Bullitt píše:Já mám zase v zimě stejnou a spíš ještě mírně nižší spotřebu, než v létě. Asi vliv klimatizace. A taky nejezdím moc couračky (není takový vliv vyšší spotřeby studeného motoru).
Spotřeba zahřátého motoru je stejná jak v létě tak v zimě. Zvýšení zimní spotřeby způsobují studenší starty, jejich počet, kratší trasy, kdy se motor neohřeje a delší ohřev na pracovní teplotu, větší pravděpodobnost vody, sněhu, břečky na cestách, což zvyšuje odpor - spotřebu. Také se musí brát v potaz veškeré spotřebiče zapnuté v zimě, od mlhovek vyhřívání atd. Což plyne, že zapnuté klíma v létě, je asi šul nul. Naopak, spotřebu na suchých cestách v zimě může snížit užší pneumatika, než používaná širší letní obvzláště na vodě. To když se vše shrne a spočítají se plusy a mínusy, tak jen zůstane většinou rozdíl navýšení spotřeby v zimě počtem studených startů na ujetou vzdálenost. Proto čím delší zimní výlety, o to menší nárůst spotřeby oproti létu.
Ps: Taký se přidávám do klubu

jak se udělá větší průměr po tankování - nulování, těžko přetěžko jde dolů. Mám však odzkoušeno, že je třeba využít výkonu motoru a sešlápnutím jednotlivých kvaltů se dostat co nejdříve na ten potřebný vzhledem situaci na cestě. Nějaké roztahování lehkou nohou jednotlivých kvaltů dělá nárůst spotřeby. Přitom takové rychlé dokvedlání kvaltů zvýší průměr jen o 3 deci, ale za "4" nebo "5" se to vrátí po pár metrech na výchozí hodnotu.
Včera ráno natankováno, vynulováno. Syn jel jen na otočku do středu města, zůstala spotřeba 9,5L, opoledne jsem točil Kroměříž , ikdyž jsem jel těch 130 - 160 tak teprve u baráku jsem měl průměrnou na PC 8,6L

A věřím , že do vyjetí nádrže se asi pod 8L nedostanu
