Stránka 33 z 43

Re: zvyšování teploty

Napsal: 06.04.2013 13:37
od kapeso
kocacz1 píše:Zdravím

Mám takový dotas. Jak funguje u focuse 1.6, 16v Zetec- SE chladič.

Mě přéjde ligické, že když se ohřeje termostat na 82 stupnu, tak se otevře a pustí do chladiče horkou vodu, přes chladič se to ochladí a výjde to na druhé straně chladiče, když stojíme čelem k autu, tak na pravo.

Mám pravdu, nebo je to naopak?

Děkuji

:nnou: Je to přesně obráceně. Voda se ohřívá v motoru a termostat se pomalu otevírá ,aby mohl pustit studenou vodu do motoru z chladiče ,která se přimíchává s tou horkou. Ono totiž ,když se díváš na motor ze předu, tak voda koluje napřed tou pravou hadicí do chladiče, která je na jeho horní straně a potom ochlazená putuje tou levou ,která je na spodní straně chladiče přes termostat do motoru. :bravo22: Tak asi takhle.

Re: zvyšování teploty

Napsal: 06.04.2013 14:05
od stano.
Mna udivuje, ze 1.6 maju 82 stupnovy termostat. A 1.8 az 92 stupnovy. Dost velky rozdiel.

Re: zvyšování teploty

Napsal: 06.04.2013 14:09
od Jardak
Jenom pro úplnost - termostat po otevření pouští ohřátou vodu do chladiče. Je tedy umístěm na horké větvi. Né na vracečce jak ty píšeš....(i když některý auta to tak mají)

Re: zvyšování teploty

Napsal: 06.04.2013 23:17
od kapeso
stano. píše:Mna udivuje, ze 1.6 maju 82 stupnovy termostat. A 1.8 az 92 stupnovy. Dost velky rozdiel.
Ten termostat otevírá při 82 a úplně otevřený je při 96 a měl bych tam správně namontovat termostat ,který začíná otevírat při 74

Re: zvyšování teploty

Napsal: 06.04.2013 23:22
od kapeso
Jardak píše:Jenom pro úplnost - termostat po otevření pouští ohřátou vodu do chladiče. Je tedy umístěm na horké větvi. Né na vracečce jak ty píšeš....(i když některý auta to tak mají)
Nevím sice co je tohle za schéma motoru , ale u fofo 1,6 je to tak jak jsem to popsal. :nixw:

Re: zvyšování teploty

Napsal: 07.04.2013 17:35
od stano.
Zistoval som to. Je to ako pisem. Na termostate mas vyrazenu teplotu (plneho) otvorenia. 1.4 a 1.6 maju 82 stupnov. 1.8 a 2.0 92 stupnove.

Re: zvyšování teploty

Napsal: 07.04.2013 18:22
od matys
stano. píše:Zistoval som to. Je to ako pisem. Na termostate mas vyrazenu teplotu (plneho) otvorenia. 1.4 a 1.6 maju 82 stupnov. 1.8 a 2.0 92 stupnove.
Zdravím stano..............zjisti si to ještě u někoho, kdo tomu rozumí.
............číslo vyražené na termostatu značí, při jaké teplotě °C chladící kapaliny začíná otevírat a jakou teplotu chl.kapaliny bude i udržovat během provozu motoru .

Re: zvyšování teploty

Napsal: 07.04.2013 19:31
od stano.
S otvorenim sa hadat sa nebudem. S tymi cislami som si isty, tie som videl ;)

Re: zvyšování teploty

Napsal: 08.04.2013 13:35
od petulak
............číslo vyražené na termostatu značí, při jaké teplotě °C chladící kapaliny začíná otevírat a jakou teplotu chl.kapaliny bude i udržovat během provozu motoru .[/quote]

Jest pravda: :mrgreen:

Re: zvyšování teploty

Napsal: 08.04.2013 23:23
od kapeso
Čísla vyražená na termostatu znamenají kdy se začne termostat otevírat a kdy je plně otevřen. Záleží na tom co je tam vyražené. Přikládám na ukázku dvě fota. Na jednom je tarmostat z Focusu 1,6 - ten otevírá při 82°C a je plně otevřen při 96°C a ten druhý je z Escorta 1,8 a otevírá při 92°C a plně otevřen je při 102°C. Tak asi takhle. :Dancer:

Re: zvyšování teploty

Napsal: 17.04.2013 22:01
od gerome
Taky mám problém s kolísáním teploty. na pětku na plný plyn, nebo při jízdě do kopce. Problémy začaly po výměně rozvodů, které byly měněny i s vodní pompou a tudíž i s chladicí kapalinou. Teplota během několika málo vteřin najednou vyletí z poloviny ukazatele, přejede celý budík a zastaví se až o zarážku a poté stejně rychle jako teplota stoupla, klesne znovu zpět cca do poloviny budíku. Navíc u zahřátého motoru dochází k cukání kolem cca 2400 otáček (nejvýrazněji na dvojku) toto jsem řešil výměnou zapalování (cívka a kabely Valeo a Svíčky originál FoMoCo). Někde jsem četl, že pokud vzroste teplota motoru moc, řídící jednotka začne odstavovat válce kvůli chlazení, tak nevím jestli to nemůže mít spojitost. Už nevím, začíném mít pocit, že se se mnou můj focus přestal kamarádit protože už mi dochází inspirace co všechno může tyhle problémy způsobovat. Prosím o jakoukoli radu.

Re: zvyšování teploty

Napsal: 17.04.2013 23:00
od miki21
Při zvýšení teploty začne blikat kontrolka poruchy motoru, následně řj odstavuje válce a pokud se teplota neustále zvyšuje, tak vypne motor. Mezi tím ovšem může dojít k jeho nenávratnému poškození. Mně po výměně vodní pumpy taky takhle kolísala teplota. Normálně to jelo a zničeho nic ručička v červeném. Po chvilce padla na střed. Zde na fóru jsem někde vyčetl, zkusit :!: zahřátý :!: motor vytočit na chvilku až skoro k omezovači (cca 5000). Pak už se mi to nikdy neopakovalo....nejspíš bublina v systému. :nixw:
Ještě bych omrkl, jestli je správně zapojen konektor na čidle teploty (mezi svíčkama v hlavě) případně očistil kontakty.

Re: zvyšování teploty

Napsal: 18.04.2013 11:18
od gerome
Tak sem to zkusil, nevim jak s tim omezovacem, ale pustilo me to az cca k 6700rpm (150 sem na trojku nikdy predtim nejel) a po prerazeni na petku fuuu a teplota byla zase v cervenem este to zkusim jednou a vytacet to dyl, ale nevim nevim jestli to pomuze. uprimne doufam, ze jo, ale uplne jisty si nejsem. Budu muset hledat asi i jende. nevim co mi tam ten dement pri vymene te pumpy mohl este zkurvit :-/

Re: zvyšování teploty

Napsal: 18.04.2013 13:54
od miki21
Tam není co moc sku** Vyndá se stará pumpa a dá nová.

Re: zvyšování teploty

Napsal: 18.04.2013 14:00
od Jardak
Asi ti nezbyde nic jinýho než namontovat "bajpás". Koukni o jednu stránku dozadu jsou tam i fotky.
Tohle vypadá na jednu ze záhad benzinový 1,6tky - vše funguje normálně,pak se vypustí a znovu napustí fridex a začne to haprovat. :bebng: