Stránka 4 z 9
Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 28.05.2014 18:20
od FokusF
kamaradovi se stalo to sami,opravil turbo,vymenil 2x cerpadlo,a ti otacky stale obcas sli na maximum na par vterin,nez se mu to stalo znova,ale v zahranici (nemecko) tam mu dali novou ridici jednotku,a od ti doby ma klid ))
Akurat ze jemu kdyz stoupali otacky,tak potom tak hodinku,2 nemohl nastartovat auto vubec,potom auto zase jelo jakoby nic,takze proto radsi benzin

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 28.05.2014 20:03
od V12
stano. píše:Ak mu strelil airbag, asi ma pod kapotou nakomplet uvarene kable.
Ojnica prerazila blok, ulomky trafili cidlo narazu a ABG strelil...
Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 28.05.2014 20:10
od stano.
...alebo skrat na kabloch k cidlu - upieklo buzirky.
Vodna pumpa sa sice tocila, ale neviem, ci sa spinaju vetraky.
V kazdom pripade rad by som to videl nafotene, pripadne ak by to niekto znalejsi videl na vlastne oci a podelil sa tu o detaily.
bessx: Auto si si odrovnal sam. Jednak si kupil stocenku. Potom si zanedbal servis. A nakoniec si pokazene auto este pouzival namiesto odtahu. A dufam, ze pri tvojom najazde 16t km/rocne ta nenapadne kupit znovu diesel.
Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 28.05.2014 22:13
od Stanley_vy
Ten zkrat bude pravděpodobnější než trefené čidlo.
Pro jistotu jsem dneska překontroloval stav oleje ve svojí sanitce. Včera jsem překročil 120t km

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 28.05.2014 22:19
od Jardak
Zase ty protidieslovský řeči.....

Je třeba si uvědomit, že existujou turbodiesly kde šance, že se poserou je podstatně nižší než u jiných a podle toho je třeba vybírat.....
Trochu problém je, že tyto diesly nejsou ve fordech....
Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 28.05.2014 23:00
od vita_k
je to tu obecna rada nekupovat diesly a kupovat benziny...
autori si bohuzel nemuzou pomoct a nema cenu proti tomu bojovat. To je neco potrebuju pomoct s problemem "A" a dostanu reseni na "C".
Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 29.05.2014 07:45
od stano.
Tu sa spojili viacere okolnosti:
- vylietana stocena hajtra z Talianska
- uz v case dovozu bola nohou v hrobe (preto sa jej asi majitel zbavoval)
- zanedbany servis
- mordovanie auta, aj ked uz raz dalo najavo, ze nieco nie je v poriadku
- hlavne, ze to bolo lacneeee....
Ja si nemyslim, ze hlavne po takejto udalosti, ked pride o desiatky tisic (to auto je do srotu), bude mat dostatok penazi na kupu diesela v dobrom stave s malym REALNYM najazdom. Kupovat dalsiu haraburdu s realnymi 250-300t km ho dufam nenapadne (ano, na tacho moze svietit 90t km, asi ako bolo aj v tomto pripade).
Evidentne autam nerozumie, do servisu pojde, az ked ho bude treba odtiahnut -> dalsi diesel moze skoncit podobne. Predsalen na benzinoch su podobne opravy lacnejsie a k niecomu takemuto ani vlastne nepride.
Plus, jeho rocny najazd je cca 16t km.
V tomto pripade: diesel urcite nie.
Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 29.05.2014 08:52
od V12
stano.
jardak, vita_k :
Ake protidieslovske reci ? Fakt je taky, ze na aute sa vysralo skoro vsetko, cim sa dokaze naftak pomstit za nedostatocnu udrzbu.
Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 29.05.2014 08:59
od bessx
Ahoj, takže, motor by měl být v pořádku. Celá příčina byl DPF, který byl prostě mrtvý a začal hořet a dýmit takový ten obal na DPF. To způsobilo, že se rožhavila podlaha pod řádící pákou a pod ruční brzdou a kable které tam vedly se prostě roztavily (spekly) a udělalo to zkrat. Díky tomu i ten airbag střelil. Otázka je co ten zkrat všechno odrovnal. Můžu Vám dneska udělat nějaké fotky, ať jste v obraze. No jo asi jsem to DPF podcenil.
Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 29.05.2014 09:33
od vita_k
Podcenilo se to uz konstrukcne. Ja bych si to moc nevycital.
ze je filtr ucpany mel motor sdelit, technik odhalit
Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 29.05.2014 09:36
od stano.
Fuha

To ten filter musel byt ako stupel. A to nesvietila kontrola motora? Svieti vobec, neodpojili ju bazarnici?
Kontroloval niekto, ci turbo pusta olej? Ci nie je olej v medzichladici a sacom potrubi? Kontroloval niekto, ci sa pri tom prvom pretoceni motora nestretli ventily a piesty?
Ak nie, nemozes napisat, ze motor je v poriadku.
Ked bol filter v takom stave -> vstreky su na 99% po smrti.
Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 29.05.2014 10:51
od V12
Ty vole, tak toto by som necakal. Az sa mi tomu nechce verit. Ten DPF sa nemohol upchat len tak raz - naraz. Vzdy je to pozvolny proces. A co ta rana ?
Ten motor treba kompletne rozobrat a skontrolovat. Inak si koledujes o prucer o par cisiel vacsi, ktory konci zhananim ineho motora.
Skody na elektronike budu asi znacne

Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 29.05.2014 12:01
od marosmanik25
Hmm tak to je jeden velky pruser toto vsetko....nejake rady ako sa da tomu vyhnut alebo ako predist tomu a co skontrolovat aby sa to nestalo..??...myslim ze kym neubuda olej tak je to vsetko v poriadku..viem ze vacsinou zato moze turbo...ale ak neubuda olej tak by to malo byt ok...najlepsi sposob ako tomu predist je skontrolovat intercooler alebo hadice vediace do neho a z neho ci sa tam olej nenachadza..??
Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 29.05.2014 12:48
od Stanley_vy
No právě, že při ucpání DPF olej přibývá.
Re: Za jízdy se mi motor rozeběhl na plné otáčky (2.0 TDCi)
Napsal: 29.05.2014 12:58
od V12
Osobne si myslim, ze niekedy pred 2 tyzdnami - tesne potom ako kontroloval olej siel sportovu jazdu, pri ktorej sa z turba, alebo katalyzatora uvolnili hromady bordelu, ktore pripchali DPF. Ten sa potom snazil regenerovat tak zurivo, ze olej vystupal tam, kde nemal a motor si ho potom cez odvetravanie cucol a pretocil sa. Podstatne je zistit, co dalo tu popisovanu ranu (nemyslim vystreleny mech), ale
Auto se hodilo do nouzového režimu, tak jsme zastavil počkal asi 10 min a nastartoval a znovu jel asi po min jízdy, rána a kouř.
Ci sa zrazili piesty s ventilmi, alebo sa prekrutila salka v ojnici atd. Ten motor na 99% nebude OK. A ak ano, tak klobuk dolu pred DW10.
Pripad s motorom, ktory sa zdal OK sa tu uz tiez riesil, ak si dobre pamatam, skoncilo to opravou za velke prachy a aj to sa neurobilo vsetko, co treba.