to, moj turbochrocht ukazoval aj okamzitu spotrebu. Tento isty problem je aj u benzinakov - tiez ked brzdis motorom, Torque ukazuje nenulovu spotrebu, no v reale su injektory zavrete.
Docela ma serie, ze sa mi nepodarilo rozbehat DashCommand, je pruznejsi ako Torque, takze sa tam da porobit daleko viac veci.
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 16.07.2012 14:51
od bufer
Hej asi by sa to dalo, ale potrebujes k tomu údaje z Ford enhanced diagnostiky. A tá bohuzial pre mna zdá za že funguje len na PWM protokole. PSA motory majú na OBD vyvedené len piny podľa CAN, takže načas musim zabudnuť na Palmerovu Ford enhanced diagnostiku.

Ale na svojom fóre Palmer sľubuje, že v niektorom ďalšom builde to bude.
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 16.07.2012 22:27
od V12
Hmmm, tak to je skoda. Je ale zaujimave, ze 2.0TDCI frcal aj na rozsirenej. A bolo tam toho hooodne. Zda sa, ze sa to tyka iba 1.6HDI. Musim ale napisat, ze na starom 1.8TDCI toho bolo este viac.
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 17.07.2012 08:50
od bufer
Určite sa to týka 1.6 tdci (HDI), či sa to týka 2.0 tdci nie som si istý, zdá sa mi že sú dva original FORD aj PSA.
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 17.07.2012 12:25
od V12
Neviem, moze to tak byt. Osobne uz naftak riesit nebudem, vsetko to uz ma DPF, ktory by som mojim sposobom jazdenia ordovnal velmi rychlo a doba, ked sa jeho pritomnost a funkcnost bude kontrolovat podla vsetkeho nie je velmi daleko

EU chce technicke kontroly aut starsich ako 6 rokov kazdy rok...
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 20.07.2012 17:44
od V12
Vratme sa opat k Androidu a BT ELM - aha co dokaze Torque s pluginom TrackRecorder :
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=BayTvHly72k[/youtube]
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 22.07.2012 09:07
od V12
Odpoved, preco lacne cinske ELM nechodia s niektorymi nasimi fordikmi je tu :
Some units seem to suffer poor build quality and reliability issues. Other units are perfectly fine. Make sure you purchase with a buyer who has a decent returns policy should the unit turn out to be defective. I would recommend avoiding this adapter if you intend to use it on a Ford vehicle which use the J1850-PWM protocol.
Zdroj :
http://torque-bhp.com/wiki/Bluetooth_Adapters
Re: Zber prevadzkovych dat cez ELM327
Napsal: 01.10.2012 10:14
od vita_k
pokracovani diskuze:
Re: Kontrolka motoru po rozvodech
Poloha skrtiacej klapky je v pripade benzinaku SAE hodnota - cize standardna. V rozsirenej sade su 2 dalsie polohy klapky :
- throttle position desired PID 22091a, jednotka su stupne, rozsah 0 az 100, rovnica ((A*256)+B)*(100/8192)
- throttle position actual PID 22093c, ostatne ako v predoslom
Mohol by si ale otestovat, ci ti pojde EOT - Engine Oil Temp - PID 221310, hodnoty 0 az 300, rovnica ((((A*256)+B)/100)-40. Mne toto neslo ani na naftaku a nejde ani na benzinaku.
EDIT :
Do prilohy pridavam jeden zaujimavy ulovok - enhanced FORD pids aj s rovnicami. Nie je tam vsetko, ale aj tak.
Diky. Myslim ale, ze v pripade dieslu throttle position je jen senzor na pedalu, coz neni skrtici klapka, kterou bych potreboval.
EOT mam v rozsirenych PIDech. Ale s jinou rovnici A-40 a taky me nejede.