Stránka 4 z 8

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 09.01.2018 15:03
od dusanlulka
Pri montovaní nového filtra je nutné spraviť diagnostiku vozidla. Taktiež je nutné spustiť regeneráciu nového filtra a spraviť nastavenia tak aby vozidlo spoznalo že je tam nový DPF (filter pevných častíc) filter.
Je veľmi dôležité aby pred montážou nového dpf filtra bola presne identifikovaná príčina zlyhania pôvodného DPF/FAP filtra.
Je zakázané používať výfukovú pastu v prednej časti katalyzátor/DPF. V opačnom prípade hrozí upchatie monolitu. V takom prípade okamžite končí platnosť záruky.
Dôrazne sa odporúča výmena lambda sondy ako aj tesnení pri výmene DPF/katalyzátora filtra.
Po montáži nového DPF filtra/katalyzátora odporúčame aby vozidlo bežalo 10 minút na voľnobeh alebo pozvolnú jazdu v úseku cca 12 km. Toto by malo predĺžiť životnosť DPF filtra/katalyzátora.

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 09.01.2018 15:17
od Permabond
Tak myslím si, že 260tisíc na jeden filtr je docela výkon. Usuzuji tak, podle rozpadajících se matek které drží filtr s výfukem dohromady. Rset udělám, regeneraci zatím ne, pokud pudou i nadále probíhat nějak moc často a budou tam nějaké chyby, tak jí udělám. :irre:

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 09.01.2018 15:19
od Permabond
vladko píše:Jasně, že se po namontování nového statická nedělá.
K čemu by tak asi byla. Vyměnit filtr, vyresetovat a jezdit.
Nic víc, nic míň ;-)
Taky si myslím... uvidíme. To je jako vyměnit si třeba odpad u vany a ještě ty nové trubky prolít krtkem.. nedává to logiku.
a vidím, že ty máš filtr nový, takže jsi tu regeneraci nedělal? Kolik máš najeto, jakým stylem a jak je na tom filtr?

Napsal: 09.01.2018 15:44
od djdekl
Reset hodnot tlakovyho cidla + nasledna regenerace dle pokynu diag

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 10.01.2018 09:27
od vladko
Je mi jasné co píše dílenská příručka, ale není nutné být jejím otrokem a dodržovat ji do puntíku.
Člověk by měl taky používat vlastní rozum.
Promiň, ale jako měnit například funkční lambda sondu při výměně DPF je fakt úlet.
Já statickou provedl na svém starém filtru jen jednou a už nikdy to autu znovu neprovedu.
Měření emisí je proti tomu léčebná kúra.
Nevidím tam třeba nikde doporučení výměny oleje. To mi přijde třeba logičtější jelikož se v tom motorovém prostoru udělá takové horko že klidně může dojít k přepálení oleje. Navíc se tam stříká tolik nafty navíc že naředění taky hrozí.

Hlavně DPF jako takové je celkem primitivní zařízení a jediné co z něj ŘJ může dostat je dif. tlak a odhadovat tak v průběhu několika měření za jak dlouho bude nutné znovu spustit regeneraci.
Prostě z jedné vstupní veličiny si toho více nevycucáte ani kdyby jste se snažili sebevíce.

Takže reset vlastně maže jen nějaké historické data a nastaví počítadlo životnosti filtru na tuším 100 000km což je nějaká výchozí hodnota. No a pak z toho jen nějakým pochybným výpočtem postupně ubírá km (ne dle najetých) až jednoho krásného dne zahlásí že by bylo fajn filtr vyměnit.

Původní filtr jsem tam měnil ve 185 000. Jen vyresetoval hodnoty. Jak je na tom teď a kdy probíhají regenerace netuším. diagnostiku se snažím už nepřipojovat. Kdysi jsem to dělal a byl z toho pořád nervózní co tam zase vyčtu. Takže netuším jaká hodnota životnosti je tam teď. Najeto má tedy teď 40 000km.
To moje zkušenost.
Chápu že servisy se snaží vyměnit vše co doporučuje výrobce auta, ale jim je to jedno a jde jim to na ruku že ze zákazníka vymámí více peněz.
Já si dělám na autě s pomocí otce mechanika v důchodu téměř vše a dílenskou příručku se tedy nemusíme striktně řídit a máme ji spíše jako pomocníka.

Jsem se nějak rozepsal, pardon :-)

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 10.01.2018 11:13
od Permabond
Vladko, dík za vyčerpávajicí odpověď, to mi stačí. :perfect:
A pokud to platí, tak vidím že jsi z Ostravy, kam jezdím několikrát za měsíc :wink:

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 10.01.2018 20:02
od Sagic
Vladko, nevim co je tak strasneho na staticke regeneraci? Ja ji delal asi 3x a tocit motor na 4k otacek po dobu par minut mi zas tak hrozne neprijde. Ano mereni do maximalnich na emisich to je jina, to by se delalo zle i me (nastesti sem nezazil a rikam hned ze sem nepodplacel, je to ale jiny pribeh). Regenrace byla hotova vzdy za chvili a motoru to nejak neuskodilo, vymenil se olej a hotovo.

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 11.01.2018 10:20
od vladko
Asi záleží jak moc je filtr zacpaný. Dle toho se bude odvíjet délka té statické. U mě to trvalo dost dlouho aspoň tedy pocitově :-) Já měl však filtr před smrtí. Auta jsou konstruované tak, že počítají s náporovým chlazením. Teď nemyslím jen chlazení vody, tomu pomůže automatické puštění sahary, ale vše ostatní v motorovém prostoru se chladí právě tím protékajícím vzduchem. Při statické bude teplota v motorovém prostoru určitě vyšší než při běžném provozu při stejném zatížení motoru.
Další otázkou je jestli je statická regenerace vůbec k něčemu dobrá. Jestli běžná provozní regenerace nemá nakonec stejnou účinnost jako ta statická. Nutné ji spustit bude asi v případě, kdy auto padá do nouzáku dříve než dokáže spustit běžnou. A k tomu je dle mého i určená. Podle mě je to funkce poslední záchrany v autě a neslouží to dle mého pro běžné užití.
Aspoň jsem se nikde nedočetl, že by se měla v nějakých pravidelných intervalech spouštět.
To je prostě jak se na to dívám já.
Sagic možná by bylo fajn, když ji občas pouštíš, naměřit hodnoty dif tlaku při jízdě před statickou.
Pak ji provést a zase naměřit při jízdě. A Třetí měření jaké hodnoty budou, když to změříš po regeneraci, která se spouští sama během jízdy. To třetí měření je však těžké trefit :(

Myslím, že tohle by nám dalo odpověď jestli statická dokáže filtr lépe vyčistit.

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 11.01.2018 10:49
od Sagic
Rad bych, ale auto uz nemam a nemusim tak resit DPF (muzu ale zase uplne jine problemy :mrgreen: )

Me trvala par minut a otevrel jsem kapotu a dobry, pravda je ze extra vedro nebylo. Spoustel jsem ji proto, ze se mi rozvecela kontrolka cca co mesic ze filtrace je na hrane ucinosti nebo tak nejak. DPF mel uz taky svoje za sebou najeto 170 tis. Kontrolka vzdy zhasla po 5 nastartovani tak jsem vzdy pred vymenou oleje udelal statickou a pak menil olej a mel jsem vzdy pak o chvilicku dyl klid od kontrolky ale rychle se to vratilo do puvodniho stavu :D

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 11.01.2018 15:33
od vladko
Jasne. Auto dnes už ani tak není na ježdění jako spíš drahý kurz na sebeovládání :-)

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 12.01.2018 16:50
od Permabond
Tak jsem dneska přehazoval filtr a kuk ho frajera...
Obrázek

Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 12.01.2018 17:17
od vita_k
Ju, to ty nebo někdo před tebou?

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 12.01.2018 17:24
od Permabond
Já ne, někdo přede mnou, a asi dávno podle rozpadlých matek na spoji filtr-výfuk. Ten filtr hezky zvoní jak je prázdný.

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 24.01.2018 00:49
od hihi
Takže je to jasné. Mno, jsem zvědav na emise při současných postupech jejich měření.

Jinak podle mě dělat statickou regeneraci po výměně filtru za nový je zbytečná věc (reset udělat). Není imho reálný důvod a popis v servisním úkonu za něj nepovažuji. Naopak souhlasím s tím, že když se udělá (nezávisle na důvodu) je rozumné a nutné vyměnit olej.

Re: Problém s filtrem pevných částic

Napsal: 24.01.2018 19:20
od Permabond
Už to řeším, pokusím se to reklamovat, potřebné dokumenty včetně fotky od FORDA mám. Nový filtr čeká v garáži... V pátek se rozhodne. :nunu:
Edit: tak mi dali 5 tisic... 8)