Stránka 32 z 43

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 30.06.2009 13:26
od zirafak
Kazda vec okrem z......ch trenclov ma v aute ma svoje miesto :lol:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 30.06.2009 13:31
od misoo
richisan píše:...A zbytocny je aj EGR ventil. Oba tieto komponenty mozu sposobovat len problemy...
potom nechapem preco to do tych aut davaju, ved by usetrili spustu milionov keby to tam nemuseli davat :wink:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 30.06.2009 13:35
od tchifla
richisan píše:Aj tak si myslim, ze je zbytocny...A zbytocny je aj EGR ventil. Oba tieto komponenty mozu sposobovat len problemy. Ja som mal na emiske v januari dymivost 1,36/2,5 a emisie su okolo 130, co je tiez hlboko pod hranicou 8)
richisan: Ked sa na to takto pozeras, tak dufam, ze to neplati aj pre turbo/kompressor a pod veci. Lebo aj to moze sposobovat problemy.
Peace ;)

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 30.06.2009 13:59
od richisan
Ide o to, aku ulohu to v aute zohrava. Turbo, kompresor a p. je ina kava.
Preco si potom ludia davaju zaslepit EGR?...
Davaju to preto, aby potom mohli ludia s tym chodit do servisu a na tom cashovat...

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 30.06.2009 14:00
od vcedula
filter pevnych castic riesi presne to, co ma v nazve. Totizto vedci onehdy zistili, ze spalovanie nafty produkuje castice, ktore sa pri spalovani benzinu neprodukuju. No a tieto castice sa ukladaju v plucach, co zasa sposobuje zdravotne problemy. Hrozilo, ze hygienici obmedzia produkciu dieselovych motorov.

Kedze vyrobcovia (VW, PSA a pod) vrazili do dieselovych motorov horzne prachy, hladali nejake riesenie. Pouzili preto DPF, ktory mal tento problem ostranit. Avsak aj tak sa nepodarilo uplne, len ciastocne. Ale EU komicia bola uspokojena, ze sa hlada nejake riesenie a problem je zazehnany. To je pribeh DPF filtra podla toho, co som sa pocas zopar rokov dopocul.

A EGR veltil je nieco velmi podobne, len to ovplyvnuje spotrebu a tym akoze CO2 (aj ked to nie je upne pravda). Je to vec, ktoru si kupis za 10 000 Sk (obrazne), aby si usetril 8 000 Sk.

Obidve veci maju svoje miesto v aute, ale aj tak je to hlavne biznis a najviac na tom zarabaju vyrobcovia.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 30.06.2009 14:18
od tchifla
EGR ventil a cely jeho princip pomaha aj zabranovat detonacnemu horeniu ako vedlajsi efekt, tym ze znizuje teplotu v spalovacom priestore napriklad. :wink:
Ludia EGR zaslepuju, pretoze je im vela vyhodit 5-6 tis za novy ventil - najradsej by chodili za darmo... :!: :lol:
Ak EGR znizuje produkciu NOx, tak pri dnesnom pocte aut/premavke to podla mna ma svoj zmysel.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 30.06.2009 14:59
od Ne_RAY
DPF je vlastne kos ktory zbiera castice ktore sa pri nizkej teplote vo vyfukomo potreby nespali co ma hlavne vplyv pri jazdnei po meste pokial ides niekam von a vyfukove potrubie sa zohreje na urcitu teplotu tak sa tieto csatice spaluju

EGR zaslepuje vela ludi kvoli znizeniu spotreby, lepsej odozve motora na plyn a hlavne zabraneniu vnikaniu bordelu spat do bloku motora a samozrejme prisunu tepleho vzduchu ktory tam prudi EGR ventilom spat, EGR ventil mas i tak zavraty pokial jazdis agresivne a otvori sa ti akurat pri hladkani plynu pokial ides konstatnou rychlostou alebo ak stoji niekde na kritozvatke na volnobehu

PS pokial ma niekto vadny EGR ventil je mu ho zbytocne zaslepovat pretoze kontrolka EGR mu bude i tak hazdat stale chybu motora

A hlavne ma pravdu vcedulak, cele EGR je len zas nieco nedoriesene a kazdy musi pocitat ze ked ho nezaslepi tak a to hlavne na motorch ford ho bude menit casto VW group aspon v tomto nie su hajzli a auta co maju najazdenych aj 300 000 km s nim problemy nemaju kdezto Fordacke sa menia niekedy aj po 30 000km

Podobne je to s novymi 1.6 TDCi, spominane motorizacie maju problemy a velmi casto poruchove a Ford nie aby to riesil a siel cestou ako VW alebo premiove BMW ktory robia vsekto preto aby znizili poruchovost motorov a zaroven predlzili servisne intervaly tak Ford radsej znizi servisny interval u tychto motorov z povodnych 20 000km na 15 000km pretoze naco by sa s tym trapili ked i tak este zarobia viac pretoze ludia musia castejsie chodit na vymenu oleja a filtra.

A aj pominane DPF Ford neinvestuje do toho aby namontovali jednu kontrolku na pristrojovku ako VW alebo BMW alebo ine znacky, ktora vam ukaze ze uz je filter pevnych castic plny a treba ista sa s autom prevetrat aby sa zberac vyprazdnil Ford to spravi tak ze necha radsej nech to vyhodi servisnu kontrolku ludia potom musia do servisu, kde im spravia staticku regeneraciu DPF filtra pokial je to mozne ale zaroven sa musi vymenit olej a ak to mozne nie je tak sa meni aj aditivum v DPF.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 01.07.2009 15:49
od Ondro
Asi som zaspal dobu 8O , ale pokial si pamatam tak filtre pevnych castic raz za cas regenerovali takym sposobom ze sa proste vypalil pocas jazdy. vtedy to bola celkom slusna dymova clona. vysledok bol vtedy nulovy lebo pri regeneracii sa vsetok bordel opat dostal do vzduchu.

Sranda je ked ma niekto chipnuteho diesela. Ten dymi bez ohladu na to ci ma filter pevnych castic alebo nie.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 01.07.2009 21:29
od Jozef
Ondro píše:Sranda je ked ma niekto chipnuteho diesela. Ten dymi bez ohladu na to ci ma filter pevnych castic alebo nie.
To si ma malinko zaskocil. To ako vysvetlis ?

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 01.07.2009 21:37
od richisan
Dymi o nieco viac, ale zasa nie ako nejaky stary Golf :mrgreen: :lol:
Ja som videl par cipnutych TDCi/TDDi a dymilo to podobne ako Marťasove ST po bluefine, len malicko :D

Mne auto dymilo len ked som raz natankoval na Shellke, v lete nedymi vobec a v zime len prvych par km trocha viac. Zalezi aj od palivaku, ci sa meni pravidelne a od celkovej kondicie palivovej sustavy...

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 02.07.2009 13:06
od Ondro
jozef: chipnuty diesiel pri zoslapnuti plynu (a nemusi byt na podlahu) dymi viac lebo elektronika da v mensich davkach (strekoch) viac paliva ako bez chipu. na tomto prakticky funguje chip od Bluefinu. Tym padom ma diesel vyssiu dymivost ako bez chipu. Nie je to vsak ziadna katastrofa ako u nemenovanych nemeckych vraj etalonov. Nerobi ziadnu dymovu clonu na oklamanie supera.

edit: porovnaval som FFII s chipom 1,8 TDCi s mojim bez chipu.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 02.07.2009 14:12
od killerhammer
mozno ste zachytili na martasovom vlakne ako sme sa bavili o cipovani :idea:
ja som totiz uz dlhsie rozoberal otazku cipov a STK (kontrola emisie)
cipovanie zrusi emisie ihned, pretoze je presne zalozene na tom aby sa do motora dostalo viacej paliva a vzduchu = viac emisii :idea:
cipy sa potom delia na menej agresivne alebo viac agresivne
agresivne cipy ti zrusia emisie takym stylom, ze lambda vo vyfukovom potrubi ti bude stale signalizovat zvysene emisie (bude svietit kontrolka poruchy motora). toto sa ale cipom tiez preprogramuje, myslim ta kontrolka sa vypne :wink:
kazdopadne treba povedat, ze ak das bluefin nejaky vyssi stage, kde sa uz dava agresivny cip a povedzme aj sportovy katalyzator (opat prepusta viacej dymu cez vyfuk). emisie idu nenavratne do prdelky :wink:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 02.07.2009 14:53
od Ondro
KH: jj. Sice dymis ako ikarus ale ides :mrgreen:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 02.07.2009 15:08
od killerhammer
ja som v tomto dost principialny :idea:
teda cipovanie ma uz nezaujima :wink:
este nad tym bluefin stage 1 by sa dalo uvazovat :idea:
ale najskorej, ak budem xciet silnejsie auto, znovu zvolim silnejsi zaklad :D

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 02.07.2009 15:12
od misoo
killerhammer píše:este nad tym bluefin stage 1 by sa dalo uvazovat :idea:
len si predstav ze by ti za 500 evri (ci kolko to teraz stoji) "primontovali" vykon tvojej fabky do mondea !! :twisted: