Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Odpovědět
FokusF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 13.11.2012 20:55
Bydliště: Praha Vyhod

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od FokusF » 28.05.2014 18:20

kamaradovi se stalo to sami,opravil turbo,vymenil 2x cerpadlo,a ti otacky stale obcas sli na maximum na par vterin,nez se mu to stalo znova,ale v zahranici (nemecko) tam mu dali novou ridici jednotku,a od ti doby ma klid ))
Akurat ze jemu kdyz stoupali otacky,tak potom tak hodinku,2 nemohl nastartovat auto vubec,potom auto zase jelo jakoby nic,takze proto radsi benzin :D :oops:
Ford Focus 1.6 Zetec (100PS) / 2001

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od V12 » 28.05.2014 20:03

stano. píše:Ak mu strelil airbag, asi ma pod kapotou nakomplet uvarene kable.
Ojnica prerazila blok, ulomky trafili cidlo narazu a ABG strelil...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od stano. » 28.05.2014 20:10

...alebo skrat na kabloch k cidlu - upieklo buzirky.
Vodna pumpa sa sice tocila, ale neviem, ci sa spinaju vetraky.
V kazdom pripade rad by som to videl nafotene, pripadne ak by to niekto znalejsi videl na vlastne oci a podelil sa tu o detaily.

bessx: Auto si si odrovnal sam. Jednak si kupil stocenku. Potom si zanedbal servis. A nakoniec si pokazene auto este pouzival namiesto odtahu. A dufam, ze pri tvojom najazde 16t km/rocne ta nenapadne kupit znovu diesel.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5800
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od Stanley_vy » 28.05.2014 22:13

Ten zkrat bude pravděpodobnější než trefené čidlo.

Pro jistotu jsem dneska překontroloval stav oleje ve svojí sanitce. Včera jsem překročil 120t km :mrgreen:

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od Jardak » 28.05.2014 22:19

Zase ty protidieslovský řeči..... :( Je třeba si uvědomit, že existujou turbodiesly kde šance, že se poserou je podstatně nižší než u jiných a podle toho je třeba vybírat..... :wink:
Trochu problém je, že tyto diesly nejsou ve fordech....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od vita_k » 28.05.2014 23:00

je to tu obecna rada nekupovat diesly a kupovat benziny...
autori si bohuzel nemuzou pomoct a nema cenu proti tomu bojovat. To je neco potrebuju pomoct s problemem "A" a dostanu reseni na "C".
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od stano. » 29.05.2014 07:45

Tu sa spojili viacere okolnosti:
- vylietana stocena hajtra z Talianska
- uz v case dovozu bola nohou v hrobe (preto sa jej asi majitel zbavoval)
- zanedbany servis
- mordovanie auta, aj ked uz raz dalo najavo, ze nieco nie je v poriadku
- hlavne, ze to bolo lacneeee....

Ja si nemyslim, ze hlavne po takejto udalosti, ked pride o desiatky tisic (to auto je do srotu), bude mat dostatok penazi na kupu diesela v dobrom stave s malym REALNYM najazdom. Kupovat dalsiu haraburdu s realnymi 250-300t km ho dufam nenapadne (ano, na tacho moze svietit 90t km, asi ako bolo aj v tomto pripade).
Evidentne autam nerozumie, do servisu pojde, az ked ho bude treba odtiahnut -> dalsi diesel moze skoncit podobne. Predsalen na benzinoch su podobne opravy lacnejsie a k niecomu takemuto ani vlastne nepride.
Plus, jeho rocny najazd je cca 16t km.

V tomto pripade: diesel urcite nie.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od V12 » 29.05.2014 08:52

stano.
:perfect:

jardak, vita_k :
Ake protidieslovske reci ? Fakt je taky, ze na aute sa vysralo skoro vsetko, cim sa dokaze naftak pomstit za nedostatocnu udrzbu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

bessx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20.05.2013 07:28

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od bessx » 29.05.2014 08:59

Ahoj, takže, motor by měl být v pořádku. Celá příčina byl DPF, který byl prostě mrtvý a začal hořet a dýmit takový ten obal na DPF. To způsobilo, že se rožhavila podlaha pod řádící pákou a pod ruční brzdou a kable které tam vedly se prostě roztavily (spekly) a udělalo to zkrat. Díky tomu i ten airbag střelil. Otázka je co ten zkrat všechno odrovnal. Můžu Vám dneska udělat nějaké fotky, ať jste v obraze. No jo asi jsem to DPF podcenil.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od vita_k » 29.05.2014 09:33

Podcenilo se to uz konstrukcne. Ja bych si to moc nevycital.
ze je filtr ucpany mel motor sdelit, technik odhalit
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od stano. » 29.05.2014 09:36

Fuha 8O To ten filter musel byt ako stupel. A to nesvietila kontrola motora? Svieti vobec, neodpojili ju bazarnici?

Kontroloval niekto, ci turbo pusta olej? Ci nie je olej v medzichladici a sacom potrubi? Kontroloval niekto, ci sa pri tom prvom pretoceni motora nestretli ventily a piesty?
Ak nie, nemozes napisat, ze motor je v poriadku.

Ked bol filter v takom stave -> vstreky su na 99% po smrti.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od V12 » 29.05.2014 10:51

Ty vole, tak toto by som necakal. Az sa mi tomu nechce verit. Ten DPF sa nemohol upchat len tak raz - naraz. Vzdy je to pozvolny proces. A co ta rana ?
Ten motor treba kompletne rozobrat a skontrolovat. Inak si koledujes o prucer o par cisiel vacsi, ktory konci zhananim ineho motora.
Skody na elektronike budu asi znacne :(
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

marosmanik25
Junior
Junior
Příspěvky: 482
Registrován: 03.01.2013 19:57
Bydliště: Bardejov

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od marosmanik25 » 29.05.2014 12:01

Hmm tak to je jeden velky pruser toto vsetko....nejake rady ako sa da tomu vyhnut alebo ako predist tomu a co skontrolovat aby sa to nestalo..??...myslim ze kym neubuda olej tak je to vsetko v poriadku..viem ze vacsinou zato moze turbo...ale ak neubuda olej tak by to malo byt ok...najlepsi sposob ako tomu predist je skontrolovat intercooler alebo hadice vediace do neho a z neho ci sa tam olej nenachadza..??
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537


Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)

Příspěvek od V12 » 29.05.2014 12:58

Osobne si myslim, ze niekedy pred 2 tyzdnami - tesne potom ako kontroloval olej siel sportovu jazdu, pri ktorej sa z turba, alebo katalyzatora uvolnili hromady bordelu, ktore pripchali DPF. Ten sa potom snazil regenerovat tak zurivo, ze olej vystupal tam, kde nemal a motor si ho potom cez odvetravanie cucol a pretocil sa. Podstatne je zistit, co dalo tu popisovanu ranu (nemyslim vystreleny mech), ale
Auto se hodilo do nouzového režimu, tak jsme zastavil počkal asi 10 min a nastartoval a znovu jel asi po min jízdy, rána a kouř.
Ci sa zrazili piesty s ventilmi, alebo sa prekrutila salka v ojnici atd. Ten motor na 99% nebude OK. A ak ano, tak klobuk dolu pred DW10.
Pripad s motorom, ktory sa zdal OK sa tu uz tiez riesil, ak si dobre pamatam, skoncilo to opravou za velke prachy a aj to sa neurobilo vsetko, co treba.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti