Zdravím Fokusáře.

Měl jsem stejné problémy s tachometrem, inspiroval jsem se na tomto fóru a jal se opatřit čidlo i kolík.
Začala mi dovolená, tak proč jí nevyužít a neopravit svého Mazlíčka. Počasí tomu přálo, deset nad nulou, mraky jako nadýchaná duchna, voda je cítit ve vzduchu.
Zvedl jsem kapotu a ponořil se do útrob vozidla. Ladným pohybem šroubováku jsem chtěl vysunout kolík a jejda - jistící plech odpadl.

Z převodovky kouká 5mm zbytku tyčky, za který opravdu nebylo jak vzít. Kombinačky na tom klouzaly jak namydlené, navíc ruce nemám jak klavírista, ale ani jemu by se nepovedlo je tam nacpat. Průběžně jsem prohazoval kleště a WD sprej, ale po třech hodinách se začalo smrákat a tak jsem to tento den vzdal.
Druhý den natěšen a s kámošovým rčením, když to nejde silou, půjde to ještě větší silou, jsem použil samosvěrné kleště a kmitáním všemi směry se čep rozhýbal a uvolnil. Myslel jsem že mám vyhráno, ale chyba lávky, to nejhorší teprve přišlo. Již naučeným pohybem se samosvěrnými kleštěmi jsem se ponořil vně motoru, uchopil jsem čidlo a nic. Pod kleště jsem protáhl kurtu, navlékl ji na páku opřenou o karosérii, silou táhl nahoru a rána. Výborně! Čidlo vyletělo rychlostí raketoplánu Challenger. Připravuji nové čidlo, porovnávám se starým a jaké je moje překvapení, dostal jsem ven jen polovičku.

Začalo pršet, prima situace, vyndal jsem tedy zahradní slunečník s červenou reklamou na limonádu a zapíchl ho do skuliny v motoru. Pohledem do převodovky zjišťuji, že ta chybějící část zůstala 2cm uvnitř. Jaképak štráchy, vrtačkou jsem vyvrtal otvor a našrouboval šroub. Osvědčené samosvěrky mi po dvou hodinách pomohly ten zmetek vydolovat. Montáž nového čidla byl můj vrcholný zážitek. Krásnější pocit jsem u opravy auta ještě nezažil a že se v nich vrtám dlouhé roky. Nezkušeným nedoporučuji se do takové "banality" pouštět.
