Stránka 4 z 76

Re: Problémy s turbem

Napsal: 04.02.2008 11:00
od chmelko
hriadel (hřídel) turba, ktorá pohána lopatky

Re: Problémy s turbem

Napsal: 04.02.2008 11:08
od sovo
Už som dal preverit turbo mechanikovy,povedal že sa zdá o.k ale že presne sa to neda povedat.No hriadel rozhodne volu nemá auto nedymý olej sa nestráca.No proste žiadne priznaky poruchy turba iba to pískanie.

Re: Problémy s turbem

Napsal: 04.02.2008 11:11
od sovo
[quote="sovo"]Už som dal preverit turbo mechanikovy,povedal že sa zdá o.k ale že presne sa to neda povedat.No hriadel rozhodne volu nemá auto nedymý olej sa nestráca.No proste žiadne priznaky poruchy turba iba to pískanie.Inak chmelko to auto mas fakt pekné,ja mam také isté iba all.disky mam originalne.

Re: Problémy s turbem

Napsal: 04.02.2008 13:29
od Noah
sovo píše:Tak som to vyčistil,odmastnil,skontroloval som hadice o.k. ale nič sa nezmenilo!Tak teraz fakt neviem.Do vymeny turba za 50000sk sa mi nechce,hlavne ked auto jazdí bez zmeny.Vsetko sa zdá o.k. len to pískanie pri prudkom zrýchlený.Možno by som mal tie hadice predsa vymenit ale aj to je 3000sk ak to nepomože tak ma to bude mrziet.Budem vdačný za každu radu. 1.8TDCI

Menit neposkozene hadice je vyhazovani penez,mel sem jednu prasklou a muzu ti rict ze zadny piskani sem neslysel,akorat to zabliti okolo olejem

Re: Problémy s turbem

Napsal: 05.02.2008 20:30
od sovo
Čo poviete na toto :?: Dnešné dúchadlá sú preto menšie. Rýchlejšie sa roztočia a motor ťahá pekne odspodu. Pri plnom zaťažení sa však turbo silno zahrieva, a keď náhle motor vypnete, rozpálený sa ešte chvíľu točí, no chladivá olejová náplň už ním neprúdi.

Neklamným znakom začínajúceho sa konca turbodúchadla je pískanie. Dobre ho počuť hlavne zvonku. Ak zvyšovanie otáčok sprevádzajú vysoké tóny, ktoré môžu trochu pripomínať vzdialenú policajnú sirénu, ruky preč! Alebo žiadajte zľavu.

„V tejto fáze sa dá turbo ešte opraviť napríklad repasovaním. Náklady sa pohybujú okolo 7-tisíc českých korún. No zadreté turbo musíte vymeniť a to vás vyjde najmenej na 25-tisíc Kč, často aj oveľa viac,“ upozorňuje M. Vaculík.

Re: Problémy s turbem

Napsal: 05.02.2008 20:35
od chmelko
chmelko píše:hriadel (hřídel) turba, ktorá pohána lopatky
no to je to na čo som narážal..

Re: Problémy s turbem

Napsal: 05.02.2008 20:40
od sovo
Vraj to može dopadnut aj takto :cry: Olej namiesto nafty

Takpovediac neliečené turbo môže spôsobiť aj totálne zničenie motora. Keď začne cez jeho ložiská tiecť olej, časť zaplaví plniace potrubie a začne sa usadzovať aj v medzichladiči.

Koniec nastane bez varovania – po nahromadení kritického množstva maziva sa stane, že pri prudkom pridaní plynu motor nasaje namiesto chladného vzduchu práve olej. Ten sa v spaľovacích komorách vznieti a otáčky motora vyletia prudko nahor. V takýchto situáciách väčšina šoférov stlačí spojku a nič sa nestane.

Tí duchaprítomnejší potom vypnú kľúčik zapaľovania, ale motor aj tak beží. Práve totiž spaľuje olej z medzichladiča. Pretože sa tento proces skazy nedá zastaviť, otáčky nekontrolovane letia nahor, motor sa pretáča a to je jeho koniec.

V poslednom čase sa objavujú aj na turbodieseloch vodou chladené dúchadlá. Tých sa tento problém netýka. Nájdete ich napríklad v BMW, vo Volve (D5) alebo v najnovšom motore 2,0 dCi od Renaulta.

