Stránka 31 z 37
Re: spotřeba oleje
Napsal: 26.08.2014 18:46
od Hafity
Připečené kroužky mohou být z různých důvodu, ale dost často jsem se setkal s kroužky, které byly jakoby unavené a nepružily, v porovnání s novými originály, které jsem dával místo nich....
Re: spotřeba oleje
Napsal: 26.08.2014 22:49
od miki21
Kda jsi sehnal origo kroužky na jednešvestku?

Re: spotřeba oleje
Napsal: 27.08.2014 02:37
od xxmisa
To originály, je tam asi navíc... Každopádně, že to nejsou origo díly nemusí nutně znamenat, že by nějak ztrácely na kvalitě.
Re: spotřeba oleje
Napsal: 27.08.2014 07:38
od foki
xxmisa píše:polomotor od fordu cca za 22 tisíc + práce (otázka, zda jej prodají).
polomotor od forda je nyni asi 42000
Re: spotřeba oleje
Napsal: 27.08.2014 15:44
od Hafity
Originály rozměrově.... Forda jsem dělal snad jenom jednou, byl to 1,6 16V, ale asi to nebyl Focus. Spíš jsem dělal PSA a naposled známýmu Opel Agila 1,0 12V....
Re: spotřeba oleje
Napsal: 27.08.2014 20:27
od xxmisa
foki - v několika diskuzích se mluvilo o ceně 22k.. Ta cena, kterou jsi udal je za holý polomotor nebo se vším, tj. repas hlavy, polomotor, nastrojení, práce apod... ??
Re: spotřeba oleje
Napsal: 22.09.2014 21:39
od ballu
Poslední dobou, nejenom na tomto foru sleduji, že jak se výrobci snaží vyrovnat v olejích , tak lehkoběžnost a úspora PHM není výsadou jen olejů řady 5w-30 A1/B1, jako bylo před nějakým časem,pro snížení emisí, ale tuto složku míchají již i do olejů vyšší viskozity. Tím sice dochází k lepšímu mazání motoru , jako bylo dříve očekávané u olejů A3/B3 , ale zvýšila se spotřeba v motorech i u těchto olejů z důvodu namíchané lehkoběžné příměsi.
Re: spotřeba oleje
Napsal: 26.09.2014 09:35
od Váňa
Nevím. Rozdíl mezi oleji dle specifikace ACEA A1/B1, A5/B5 a oleji ACEA A3/B3, A3/B4 je v hodnotě vysokoteplotní viskozity HTHS. Oleje A1/B1, A5/B5 mají HTHS nižší (2,9-3,5 mPa.s) oproti A3/B3, A3/B4 kde musí být HTHS vyšší než 3,5 mPa.s. A právě nižší HTHS je základem zmiňované lehkoběžnosti oleje. Použití oleje se sníženou HTHS musí vysloveně povolit výrobce motoru (Ford tvrdí že jó).
Re: spotřeba oleje
Napsal: 26.09.2014 19:03
od ballu
Bývávalo, nyní již bývá udávána lehkoběžnost i u některých olejů A3/B3. Řeší to nějak molekulárníma vazbama, jak, to je již na mne vysoká chemie.

Re: spotřeba oleje
Napsal: 27.09.2014 11:50
od Váňa
Aha, a máš nějaký odkaz, docela mě tyhle věci zajímají.
Re: spotřeba oleje
Napsal: 27.09.2014 23:11
od ballu
Je to paradox, ale i tato 10w-40 je prezentována jako lehkoběžný.
http://www.oleje.cz/p/mogul-gx-fe-10w-4 ... vany--2769
pak další
http://www.oleje.cz/p/q8-formula-excel-5w-40-1-l--2468
http://www.oleje.cz/p/shell-helix-ultra-5w-40-1-l--1726
Odkaz na stránky rozboru oleje a na co má jednotlivá složka vliv je trochu oříšek, co se týče motorů a všeho kolem mám přečteno dost, tak již nevím, kde toto pojednání bylo prezentováno. Jen jsem to letmo pročetl, jelikož chemie není má silná stránka.
