Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5820
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Tak ještě něco z opozice:
FFII 2.0 TDCi 2007 - kupováno v 2011 s 43k km, dnes 116k km a z "naftových" věcí řešeno pouze doplnění aditiva DPF.
FFII 2.0 TDCi 2007 - kupováno v 2011 s 43k km, dnes 116k km a z "naftových" věcí řešeno pouze doplnění aditiva DPF.
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Taky se přidám
: Na TDCi mám najeto svých asi 110 tkm a z dieslových oprav jsem zatím řešil pouze vstřiky, stálo to asi 15,5 tkč. Jinak bežnej servis: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73#p941973
Už tam tedy přibylo dalších asi 10 tkm, během kterých auto dostalo nový přední brzdy a brzy dostane novej olej a všechny filtry.

Už tam tedy přibylo dalších asi 10 tkm, během kterých auto dostalo nový přední brzdy a brzy dostane novej olej a všechny filtry.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- finsa
- Pokročilý
- Příspěvky: 659
- Registrován: 22.01.2013 13:58
- Bydliště: KönigGratz
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Když budu počítat že s benzínem by jsi jezdil za 7,5 a naftou za 5,5 tak jestli správně počítám tak tě oprava vstřiků připravila o výhodu ve spotřebě na cca 22tisíc km. A teď si vem když má někdo opravdu smůlu a vyvrbí se mu oprava za daleko víc než jen 15 tisícJardak píše:Taky se přidám: Na TDCi mám najeto svých asi 110 tkm a z dieslových oprav jsem zatím řešil pouze vstřiky, stálo to asi 15,5 tkč. Jinak bežnej servis: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73#p941973
Už tam tedy přibylo dalších asi 10 tkm, během kterých auto dostalo nový přední brzdy a brzy dostane novej olej a všechny filtry.

Koupě ojeté nafty je prostě vždy sázka do loterie, nikdy nevíš jak se k tomu předchozí majitel choval. A fakt je že někoho to potká dříve, někoho později, na moderních dieselech není otázkou zda citlivé součásti odejdou, ale kdy odejdou.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 31.12.2013 18:29
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
U nás ve firmě jsou dva kolegové s nafťákama, kteří najedou ročně - jeden 5t km a druhý 8t km.PE68 píše: Nikdo v D si nekupuje naftu, aby stála v garáži, to auto musí lítat, jinak je to špatná investice a dokud jezdí, tak jezdí, až začnou problémy, prodává se. Benzím je klasika, tu si koupí i ten s malým nájezdem.

Moje původní otázka - žádost o radu, který nafťák je spolehlivější.


-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 20.12.2012 19:50
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Jo klasický diesly. Např. VW v Octávkách I 1.9 TDI to byly držáci ( moje nebožka má dnes 300t a pouze repas turba - má ji kamarád ). Znám člověka který má na jinou 700t km. Ale novější? Samozřejmě, že i benzin se zhoršuje ( kurvítkama se vybavují až dnes, naštěstí trochu zpoždění ). EB? Nevěřím tomu.
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, 2017
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- zdenek34
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 14.03.2010 16:27
- Bydliště: Jeseník
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
cihak
Tak jak říkáš, do dvoulitru bych nešel kvůli DPF. Pokud můžu radit, tak 1.8 TDCi je asi nejlepší volba společně s 1.6 66 kw
phofy
To je přesně to, proč nechápu většinu příspěvků majitelů benzínu. Že se diesel vyplatí od tolika a tolika km.
1. Pokud nemá člověk extra smůlu, bude provoz dieselu vždy levnější než provoz benzínu - a je vlastně jedno kolik najedeš
- když 100 tis. ročně, tak i přes případné náklady na opravy jednoznačně
- když najedeš 5 tis. ročně, tak se ti to taky vyplatí, protože turbo, vstřiky atd. atd. Ti neodejde pravděpodobně v příštích deseti až dvaceti letech
(tady skoro všichni benzíňáci mluví v tom smyslu, že by vlastně nákladné opravy měly přicházet po 10-20 tis., což je nesmysl)
2. Plno lidí si diesela koupí ne kvůli úspornějšímu provozu, ale kvůli tomu, že se mu s dieselem líp jezdí a je mu jedno, kolik toho najezdí.
3. A divím se všem benzíňákům, kteří, pochopitelně, oslavují benzínové motory z toho důvodu, že najezdí jenom tolik a tolik km, že se jim diesel nevyplatí, že si prostě nekoupí Favorita, který jim udělá taky službu a finanční náklady budou neporovnatelně menší než u benzinových Fordů...
Plno lidí se mnou souhlasit, ale tohle je můj pohled na věc. Ale od toho máme diskusní fóra....
Tak jak říkáš, do dvoulitru bych nešel kvůli DPF. Pokud můžu radit, tak 1.8 TDCi je asi nejlepší volba společně s 1.6 66 kw
phofy
To je přesně to, proč nechápu většinu příspěvků majitelů benzínu. Že se diesel vyplatí od tolika a tolika km.
1. Pokud nemá člověk extra smůlu, bude provoz dieselu vždy levnější než provoz benzínu - a je vlastně jedno kolik najedeš
- když 100 tis. ročně, tak i přes případné náklady na opravy jednoznačně
- když najedeš 5 tis. ročně, tak se ti to taky vyplatí, protože turbo, vstřiky atd. atd. Ti neodejde pravděpodobně v příštích deseti až dvaceti letech