Re: Problémy s turbem

Napsal: 05.02.2008 20:43
od sovo
Ak má niekto skusenosti z výmenou turba prosim poradte kde a zakolko a ako kvalitne? :?:

Re: Problémy s turbem

Napsal: 05.02.2008 20:56
od chmelko
bhužial mam len ak take znalosti funkčnosti chladenia turba, nie jeho výmenou..
len som rad,že konečne tej "vazelíne"prestávate hovorit olej..

Re: Problémy s turbem

Napsal: 05.02.2008 21:19
od Ahmed
sovo píše:Vraj to može dopadnut aj takto :cry: Olej namiesto nafty

Takpovediac neliečené turbo môže spôsobiť aj totálne zničenie motora. Keď začne cez jeho ložiská tiecť olej, časť zaplaví plniace potrubie a začne sa usadzovať aj v medzichladiči.

Koniec nastane bez varovania – po nahromadení kritického množstva maziva sa stane, že pri prudkom pridaní plynu motor nasaje namiesto chladného vzduchu práve olej. Ten sa v spaľovacích komorách vznieti a otáčky motora vyletia prudko nahor. V takýchto situáciách väčšina šoférov stlačí spojku a nič sa nestane.

Tí duchaprítomnejší potom vypnú kľúčik zapaľovania, ale motor aj tak beží. Práve totiž spaľuje olej z medzichladiča. Pretože sa tento proces skazy nedá zastaviť, otáčky nekontrolovane letia nahor, motor sa pretáča a to je jeho koniec.

V poslednom čase sa objavujú aj na turbodieseloch vodou chladené dúchadlá. Tých sa tento problém netýka. Nájdete ich napríklad v BMW, vo Volve (D5) alebo v najnovšom motore 2,0 dCi od Renaulta.
A kdyz misto vyslapnuti spojky zaradis 5ku, tak to podle tebe udela co? :D

Re: Problémy s turbem

Napsal: 05.02.2008 22:22
od sovo
Ja som nenapisal!Čitaj tu http://auto.etrend.sk/112280/auto-porad ... tobazaroch. Mozno vypnut klucik a zaradit rychlost,ak stihneš!

Re: Problémy s turbem

Napsal: 06.02.2008 09:26
od martinus
Tak jsem cerstvym majitelem TDDI 2002 66kw a hned musim napsat nejakou mouchu. Byl jsem s tim na technicky a servisak mi rekl, ze mi odejde turbo, ze mam zasyfleny trubky od turba od oleje a ze to je priznak toho, ze turbo papa hodne oleje a za chvili bude prej na vymenu. Mate taky zasyfleny ty trubky? Nebo me vazne ceka vymena? Jinak kdyz seslapnu, tak tahne dobre a nepiska. A taky jsem si vsimnul, ze se ty trubky pekne rozpinaj, kdyz vylitnou otacky. Je to normalni? Sorry za blby dotazy, ale mel jsem doted jen 1.6 benzin a s dieslem nemam zkusenosti.

Re: Problémy s turbem

Napsal: 06.02.2008 10:20
od chmelko
ak tomu dobre rozumiem,tak máš mastnotu na trubkach u pripojení?
tak ten technik ja maser...turbo papa vela oleja :lol: :lol:

ak je to tak, stačí to pretesnit ako sa tu radí vačšine

Re: Problémy s turbem

Napsal: 06.02.2008 10:47
od martinus
Diky Chmelko, spadnul mi kamen ze srdce :o).
Me se to zdalo nejaky divny, ale clovek nikdy nevi.
Jo je to zamasteny kolem tech sparu a kolem ty trubky, jak tam jsou ty 3 zelezny krouzky. A to ze se rozpinaj je asi taky normalni nee?

Re: Problémy s turbem

Napsal: 06.02.2008 18:29
od Ahmed
Ty gumove hadice se rozpinaji uplne normalne - turbo zacne tlacit vzduch a hadice jsou mekke, takze se nafouknou. V celem tom obehu od turba pres mezichladic, trubky, atd. je takova olejova "mlha", to je taky uplne normalni. Pokud se ti ale povoli ty kovove pasky nebo je tam netesnost, pripadne olej se protlaci, tak je potom od toho zaprskany pomalu cely motor, to je taky normalni, je treba to odmastit a poradne dotahnout :wink: V zadnem pripade to neznamena, ze turbo je k.o. Nekteri lide to rikaji schvalne, aby meli kseft, jini protoze tomu prd rozumi :D