Re: spotřeba oleje
Napsal: 27.09.2014 23:42
od stano.
Comu prekaza, ze je lahkobezny? Vyrobcovia to robia kvoli znizeniu spotreby.
Olej sa oznaci sa lahkobezny, ak v motorovom teste znizi spotrebu o niekolko malo percent (3 ci kolko) oproti "obycajnemu" oleju. To nema vplyv na jeho mazacie shopnosti, cistotu, vymenny interval.. nic ine.
Nemiesat to so znizenou HTHS viskozitou!
Este k tymto mazacim vodickam.
Bezne moderne oleje A3/B3 maju HTHS viskozitu cez 3,5 mPa.s (aj 5W-30, nefordacky).
Fordacky 5W-30 A1/B1 so znizenou HTHS ma cca 2,9mPa.s.
0W-20 som predpokladal, ze bude na tom rovnako. Houby houby. Tento ma prosim pekne iba 2,6 mPa.s. To aj Raciol je hustejsi
Ja viem, ze to nevypoveda o mazacej schopnosti oleja. Ani o jeho kvalitach. Iba ma to udivuje, kam sa to az dostalo.
Re: spotřeba oleje
Napsal: 28.09.2014 09:17
od ballu
Ano, v dnešní době to je jak píšeš, ale před nějakým časem lehkoběžnost oleje byla přisuzována jen olejům s HTHS 2,9 a to byl olej 5W-30 A1/B1, nebo 5W-20 s HTHS 2,6. I v manuálu fodu bylo psáno, že s jiným olejem se zvýší spotřeba, špatné starty a sníží výkon.
Jen jsem se snažil odpovědět na dotaz Vaňa, ale čím , a jak přísady pro tento účel v oleji fungují, je pro mne španělská dědina, jen vím, že tam jsou a fungují.
Re: spotřeba oleje
Napsal: 02.10.2014 06:46
od V12
Mna by zaujimala jedna vec - mam 4 valec 1.8 92kW a litrovy trojvalec, opat 92kW. Je zrejme, ze mazany povrch trojvalca je podstatne mensi, ako povrch stvorvalca, pritom je ale energia ziskana z paliva rovnaka. To potom znamena podstatne vacsie tepelne zatazenie oleja. To sa tie extremne nizke vizkozity za vysokych teplot a tlakov nepodpisu na mazacej schopnosti ? Meral uz niekto teplotu oleja pri dlhej jazde rychlostou 130 - 140 km/h litrovym EkoBoostom ?
Re: spotřeba oleje
Napsal: 02.10.2014 16:41
od ballu
Tak málokdo logicky uvažuje, někde mám knížku o stavbě závodních motorů , asi tak třicet let stará , ale tehdejší novinky jsou používány v dnešních sériových motorech. Přesně jsou popísovány i s výsledky zkoušek klady a zápory, čtvercových , podčtvercových, počet válců a jejich velikost, následný vliv na chlazení, mazání, nutné velikosti kliky, uložení veškeré porovnání druhů rozvodů, zapalování, tvaru spalovacího prostoru....prostě celý komplet , od Cosvortů . F1 motorů, Porsche, sporťácích, co v tehdejší době jezdilo na okruzích a po cestách.....atd...
Podstatné je to, že nikde jsem se nedočetl o donucených kurvítkách nařízených od ekoteroristů. Dokonce popisovali zkoušku nějakých oturbovaných malých válců, když chtěli poskládat více 125 kubíkových válcu za sebe, již tehdy byl , verdikt, že toto je slepá ulička, a motor vydrží tak akorát start...byla těžko vyvažitelná velká klika, oproti malým pístům, když ji odlehčily, tak se ukroutila a to mohu pokračovat........