Hlucnost 1.6 TDCi 80kW

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 17.07.2007 22:03

Tak mam navstevu autorizovaneho servisu Ford za sebou. Mechanik prisel, sjel si s tim, a hned jak se to poprve ozvalo, tak s klidnym srdcem povida, ze tohle je normalni, ze to nektere 1.6 TDCi delaji. Vysvetlil mi to tak, ze to neni primo na motoru, ale dela to turbo s variabilnimi lopatkami (nez jsme vyjeli, pohledem pod kapotu si zjistil typ turba). Turbo, nebo spise ty lopatky uz se nemusi vyklapet tak ciste a neslysne jako drive. Doporucil repasi turba, ale sam rekl, ze je zbytecna jen kvuli tomuhle, takze zavada to urcite neni a rikal, ze se s tim nesetkava poprve, ze motory TDCi jsou v tomhle hlucnejsi a hlucnejsi take v tahu. Take rikal, ze tyto motory je potreba trochu vice tocit, i kdyz svadeji ke klidnemu stylu jizdy. Samozrejme mi vysvetloval, ze kolem tech 2000 otacek turbo zacina naplno foukat a meni se ruzne rezimy toho vstrikovani, apod. Rekl, ze pokud by se to zhorsilo, tak mam prijet, ze maji nejaky pristroj, ktery zmeri a na grafu ukaze foukani toho turba, kde bude videt kdy ma pokles foukani a podobne, ted ze to ale je zbytecne, ze nemam mit strach o motor. To my padl prvni kamen ze srdce, takze uz to nebudu poslouchat a budu to povazovat za normalni ... 8) .
Druha vec bylo to obcasne zastartovani se zvysenymi otackami, jeste nez jsem sel na diagnostiku, tak on sam stanovil diagnozu, s nejvetsi pravdepodobnosti nacaty EGR ventil. Ze tam ten ventil nejak nedovre a pak se to projevi tim startem, kdy je smes obohacena a pak to zakouri a hned se to vrati do normalu. Rikal ze pri poruse nekdy pomaha na EGR ventil poklepat, ale pak jsem se ho zapomel zeptat, kde to vubec v motoru je ... To ze bych chtel v palubnim PC mit i okamzitou spotrebu, tak na to vubec nedoslo, protoze ten mechanik mel spousty prace a nechtel se zabyvat "malickostmi".
Pak slo auto na diagnostiku, kde bylo cca hodinu. Kdyz jsem prisel, tak prejimaci technik povida, ze diagnostika diagnostikovala asi 87 000 chyb!!! (asi si delal prdel, a chtel rict, ze jich tam bylo hodne, protoze tolik jich snad ani nejde vyrobit), podival se nad chybami typu, ze byl nekdy rozpojen kabel od nejakeho cidla ABS (ja s tim nic nedelal) a prave to tam diagnostikovalo ten EGR ventil. Tak mi tu pamet zavad smazaly a rekli at ted jezdim a kdyby se mi cokoliv nezdalo, tak mam prijet, oni prectou pamet zavad a budou vedet co to presne dela, nebude tam toho uz kvanta. No a pak rikal, ze mi tam nahraly novy software ridici jednotky motoru, tak ten je take modifikovany.
Cele to stalo prijatelnych 952,- Kc. Pak jsem vyrazil domu a subjektivne (treba se mi to zdalo) se mi zda, ze auto "rachta" nekdy mene nebo vubec a nekdy ano, takze je to podobne, ale ted uz to nebudu resit, proste je to obcas hlucnejsi, hlavne aby to JEZDILO!!!

Uživatelský avatar
Endrju
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava city

Příspěvek od Endrju » 18.07.2007 08:03

Ja jsem se u znameho ve Fordu v Ostrave ptal na ten tvuj problem a on mi jeste rikal, ze pry u techto C-maxu co mame se okolo 60tkm objevi zavada nejake hadice od turba, ze se to jen vymeni a uz je to v poradku. Jestli treba i to nesouvisi s tim hlukem. U mojeho auta uz je to vymenene.
Focus C-MAX 1.6TDCi 80kW, r.v. 2005, Ghia
spotreba >> Obrázek <<

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 18.07.2007 09:27

To endrju: Diky za optani, kazda rada nebo zkusenost dobra. Jo jo, take mam uz tuto hadici vymenenou za novou jeste v Nemecku. Problemem je jeste nejaka trubka, ktera take praska, ale to myslim, take neni ono a praskle to nemam (teda pokud myslim ze to je to, co ostatni mysli) 8) .

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Dalsi diagnostika problemu ...

Příspěvek od DalinCK » 27.09.2007 11:57

Zdravim, tak jsem byl ve Fordu, protoze mi "umiral" budik teplomeru chladici kapaliny. Problem nastesti vyresen vymenou cidla teploty. Ale povidal prejimaci technik, ze kdyz s tim jezdili (aby videli jak rafika umre), tak ze si vzpomina, ze jsme tam minule resili ten hruby chod motoru. Tak povidal, ze v pameti diagnostiky byly chyby s EGR ventilem a ten ze dela tento zvuk.. Ze pry kdyz se vymeni (ten levnejsi stoji ale 7500 Kc ...), tak pry ten zvuk prestane ... Myslite, ze to muze byt tim? Taky jsem se ho ptal, jestli se neco stane ted kdyz budu jezdit takhle dal a rikal, ze by nemelo. :?:

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalsi diagnostika problemu ...

