Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5820
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od Stanley_vy » 25.03.2014 13:15

Tak ještě něco z opozice:

FFII 2.0 TDCi 2007 - kupováno v 2011 s 43k km, dnes 116k km a z "naftových" věcí řešeno pouze doplnění aditiva DPF.

Bastard
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 06.03.2013 21:01

Příspěvek od Bastard » 25.03.2014 13:42

Též se přidám :
Focus II 2008 1.6 66kw koupeno při 106 tis. dnes 150 tis. Zatím vše ok , do motoru cpu jen olej a naftu . Snad to tak i vydrží :D

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od Jardak » 25.03.2014 16:27

Taky se přidám :D : Na TDCi mám najeto svých asi 110 tkm a z dieslových oprav jsem zatím řešil pouze vstřiky, stálo to asi 15,5 tkč. Jinak bežnej servis: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73#p941973
Už tam tedy přibylo dalších asi 10 tkm, během kterých auto dostalo nový přední brzdy a brzy dostane novej olej a všechny filtry.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
finsa
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 659
Registrován: 22.01.2013 13:58
Bydliště: KönigGratz

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od finsa » 25.03.2014 17:06

Jardak píše:Taky se přidám :D : Na TDCi mám najeto svých asi 110 tkm a z dieslových oprav jsem zatím řešil pouze vstřiky, stálo to asi 15,5 tkč. Jinak bežnej servis: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73#p941973
Už tam tedy přibylo dalších asi 10 tkm, během kterých auto dostalo nový přední brzdy a brzy dostane novej olej a všechny filtry.
Když budu počítat že s benzínem by jsi jezdil za 7,5 a naftou za 5,5 tak jestli správně počítám tak tě oprava vstřiků připravila o výhodu ve spotřebě na cca 22tisíc km. A teď si vem když má někdo opravdu smůlu a vyvrbí se mu oprava za daleko víc než jen 15 tisíc :D
Koupě ojeté nafty je prostě vždy sázka do loterie, nikdy nevíš jak se k tomu předchozí majitel choval. A fakt je že někoho to potká dříve, někoho později, na moderních dieselech není otázkou zda citlivé součásti odejdou, ale kdy odejdou.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Obrázek

cihak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 31.12.2013 18:29

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od cihak » 25.03.2014 17:30

PE68 píše: Nikdo v D si nekupuje naftu, aby stála v garáži, to auto musí lítat, jinak je to špatná investice a dokud jezdí, tak jezdí, až začnou problémy, prodává se. Benzím je klasika, tu si koupí i ten s malým nájezdem.
U nás ve firmě jsou dva kolegové s nafťákama, kteří najedou ročně - jeden 5t km a druhý 8t km. :irre: Takových exotů je určitě víc nejen v ČR, ale i v D. Někdo si koupí nafťáka, protože mu sedí jeho jízdní vlastnosti a jiný třeba pro nízký číslo spotřeby na PP. Ne každý si to pragmaticky spočítá. Ale určitě je takových týpků míň, než těch co jezdí hodně. "Jen najít ty jehly v kupce sena"
Moje původní otázka - žádost o radu, který nafťák je spolehlivější. :?: Závěr po vašich radách, abych se vyhnul 1,6 80kw. 1,6 66kw oproti 1,8 85kw je se spolehlivostí asi na plichtu. (každý má svoje + a -) Včera jsem mluvil s automechnikem s autorizovanýho servisu Ford, podle něj je nejspolehlivější 2litr, ale do toho jít nechci, ostatní tak nastejno. Díky za názory, ještě uvidím jaký auto my padne do oka. :shocked:

PE68
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 20.12.2012 19:50

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od PE68 » 25.03.2014 17:31

Jo klasický diesly. Např. VW v Octávkách I 1.9 TDI to byly držáci ( moje nebožka má dnes 300t a pouze repas turba - má ji kamarád ). Znám člověka který má na jinou 700t km. Ale novější? Samozřejmě, že i benzin se zhoršuje ( kurvítkama se vybavují až dnes, naštěstí trochu zpoždění ). EB? Nevěřím tomu.
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, 2017
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od phofy » 25.03.2014 18:34

Já najedu 10t km a teď do mě :bebng: :ble2:

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od zdenek34 » 25.03.2014 19:07

cihak
Tak jak říkáš, do dvoulitru bych nešel kvůli DPF. Pokud můžu radit, tak 1.8 TDCi je asi nejlepší volba společně s 1.6 66 kw

phofy
To je přesně to, proč nechápu většinu příspěvků majitelů benzínu. Že se diesel vyplatí od tolika a tolika km.

1. Pokud nemá člověk extra smůlu, bude provoz dieselu vždy levnější než provoz benzínu - a je vlastně jedno kolik najedeš
- když 100 tis. ročně, tak i přes případné náklady na opravy jednoznačně
- když najedeš 5 tis. ročně, tak se ti to taky vyplatí, protože turbo, vstřiky atd. atd. Ti neodejde pravděpodobně v příštích deseti až dvaceti letech :wink: (tady skoro všichni benzíňáci mluví v tom smyslu, že by vlastně nákladné opravy měly přicházet po 10-20 tis., což je nesmysl)

2. Plno lidí si diesela koupí ne kvůli úspornějšímu provozu, ale kvůli tomu, že se mu s dieselem líp jezdí a je mu jedno, kolik toho najezdí.

3. A divím se všem benzíňákům, kteří, pochopitelně, oslavují benzínové motory z toho důvodu, že najezdí jenom tolik a tolik km, že se jim diesel nevyplatí, že si prostě nekoupí Favorita, který jim udělá taky službu a finanční náklady budou neporovnatelně menší než u benzinových Fordů...

Plno lidí se mnou souhlasit, ale tohle je můj pohled na věc. Ale od toho máme diskusní fóra....
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od phofy » 25.03.2014 19:19

:palec_nahoru: hele je to na každým co si kdo koupí. Tady jednou na foru, někdo psal, že má naftu, protože se mu stím líp jezdí, přesně jak si psal :mrgreen:
Ještě chvilku počkám co kdo napíše a pak napíšu proč mám naftu :D

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od Jardak » 25.03.2014 19:25

finsa píše:Když budu počítat že s benzínem by jsi jezdil za 7,5 a naftou za 5,5 tak jestli správně počítám tak tě oprava vstřiků připravila o výhodu ve spotřebě na cca 22tisíc km.
To máš pravdu, ale jezdím kolem 25 tkm ročně, takže se mi to vrátilo za necelý rok.
A dalších 90 tkm se nic dieslovýho nevysralo, takže podle tvýho propočtu jsem 60 tkč v plusu... :wink:

Blbý je, že se mi s dieslem prostě jezdí líp, což bude problém až budu kupovat další auto, protože budu chtít zase diesla.
Naposledy upravil(a) Jardak dne 25.03.2014 21:56, celkem upraveno 1 x.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od phofy » 25.03.2014 19:28

Zrovna ty kterej si na autě udělá všechno sám a hlavně poctivě stím mít problém nebudeš :palec_nahoru: A určitě seženeš něco pěknýho, a hlavně máš porovnání, což většina z nás nemá :/

Uživatelský avatar
Bigboy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 981
Registrován: 19.07.2013 21:17
Bydliště: Kroměřížsko

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od Bigboy » 25.03.2014 19:44

mám svýho fíka od července 2013 najel sem na něm 4500km, dýzla sem koupil protože sem chtěl zkusit jak se s tím jezdí (i když sem veděl kolik budou stat opravy když se něco vysere,proto sem chtěl taky nejslabší verze) a protože 12 let v 1,3 felce mi stačilo a život chce změnu tak sem koupil co sem koupil a i když sem ted platil za opravu 8,500 tak bych neměnil
Je: ŠKODA RAPID Spaceback (čtyřválec) 1,2TSI 81KW r.2017
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od Standa.64 » 25.03.2014 21:23

Já jsem koupil jetýho dýzla, protože pořizovací cena v benzínu ve srovnatelné výbavě byla o cca 45 tis.vyšší.
Naposledy upravil(a) Standa.64 dne 25.03.2014 22:09, celkem upraveno 1 x.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od cereus » 25.03.2014 21:54

Ja som kupoval noveho Focusa a na vyber bolo len 1.6 TDCi a 1.6 benzin. Ten benzin sa mi proste nepacil. Tak mi zostala 1.6 nafta. Povodne som chcel kupit 1.8 naftu, ale bohuzial ich predaj ukoncili kvoli emisiam par mesiacov predtym ako som dal dokopy peniaze. Skoda.
Ale jazdi sa s tym dobre a dufam, ze do tych 150 tisic vydrzi a potom uz mi je to jedno.
Pointa je ale v tom, ze som nekupil naftak preto, aby som usteril 1,5 litra na 100 km. Jazdi sa s tym pohodlnejsie ako s 1.6 atmosferou. Nic viac, nic menej. Ked sa nieco drahe posere, tak budem prinajhorsom s nakladmi na tom podobne ako s benzinom. Co usetrim na palive, necham v servise. Ale je mi to jedno. :D
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Příspěvek od smoula » 25.03.2014 21:58

Já si vzal 1.6 TDCI 66kW 2006 proto, že jsem ho měl za 30 000,-- Jinak bych o naftě neuvažoval... Tedka sem vyměnil za benzín a spokojenost :palec_nahoru:

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti