Příspěvek
od Ondrej1 » 25.01.2014 17:01
Pokud potrebujes otestovat baterii a jeji kapacitu, tak si ji dej nekam do garaze, aby se prohrala na rozumnou teplotu (nejlepe na 20stC), potom baterii plne nabij. Po nabiti nech baterii cca 6h odpocinou. Pak zmer napeti baterie, pokud je v plne nabita tak bude napeti 12,6 - 12,8V.
Z auta si vem nejakou 55W zarovku, napoj ji k baterce pres ampermetr (melo by tam byt cca 4,5A) a nech to takto zapojene a kontroluj napeti baterie a stopuj si cas jak dlouho to mas zapojeny. Peclive sleduj napeti baterie, jakmile klesne napeti baterie na 10,5V tak to odpoj a zastav si stopky. Podle delky testu si vypocti kapacitu baterie.
80Ah baterie by takto mela svitit cca 17h.
A jeste jedno otestovani baterie - pri starovani by napeti nemelo moc klesat pod 10V.
Dale si zmer napeti na autobaterii po nastartovani - test zda dobiji alternator
Ja to mam u sejneho motoru 1.8TDCi takto - hned po nastartovani je napeti 12,5V po chvilce (cca 30s) to zacne stoupat az k 14,5V a tam se to uz drzi a i po pripojeni ruznych spotrebicu.
Nejak me ale prijde, ze chodis k autu jenom proto aby jsi zkousel, zda ti to startuje.