2. Plno lidí si diesela koupí ne kvůli úspornějšímu provozu, ale kvůli tomu, že se mu s dieselem líp jezdí a je mu jedno, kolik toho najezdí.
3. A divím se všem benzíňákům, kteří, pochopitelně, oslavují benzínové motory z toho důvodu, že najezdí jenom tolik a tolik km, že se jim diesel nevyplatí, že si prostě nekoupí Favorita, který jim udělá taky službu a finanční náklady budou neporovnatelně menší než u benzinových Fordů...
Plno lidí se mnou souhlasit, ale tohle je můj pohled na věc. Ale od toho máme diskusní fóra....
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8


Ještě chvilku počkám co kdo napíše a pak napíšu proč mám naftu

- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
To máš pravdu, ale jezdím kolem 25 tkm ročně, takže se mi to vrátilo za necelý rok.finsa píše:Když budu počítat že s benzínem by jsi jezdil za 7,5 a naftou za 5,5 tak jestli správně počítám tak tě oprava vstřiků připravila o výhodu ve spotřebě na cca 22tisíc km.
A dalších 90 tkm se nic dieslovýho nevysralo, takže podle tvýho propočtu jsem 60 tkč v plusu...

Blbý je, že se mi s dieslem prostě jezdí líp, což bude problém až budu kupovat další auto, protože budu chtít zase diesla.
Naposledy upravil(a) Jardak dne 25.03.2014 21:56, celkem upraveno 1 x.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Zrovna ty kterej si na autě udělá všechno sám a hlavně poctivě stím mít problém nebudeš
A určitě seženeš něco pěknýho, a hlavně máš porovnání, což většina z nás nemá :/

- Bigboy
- Pokročilý
- Příspěvky: 981
- Registrován: 19.07.2013 21:17
- Bydliště: Kroměřížsko
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
mám svýho fíka od července 2013 najel sem na něm 4500km, dýzla sem koupil protože sem chtěl zkusit jak se s tím jezdí (i když sem veděl kolik budou stat opravy když se něco vysere,proto sem chtěl taky nejslabší verze) a protože 12 let v 1,3 felce mi stačilo a život chce změnu tak sem koupil co sem koupil a i když sem ted platil za opravu 8,500 tak bych neměnil
Je: ŠKODA RAPID Spaceback (čtyřválec) 1,2TSI 81KW r.2017
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 09.12.2010 17:34
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Já jsem koupil jetýho dýzla, protože pořizovací cena v benzínu ve srovnatelné výbavě byla o cca 45 tis.vyšší.
Naposledy upravil(a) Standa.64 dne 25.03.2014 22:09, celkem upraveno 1 x.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar
- cereus
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 30.06.2011 22:53
- Bydliště: TT, SA
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Ja som kupoval noveho Focusa a na vyber bolo len 1.6 TDCi a 1.6 benzin. Ten benzin sa mi proste nepacil. Tak mi zostala 1.6 nafta. Povodne som chcel kupit 1.8 naftu, ale bohuzial ich predaj ukoncili kvoli emisiam par mesiacov predtym ako som dal dokopy peniaze. Skoda.
Ale jazdi sa s tym dobre a dufam, ze do tych 150 tisic vydrzi a potom uz mi je to jedno.
Pointa je ale v tom, ze som nekupil naftak preto, aby som usteril 1,5 litra na 100 km. Jazdi sa s tym pohodlnejsie ako s 1.6 atmosferou. Nic viac, nic menej. Ked sa nieco drahe posere, tak budem prinajhorsom s nakladmi na tom podobne ako s benzinom. Co usetrim na palive, necham v servise. Ale je mi to jedno.
Ale jazdi sa s tym dobre a dufam, ze do tych 150 tisic vydrzi a potom uz mi je to jedno.
Pointa je ale v tom, ze som nekupil naftak preto, aby som usteril 1,5 litra na 100 km. Jazdi sa s tym pohodlnejsie ako s 1.6 atmosferou. Nic viac, nic menej. Ked sa nieco drahe posere, tak budem prinajhorsom s nakladmi na tom podobne ako s benzinom. Co usetrim na palive, necham v servise. Ale je mi to jedno.

Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8
Já si vzal 1.6 TDCI 66kW 2006 proto, že jsem ho měl za 30 000,-- Jinak bych o naftě neuvažoval... Tedka sem vyměnil za benzín a spokojenost 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti