Stránka 4 z 6

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 13:15
od Stanley_vy
Tak ještě něco z opozice:

FFII 2.0 TDCi 2007 - kupováno v 2011 s 43k km, dnes 116k km a z "naftových" věcí řešeno pouze doplnění aditiva DPF.

Napsal: 25.03.2014 13:42
od Bastard
Též se přidám :
Focus II 2008 1.6 66kw koupeno při 106 tis. dnes 150 tis. Zatím vše ok , do motoru cpu jen olej a naftu . Snad to tak i vydrží :D

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 16:27
od Jardak
Taky se přidám :D : Na TDCi mám najeto svých asi 110 tkm a z dieslových oprav jsem zatím řešil pouze vstřiky, stálo to asi 15,5 tkč. Jinak bežnej servis: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73#p941973
Už tam tedy přibylo dalších asi 10 tkm, během kterých auto dostalo nový přední brzdy a brzy dostane novej olej a všechny filtry.

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 17:06
od finsa
Jardak píše:Taky se přidám :D : Na TDCi mám najeto svých asi 110 tkm a z dieslových oprav jsem zatím řešil pouze vstřiky, stálo to asi 15,5 tkč. Jinak bežnej servis: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73#p941973
Už tam tedy přibylo dalších asi 10 tkm, během kterých auto dostalo nový přední brzdy a brzy dostane novej olej a všechny filtry.
Když budu počítat že s benzínem by jsi jezdil za 7,5 a naftou za 5,5 tak jestli správně počítám tak tě oprava vstřiků připravila o výhodu ve spotřebě na cca 22tisíc km. A teď si vem když má někdo opravdu smůlu a vyvrbí se mu oprava za daleko víc než jen 15 tisíc :D
Koupě ojeté nafty je prostě vždy sázka do loterie, nikdy nevíš jak se k tomu předchozí majitel choval. A fakt je že někoho to potká dříve, někoho později, na moderních dieselech není otázkou zda citlivé součásti odejdou, ale kdy odejdou.

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 17:30
od cihak
PE68 píše: Nikdo v D si nekupuje naftu, aby stála v garáži, to auto musí lítat, jinak je to špatná investice a dokud jezdí, tak jezdí, až začnou problémy, prodává se. Benzím je klasika, tu si koupí i ten s malým nájezdem.
U nás ve firmě jsou dva kolegové s nafťákama, kteří najedou ročně - jeden 5t km a druhý 8t km. :irre: Takových exotů je určitě víc nejen v ČR, ale i v D. Někdo si koupí nafťáka, protože mu sedí jeho jízdní vlastnosti a jiný třeba pro nízký číslo spotřeby na PP. Ne každý si to pragmaticky spočítá. Ale určitě je takových týpků míň, než těch co jezdí hodně. "Jen najít ty jehly v kupce sena"
Moje původní otázka - žádost o radu, který nafťák je spolehlivější. :?: Závěr po vašich radách, abych se vyhnul 1,6 80kw. 1,6 66kw oproti 1,8 85kw je se spolehlivostí asi na plichtu. (každý má svoje + a -) Včera jsem mluvil s automechnikem s autorizovanýho servisu Ford, podle něj je nejspolehlivější 2litr, ale do toho jít nechci, ostatní tak nastejno. Díky za názory, ještě uvidím jaký auto my padne do oka. :shocked:

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 17:31
od PE68
Jo klasický diesly. Např. VW v Octávkách I 1.9 TDI to byly držáci ( moje nebožka má dnes 300t a pouze repas turba - má ji kamarád ). Znám člověka který má na jinou 700t km. Ale novější? Samozřejmě, že i benzin se zhoršuje ( kurvítkama se vybavují až dnes, naštěstí trochu zpoždění ). EB? Nevěřím tomu.

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 18:34
od phofy
Já najedu 10t km a teď do mě :bebng: :ble2:

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 19:07
od zdenek34
cihak
Tak jak říkáš, do dvoulitru bych nešel kvůli DPF. Pokud můžu radit, tak 1.8 TDCi je asi nejlepší volba společně s 1.6 66 kw

phofy
To je přesně to, proč nechápu většinu příspěvků majitelů benzínu. Že se diesel vyplatí od tolika a tolika km.