Příspěvek od omik » 27.09.2007 14:39

DalinCK píše:Zdravim, tak jsem byl ve Fordu, protoze mi "umiral" budik teplomeru chladici kapaliny. Problem nastesti vyresen vymenou cidla teploty. Ale povidal prejimaci technik, ze kdyz s tim jezdili (aby videli jak rafika umre), tak ze si vzpomina, ze jsme tam minule resili ten hruby chod motoru. Tak povidal, ze v pameti diagnostiky byly chyby s EGR ventilem a ten ze dela tento zvuk.. Ze pry kdyz se vymeni (ten levnejsi stoji ale 7500 Kc ...), tak pry ten zvuk prestane ... Myslite, ze to muze byt tim? Taky jsem se ho ptal, jestli se neco stane ted kdyz budu jezdit takhle dal a rikal, ze by nemelo. :?:
a nemas to este v zaruke?
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 27.09.2007 21:43

Bohuzel uz ne ... :roll: Do provozu 1/2004

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 27.09.2007 21:45

A ted uz prizpevek i s podpisem :D
Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 80 kW (109 k) Trend, 1/2004

Uživatelský avatar
nego
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Gottwaldov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nego » 08.11.2007 13:51

bezva topik
jsem rad, ze tu mame vicero lidi maxiky se stejnym motorem
ja zatim ujel v tom mem nejak 1000km (je to 2005 z francie, a najeto nyni nejak 38500km, byl bouran na oboje prave dvere a nejakou dobu nejezdil) a krome vymeny vsech filtru a oleje jsem neresil zadny extra zavazny problem
zkusim se ale poptat po nekom, kdo by mi projel tu ridici jednotku na chyby a vyresetoval je
pokud nekdo vi o nekom schopnem v tomto smeru na zlinsku, tak rad uvitam kontakt na nej
dik

ps: motor se chova celkem stabilne, jen kolem 1900-2000 otacek trosku zhrubne, a trosku vic se chveje, mimo toto pole dolu i nahoru je naprosto v pohode
C-Max 1.6 TDCi, 80kW, Trend, Moondust, 6/05

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 12.11.2007 08:22

To Nego: Presne jak popisujes a dokonce kdyz jedu a plynule pomalu zrychluju, tak je citit ta zmena rezimu pri 1900 - 2000 otackach. Ja uz s tim svym najel skoro 15000 km a take spokojenost :-).
Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 80 kW (109 k) Trend, 1/2004

Uživatelský avatar
nego
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Gottwaldov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nego » 12.11.2007 09:23

zkusil jsem dat shell v-power a prijde mi to lepsi
C-Max 1.6 TDCi, 80kW, Trend, Moondust, 6/05

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od DalinCK » 13.11.2007 10:01

Aha, tak ja tankuju jen u OMV, tak to zkusim nekdy az pojedu kolem take natankovat :)
Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 80 kW (109 k) Trend, 1/2004

Uživatelský avatar
Joose
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1301
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha,V.Osek,Ždársko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Joose » 13.11.2007 22:37

[quote="nego"]bezva topik
jsem rad, ze tu mame vicero lidi maxiky se stejnym motorem
ja zatim ujel v tom mem nejak 1000km (je to 2005 z francie, a najeto nyni nejak 38500km, byl bouran na oboje prave dvere a nejakou dobu nejezdil) a krome vymeny vsech filtru a oleje jsem neresil zadny extra zavazny problem

Tak tak vidím ,že se rozrůstáme...a to je dobře :lol: :lol:
Fokus C-max 1,6 TDci 90K 2006 Red Tango Trend+
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 14.11.2007 07:09

Joose, DalinCK, nego napiste adminum, aby vam zalozili ve fotogalerii vasi sekci C-Max. Rad bych se na ty vase mazliky taky podival (i kdyz Jooseho jsem nasel) :wink: Je tezke je hledat mezi 3+5 dverovyma "obyc" Focusama, bylo by to mozna prehlednejsi.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Endrju
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava city

Příspěvek od Endrju » 14.11.2007 08:34

Zdravim, dokud se alespon lidi se C-maxem schazeji tu, tak se zeptam, nedela vam taky to, ze vam pri jizde po nerovnosti kleme zadni sedadlo? Nekde jsem se docetl, ze to muze delat u c-maxe ... nevide ktera cast sedacky klepe? rad bych to odstranil, ale nasimulovat to klepani mi nejde a jezdim sam, na to abych zjistil, co to dela behem jizdy
Focus C-MAX 1.6TDCi 80kW, r.v. 2005, Ghia
spotreba >> Obrázek <<

Uživatelský avatar
Joose
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1301
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha,V.Osek,Ždársko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Joose » 14.11.2007 21:24

Zkus až zastaviš vzít za sedadla každý vzlášť a zjistíš v kterém z nich máš vůli .Po sklopení sedáku uvidíš na každém sedáku zespoda 2 pružiny .Zkus je zacvaknout a vycvaknout nanečisto, podívat se do prohlubní po nich a sedadlo zacvaknot zpět , zkontrolovat vůli.Sedadlo musí být zacvaknutý , trhem zjisti.Pak to můžou být taky mechanismy na pásy.
Fokus C-max 1,6 TDci 90K 2006 Red Tango Trend+
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti