Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
Merdy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 545
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rožnov pod Radhoštìm
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Merdy » 18.02.2008 12:05

:lol: :lol: :lol:

doteď jsem si myslel, že já mám velkou spotřebu... díky killerhammer 8) :lol:

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od madbugie » 18.02.2008 12:15

mehturt píše:
madbugie píše:tiez riesim tuto dilemu ze ci 1,6 normal alebo variabilny...
jednoznacne variabilny.. 15 koni naviac a (papierovo) nizsia spotreba
v tabulkach su spotreby rovnake (od vyrobcu) plus minus 0,1 litra...

ale ak plati ten graf z druhej strany tak tie motory su do 4200 otacok skoro identicke...

samozrejme ked sa podari za dobru cenu tak kto by nechcel viac ze ano... ale zasa to bude lakat vytacat a spotreba je tatam...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od mehturt » 18.02.2008 12:21

ano, myslel som tych 0.1 litra :D
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od zirafak » 18.02.2008 12:23

mal som predtym 100 konovu 1,6 sice v 1-notke a teraz v 2-ke 115-tku,ale tento druhy je neporovnatelne lepsi.zivsi v nizsich otackach,zivsi vo vyssich,da sa jazdit velmi usporne,vdaka variabilnej technologii,kde motor v nizkych otackach spaluje chudobnu zmes.Je inac sprevodovany a pri dialnicnej 130-tke toci trosku vyssie otacky,ako stara 100-konovka.Osobne by som volil jednoznacne 115-tku.

Uživatelský avatar
Merdy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 545
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rožnov pod Radhoštìm
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Merdy » 18.02.2008 12:31

Já si myslím, že debata o spotřebě není relevantní.
Každý má svůj styl jízdy, řazení, atd... Někdo jezdí sám, jiný v pěti lidech.

Podvozek Focusu je tak fantastický, že ať už tam jeden má 1.4ku nebo jiný dvoulitr, budou je oba vytáčet úplně stejně, aby se dostali na limit.

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od mehturt » 18.02.2008 12:34

2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od madbugie » 22.02.2008 08:59

este tak rozmyslam ak sa nepodari variabilne casovanie ale len 100 konova 1,6ka kolko by tomu pomohol sportovy filter a sportovy vyfuk ??? dalo by to aspon na 110 k? pripadne neviem ci sa vobec na benzinaky robi chip tuning?
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od zirafak » 22.02.2008 09:15

na ziskanie 10 konikov by si musel urobit na atmosferickom benzinaku ovela viac uprav,ktore stoja kopec penazi,takze sa to ani nevyplati :idea:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od vcedula » 22.02.2008 10:00

je lepsie kupit si 115 konovy motor a spravit tiez upravy ako 100 konvy motor a upravami spravit 110. Ale aj tak, zvody a vyfuk zmenia aj priebeh vykonu a krutiaceho momentu v nizkych otackach, TiVCT upravuje len horne otacky (niekde tu bol graf priebu). Ale tak ci tak, isiel by som radsej do TiVCT. Je to modernejsi motor, usetri aj na spotrebe a cena za 15 koni je v tomto pripade dost nizka.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

pesu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 29.02.2008 22:14
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od pesu » 29.02.2008 23:48

No ja FoFoII combi s 1,6 74kW mám... No a pred kúpou som obvolal snáď všetkých predajcov v SR :) s otázkou, že či to stačí. Všade okrem Bratislavy mi tvrdili, že áno.
V čase mojej kúpy ale nebol 1,6 Ti-VCT k dispozícií a ja som teda zvažoval buď 1,6 benzín alebo 1,8 diesel. Na tom dieseli som mal aj skúšobnú jazdu a tá bola veľmi fajn. Cenový rozdiel bol ale cca 70tis. Sk a tak som nakoniec kúpil benzín...
Teraz mám najazdených cca 14tis. km, zábeh som absolvoval opatrnejšie, inak jazdím dosť dynamicky. Jazdievam občas sám, občas s jedným dieťaťom a občas so ženou, dvoma deťmi a plným kufrom :). No a myslím si, že ten motor naozaj stačí, pre slušnú akceleráciu je ho ale potrebné držať v otáčkach.
Cesta minulé leto do Chorvátska (dvaja dospelí, 1 dieťa, plný kufor) s celý čas zapnutou klímou takisto úplne v pohode.
Budúca kúpa ale bude asi napriek tomu diesel - a to kvôli spotrebe.
Najčastejšie jazdím krátke trasy (cca 40km denne, prevažne mesto) a dostať sa s priemerkou cez 9l nie je žiadny problém. Pod 8 som tuším nikdy nezliezol, to Chorvátsko bolo tiež niekde blízko 8l.
Takže kombinácia vyšší výkon, nižšia spotreba a zrejme vyššia predajná cena pri neskoršom predaji by tých 70tis. Sk rozdielu zrejme vyvážili... :)
ps
Ford Focus II combi 1,6 74kW CollectionX Moondust silver 06/2007

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od zirafak » 03.03.2008 06:05

Lenze ...vies kolko benzinu mas za 70 000 skk :?: Pri tvojom jazdeni cca 20 000 km rocne asi na peknych par rokov :idea: Nezabudaj na nakladnejsi servis u diesla,jazda po meste na kratke vzdialenosti mu absolutne neprospieva a dalsie zname veci...P ri tvojich najazdenych km a tvojom ucele pouzitia auta radsej zostan u benzina. :idea:

pesu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 29.02.2008 22:14
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od pesu » 03.03.2008 11:43

Dík žirafák, jasné, máš pravdu...
Len tá matika mi nesedí... Pri 20000 km/rok tých 70000 Sk miniem zhruba za rok aj čosi :) . Hm?
Ford Focus II combi 1,6 74kW CollectionX Moondust silver 06/2007

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od zirafak » 03.03.2008 11:54

ten dieslak ti bude chodit akoze na vzduch :?: :wink:
Nechce sa mi to ratat,ale iba strelim...kupis dieslaka a minies rocne naftu za 50 000 skk.kupis benzinaka a minies za rok benzin za 70 000 skk.Rozdiel 20 000 v prospech diesla,ale vysia cena auta o 70 000 skk,tak to vychadza na navratnost za 3,5 roka.A to som hodne,hodne prestrelil.Pri jzdeni na kratko ten rozdiel bude este mensi,nakladnejsi servis a ostatne veci neratam,takze :?: :?:

Uživatelský avatar
miro
Junior
Junior
Příspěvky: 454
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od miro » 03.03.2008 12:47

k tej spotrebe ja som tiez rozmyslal o nafte ale pre cloveka ktory nenajazdi rocne min. 40000 km sa to neoplati
tu je taky maly prepocet
benzin
20000 km/rok x 7,5 lit x 38 skk = 57 000 skk
nafta
20000 km/rok x 5,5 lit x 39 skk = 42 900 skk

rozdiel 14.100 sk * 5 rokov = 14100*5=70 500
ale to auto uz neplanujem mat :lol:
Ford FOCUS II 1.6 16v Duratec Ti - VCT ghia (115 k) 2006 K&N Air Filter
Obrázek
Obrázek

pesu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 29.02.2008 22:14
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od pesu » 03.03.2008 12:58

Ahoj ešte raz, žirafák...
Jasné, že obidvaja hovoríme o tom istom, ani dieseláky nechodia na vzduch a vedel som, ako to myslíš.
Ale otázka z Tvojho príspevku vyplynula trochu inak a tak som si rýpol :) .
Inak takéto prepočty ála miro som pred kúpou samozrejme robil a tiež dúfam, že za 5-6 rokov budem mať doma FoFoIII :) .
Ale inak väčšina FoFoII, čo som kedy mal možnosť vidieť, mala vzadu TDCi...
A tým tak trošku ticho závidím...
Tých mojich 74kW na combi je fakt tak, že to stačí, ale lepší pocit by som mal určite z 1,8 diesel. Aspoň taký môj subjektívny.
A možno páni z modrého oválu by vedeli dať nejakú štatistiku predaných aút benzín vs. diesel...
Ford Focus II combi 1,6 74kW CollectionX Moondust silver 06/2007

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host