Stránka 31 z 82

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 06.03.2012 21:07
od phofy
V12
Jak se pozná overboost ?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 06.03.2012 23:01
od V12
Malo by to na kratku dobu zdvihnut plniaci tlak az na 1.5 baru, standardne je 1.3 baru. Prave s touto vecou mam pravdepodobne problem - moje turbo bez problemov natlaci ten 1.5 baru, ale podla grafov z diagnostiky je to maximalne na 1 sekundu. Osobne si myslim, ze by to malo byt na dlhsie. Kolko to ma byt mi zatial nevedel nikto povedat s absolutnou istotou. Vysledny efekt je v mojom pripade zvysenie krutiaku o 20 Nm v pasme od 2000 do 2500 rpm. Ze by to bolo nejak extremne citit sa povedat neda, no aj ked je to na tu sekundu, postacuje to na zahrabanie na dvojke aj na suchom asfalte behom normalnej jazdy, nie iba pri rozbiehani z nulovej rychlosti.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.03.2012 05:58
od phofy
V12
Tak ja jsem to pocitil asi jednou, vzdycky si vychutnavam jeden usek do kopce. Minule jsem se tam prave honil z prazakama, tak to na 3 vystrelilo jak sip, kdyz jsem pak tam jel minule, ale uz jsem neslapal tak ostre na plyn tak to prave bylo slabsi. Jinak jsem nekde cetl, ze na 1 a 2 je overboost zakazanej kvuli poloosam aby nerupli, nevim teda co je na tom pravdy, ale to je jedno. Jinak 1.6 66kw predpokladam ze to nemaj kdyz nemaj VNT?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.03.2012 06:33
od V12
Podla dokladu priamo z Fordu OverBoost ma aj 66kW verzia. V tabulke je krutiak oznaceny dvoma hviezdickami, co je vysvetlene ako OB, na ostatnych TDCI su ale 2 udaje. Take neviem, ako tomu rozumiet. Technicky tomu nic nebrani. Jednoducho wastegate ostane zatvoreny az do 1.5 baru, otvori az potom.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.03.2012 18:41
od phofy
Já bych řekl, že ta 1.6 66kw nemá overboost, protože tam je jeden údaj ikdyž tam jsou ty dvě hvězdičky, tak se spíš někdo spletl

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.03.2012 18:45
od V12
Fakt neviem. Technicky sa to zrealizovat da.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.03.2012 19:07
od Radekjo
:shocked: co se ještě nedočtu.
Nemám v autě náhodou i hypertrysky? :mrgreen:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.03.2012 19:17
od phofy
Radekjo
Gratuluju k 1000 příspěvku :beer: :nazdravi: Ty hypertrysky chci taky :D
V12
Když se vymění turbo, tak nepříjdu o overboost ?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.03.2012 20:02
od vita_k
Phofy, priznej, co je tvuj obor? Vypada to na ciste humanitni, prozatim :) No offense

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.03.2012 20:11
od phofy
Vita_k když ti to řeknu, tak spadneš na zadek :D :D Mechanik elektronik - zabezpečovací systémy
Jinak dělám servis požární signalizace v jedné nejmenované fabrice :D

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.03.2012 20:20
od vita_k
aha, tak to si z Tebe muzem delat srandu, kdyz nejsi manager a nemuzes za to:)

Ale k veci, proc bys ztratil overboost? Turbo je tupe zarizeni, jen aktuator je ovladany podtlakem pres jednotku, ktery naklapi VNT, podle toho, jak potrebujes plnici tlak. Jinak se umi jen tocit:)
Takze pokud bude chtit overboost jednotka, tak donuti turbo k vetsimu tlaku pres ovladaci podtlak.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.03.2012 20:34
od phofy
člověk chce být jednou lidskej a oni ho za to hned tepou :D
No já žil v domnění, že mám turbo ovládané elektronicky a né podtlakem. Mě šlo hlavně o to od kuď jsou posílány impulsy na overboost jestli z řj, nebo někde s tý elektroniky u turba :D

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.03.2012 20:46
od vita_k
U novych typu turb, coz my dva nemame(ja urcite ne), ma aktuator polohovy senzor, ktery jednotce dava vedet jak je VNT natoceno. Je tam asi nejaka jednoducha zpetnovazebni regulace. My mame jen aktuator bez senzoru. Zpetna vazba do jednotky bude asi jen pres plnici tlak.

Uplne nova turba maji motorek misto pneumatickeho aktuatoru...

Ale tyto blbustky navic jsou dalsim potencialnim problemem, ze to vibrace znici.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 07.03.2012 22:35
od V12
Spatnu vazbu nema ani moje turbo, zistil som to tak, ze live-data diagnostiky nezobrazia natocenie VGT. Napr. natocenie volantu mi to zobrazi, to ale suvisi s ESP senzorom na volante. ScanXL Ford Enhanced je prima vec, nasiel som v nom dokonca aj citanie vyrovnavacich davok vstrekovacov, no mal som motor zohriaty na nominalnnych 90 stupnov, takze to ukazovalo nuly. Som zvedavy na sobotne rano, to ho napichnem studeny.

EDIT 8.3.2012
Takze smola, tesil som sa nadarmo - vyrovnavacie davky to sice cita, ale su stale nulove. A to hned po rannom starte pri teplote pod nulou byt nemoze, aspon v pripade mojho motora tomu neverim, pocujem ako ide. Vsimol som si ale, ze to dokaze merat cisty krutiak motora. Rad by som vedel, ako, nikde na motore nie je ziadny tenzometer. Zeby zo zrychlenia klukovky, davky paliva, jeho teploty a plniaceho tlaku a teploty nasavaneho vzduchu :?: Kto vie ?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 09.03.2012 19:21
od velvety
potřeboval bych radu.. po vyměně vzduchové hadice mě přestalo fungovat turbo hned jsem to šel reklamovat bohužel mechanik si neví rady hadice s turba se nafukuje ten vzduch nejde ven jak má správně jít..tak nevím kde je problém :bebng: