Ahoj,
rád bych se poradil ohledně chyby, kterou mi nejsou schopny vyřešit servisy a jen se utápí peníze. Focus mk2 1.8 tdci 2005. Příkládám výpis DTC a nějaké hodnoty z forscan z oscila (nejsem mechanik, jen jsem koupil ze zoufalosti kabel a začal se tím zabývat sám když servisy neví).
Příznaky:
Při přidání plynu z volnoběhu jde občas motor škubavě pomalu do otáček. Jen při teplém motoru. Jakmile překoná cca 1800 až 2000 otáček, už to vyletí krásně. Někdy to skokovité postupné škubavé nabíhání otáček překoná, někdy spadne do nouzáku (System engine fault a červená kontrolka) . Dříve se to stávalo opravdu často, občas zaškubal a šel do nouzáku i za jízdy. Z toho důvodu byl vyměněn EGR před cca 6 měsíci. Problém poté zdá se téměř vymizel, už jsem se radoval, ale začíná se vracet tak jak jsem popisoval.
Důležité je, že za jízdy když je motor v otáčkách, když je v zátěži, se to nikdy nestane, taktéž když se nenechají spadnout otáčky na volnoběh. Problém je pouze když se přidá z volnoběhu. Typicky někde pomalu dojíždím 25km/h na volnoběh, zařadím za 2, přidávám plyn a pouštím spojku abych se zase rozjel. Pokud nastane tento problém, motor při pouštění spojky začne cukat a buď se vzpamatuje nebo hodí nouzák.
Říkal jsem si jestli neumím řadit, ale není to tím. Lze to vyvolat na volnoběh. Pokud na volnoběh přidám plyn, povede se občas vyvolat stejný problém. Pokud na volnoběj prudce sešlápnu plyn na podlahu, je velmi často cítit pomalý nástup otáček, někdy i takto kolísavý dokud to nepřeleze těch cca 1800.
Měl by někdo nějakou radu čím to může být, nebo typ na mechanika co by si věděl rady?
V záznamu z osciloskopu v posledním větším zvlnění aktivity egru se problém projevil za jízdy. Poté jsem zastavil vypl motor, zapnul motor a ukončil záznam, to je poslední vlnka na konci. Záznam z z osciloskopu ve forscan je v odkazu (příliš velký na přílohu).
https://uloz.to/file/SsreTYRqYsTE/live-fsl
Auto má najeto 350tkm a kromě tohoto šlape jako hodinky.
Výpis chybových kódů:
===PCM DTC P0489-61===
Kód: P0489 - Nízká hodnota řídicího obvodu EGR
Dodatečný příznak závady:
- Signál je nad maximální hodnotu
Stav:
- DTC přítomno v okamžiku požadavku
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
Jednotka: Řídící jednotka motoru
Detail kódu závady
Nízká hodnota řídicího obvodu EGR
Toto DTC může být způsobeno :
Rozpojený obvod svazku vodičů
Zkrat v obvodu nebo v součástech.
Zkrat na ukostření
Ventil recirkulace výfukových plynů
Vadný nebo poškozený PCM.
===END PCM DTC P0489-61===
===OBDII DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby
Jednotka: Diagnostika vozidla OBD II
===END OBDII DTC Žádný===
===ABS DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby
Jednotka: Antiblokovací brzdový systém
===END ABS DTC Žádný===
===HCM DTC B2611-70===
Kód: B2611 - ECU výstup na krokový motor pravého reflektoru zkratován na kostru
Stav:
- DTC přítomno v okamžiku požadavku
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
- Test nebyl dokončen
Jednotka: Řídící jednotka světlometů
Detail kódu závady
ECU výstup na krokový motor pravého reflektoru zkratován na kostru
===END HCM DTC B2611-70===
===EPS DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby
Jednotka: Elektronicky ovládaný posilovač řízení
===END EPS DTC Žádný===
===IC DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby
Jednotka: Přístrojová deska
===END IC DTC Žádný===