1. Pokud nemá člověk extra smůlu, bude provoz dieselu vždy levnější než provoz benzínu - a je vlastně jedno kolik najedeš
- když 100 tis. ročně, tak i přes případné náklady na opravy jednoznačně
- když najedeš 5 tis. ročně, tak se ti to taky vyplatí, protože turbo, vstřiky atd. atd. Ti neodejde pravděpodobně v příštích deseti až dvaceti letech :wink: (tady skoro všichni benzíňáci mluví v tom smyslu, že by vlastně nákladné opravy měly přicházet po 10-20 tis., což je nesmysl)

2. Plno lidí si diesela koupí ne kvůli úspornějšímu provozu, ale kvůli tomu, že se mu s dieselem líp jezdí a je mu jedno, kolik toho najezdí.

3. A divím se všem benzíňákům, kteří, pochopitelně, oslavují benzínové motory z toho důvodu, že najezdí jenom tolik a tolik km, že se jim diesel nevyplatí, že si prostě nekoupí Favorita, který jim udělá taky službu a finanční náklady budou neporovnatelně menší než u benzinových Fordů...

Plno lidí se mnou souhlasit, ale tohle je můj pohled na věc. Ale od toho máme diskusní fóra....

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 19:19
od phofy
:palec_nahoru: hele je to na každým co si kdo koupí. Tady jednou na foru, někdo psal, že má naftu, protože se mu stím líp jezdí, přesně jak si psal :mrgreen:
Ještě chvilku počkám co kdo napíše a pak napíšu proč mám naftu :D

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 19:25
od Jardak
finsa píše:Když budu počítat že s benzínem by jsi jezdil za 7,5 a naftou za 5,5 tak jestli správně počítám tak tě oprava vstřiků připravila o výhodu ve spotřebě na cca 22tisíc km.
To máš pravdu, ale jezdím kolem 25 tkm ročně, takže se mi to vrátilo za necelý rok.
A dalších 90 tkm se nic dieslovýho nevysralo, takže podle tvýho propočtu jsem 60 tkč v plusu... :wink:

Blbý je, že se mi s dieslem prostě jezdí líp, což bude problém až budu kupovat další auto, protože budu chtít zase diesla.

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 19:28
od phofy
Zrovna ty kterej si na autě udělá všechno sám a hlavně poctivě stím mít problém nebudeš :palec_nahoru: A určitě seženeš něco pěknýho, a hlavně máš porovnání, což většina z nás nemá :/

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 19:44
od Bigboy
mám svýho fíka od července 2013 najel sem na něm 4500km, dýzla sem koupil protože sem chtěl zkusit jak se s tím jezdí (i když sem veděl kolik budou stat opravy když se něco vysere,proto sem chtěl taky nejslabší verze) a protože 12 let v 1,3 felce mi stačilo a život chce změnu tak sem koupil co sem koupil a i když sem ted platil za opravu 8,500 tak bych neměnil

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 21:23
od Standa.64
Já jsem koupil jetýho dýzla, protože pořizovací cena v benzínu ve srovnatelné výbavě byla o cca 45 tis.vyšší.

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 21:54
od cereus
Ja som kupoval noveho Focusa a na vyber bolo len 1.6 TDCi a 1.6 benzin. Ten benzin sa mi proste nepacil. Tak mi zostala 1.6 nafta. Povodne som chcel kupit 1.8 naftu, ale bohuzial ich predaj ukoncili kvoli emisiam par mesiacov predtym ako som dal dokopy peniaze. Skoda.
Ale jazdi sa s tym dobre a dufam, ze do tych 150 tisic vydrzi a potom uz mi je to jedno.
Pointa je ale v tom, ze som nekupil naftak preto, aby som usteril 1,5 litra na 100 km. Jazdi sa s tym pohodlnejsie ako s 1.6 atmosferou. Nic viac, nic menej. Ked sa nieco drahe posere, tak budem prinajhorsom s nakladmi na tom podobne ako s benzinom. Co usetrim na palive, necham v servise. Ale je mi to jedno. :D

Re: Spolehlivost motorů1,6 a 1,8

Napsal: 25.03.2014 21:58
od smoula
Já si vzal 1.6 TDCI 66kW 2006 proto, že jsem ho měl za 30 000,-- Jinak bych o naftě neuvažoval... Tedka sem vyměnil za benzín a spokojenost :palec_nahoru: