Stránka 33 z 82
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.04.2012 13:39
od Kain444
Len dodam ze aj keby bolo turbo v prdeli, tak dymit moc nebude kedze mas pravdepodobne DPF.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.04.2012 14:10
od phofy
Ahoj, začalo mi pískat turbo jak píšťala, když turbo zabere a já pustím plyn tak to odfoukne, jak když mám blow off ventil, takový tcc tcccccc slyším to někde pod nohama řidiče. Když jedu normálně, tak krásně sviští a když trošku víc přidám, tak píská jak píšťala. Hadice jsem zkontroloval očistil a všechny jsem je dotáhnul. Mohl by jste mi někdo prosím poradit

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.04.2012 16:30
od vita_k
Jestli si to nechces sam rozebirat a koukat kde to muze byt napraskle, tak bych jel do servisu. Puklina muze byt okem neviditelna a roztahnout se s tlakem...
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 01.04.2012 19:11
od phofy
hadice jsem měl všechny dole, ale za motor se prostě nedostanu ničím

Ještě jedna věc nemáte někdo fotku jak to vypadá z druhý strany motoru? Můžou tohle dělat podfouklý parohy?
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 04.04.2012 10:34
od Jarda B
Mohu-li ktomu něco říci, ten problém je jinde. Proplach olejem nic neřeši, protože ten karbon prostě nerozpustíte, jen ho jaksi omyjete aby nešpinil. Takových proplachů můžete udělat kolik je libo a i když poteče čistý olej tak tam karbon je. Jediná cesta je před vypuštěním aplikovat do starého oleje čištič motoru, který umí všechen karbon rozpustit a tím jej dostanete ven. Vědí to v každém autorizovaném servisu Citroen, protože toto čištění mají z továrny nařízené provádět při každé výměně oleje. Obzvláště při výměně turba je to nutné jinak budete stále kupovat turba a olej.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 04.04.2012 12:00
od tomason
Phofy ty máš 1.8tdci seš ve špatném vláknu.Pokud to houká nebo píská tak zajet do turboservisu nechal bych ho opravit bude vyosené rozvážené.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 04.04.2012 16:09
od phofy
jestli bych mohl poprosit o přesunutí mých příspěvků sem
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... bo+1+8tdci děkuju

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 04.04.2012 20:04
od vita_k
Jarda B píše:Mohu-li ktomu něco říci, ten problém je jinde. Proplach olejem nic neřeši, protože ten karbon prostě nerozpustíte, jen ho jaksi omyjete aby nešpinil. Takových proplachů můžete udělat kolik je libo a i když poteče čistý olej tak tam karbon je. Jediná cesta je před vypuštěním aplikovat do starého oleje čištič motoru, který umí všechen karbon rozpustit a tím jej dostanete ven. Vědí to v každém autorizovaném servisu Citroen, protože toto čištění mají z továrny nařízené provádět při každé výměně oleje. Obzvláště při výměně turba je to nutné jinak budete stále kupovat turba a olej.
Děláte někdo dekarbonizaci? Já ne , když si menim olej sám.. Ale třeba bych začal, co se tam lije? Díky
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 04.04.2012 21:56
od Jarda B
Dekarbonizaci je u těchto motorů opravdu nutné dělat, tento typ motoru produkuje neuvěřitelné množství karbonu. Informaci o nutnosti při každé výměně odkarbonovat motor mám od známého, který je vedoucím servisu Citroen a který mi říkal, že kvůli tomu byli na školení, kde jim říkali , že pokud se tato operace provede při každé výměně oleje, je tento typ motoru naprosto bez problému. Také jsem tomu nevěřil, ale byl jsem při odkarbonování mého motoru. Chvilku poté co to tam nalili motor změnil zvuk, zlepšil se chod a při vypouštění vytekl příšerný sajrajt tak už tomu věřím (mělo to v té době najeto 90tis.km). Zajímavé je, že v Citroenu Vám řeknou, že provádět odkarbonování mají nařízené přímo z automobilky, zatímco ve Fordu o tom nic neví. Pokud mohu poradit, vykašlete se na autorizovaný servis Ford a dejte to na výměnu oleje do Citroenu, kde Vám provedou výměnu oleje včetně odkarbonování.Ten motor je jejich produkt a vědí o něm nejvíce. Díval jsem se do faktury a odkarbonování motoru stojí 380,-Kč materiál, práci neúčtují.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 04.04.2012 22:06
od V12
Ak to stoji 380 kacek a ma to ochranit diely za 38 tisic kaciek, nevidim ziadny rozumny dovod to nerobit prave takto. Diky za velmi zaujimavu informaciu, budem ju sirit dalej. Snad sa potom prestane nadavat na tieto motory.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 05.04.2012 09:05
od lucky.jack
Obvolal jsem 3 servisy peugeot(v HK a Pardubicích) a ani v jednom o ničem takovým nevědí. V jednom mi bylo řečeno, že jestli někdo něco takovýho dělá, tak jen z vlastní iniciativy...

V tom samým servisu mi řekli že peugeot doporučil snížit nájezd km mezi výměnami, právě z důvodu větší tvorby karbonu a dodržování použití předepsaných olejů s danou normou.
No a pak se v tom vyznejte
Nicméně před poslední výměnou oleje na svým autě jsem použil přípravek na čištění mazacího systému a do nového oleje jsem nalil přípravek na snižování tvorby karbonu a jeho usazování. Budu to tak dělat i nadále. Je levnější prevence než léčba následků

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 05.04.2012 11:43
od V12
lucky.jack :
Skus este obvolat citronove servisy...
Najlacnejsia prevencia pred prusermi 1.6TDCI je radsej to ani nekupovat a ked to uz clovek ma, po 150k km to rychlo predat.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 05.04.2012 12:10
od lucky.jack
TPCA... jsem se domníval, že by mohli mít stejný nařízení. Jak vidno asi tomu tak není.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 05.04.2012 12:45
od spanel
Dekarbonizaci nabízí i servisy Ford.
Loni mi to dělali za cca 650 Kč.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 05.04.2012 21:42
od Jarda B
Tak jsem se byl dnes znovu v Citroenu, přípravek se jmenuje TEC2000 (je jich několik typů tento je v zelené plechovce)a postup je takový:
před výměnou oleje nalít do starého oleje celou plechovku přípravku a auto projet cca 50km, potom vypustit starý olej, vyměnit filtr a nalít nový olej.
Bylo mi řečeno, že tyto motory hodně karbonují, ale občas se najde motor (říkali jeden z tisíce), který karbonuje extrémě silně a nikdo neví proč. Pokud máte "štěstí" a právě tento vlastníte, tak jestliže nebudete pravidelně odstraňovat vzniklý karbon, bude se Vám hromadit v motoru a odejde Vám právě turbo.
Mimochodem TEC se prý dá koupit i mimo servis Citroen v Autokelly, ale cenu nevím.
Ptal jsem se ještě na postup výměny turba takže zde je:
-vypustit starý olej do čisté nádoby
-odmontovat staré turbo
-odmontovat olejovou vanu a vyčistit
-odmontovat olejové čerpadlo vyškrabat sitko, vše vyčistit a vyprat v mycím stole
-odstranit sítko z přívodu k turbu
-namontovat nové turbo včetně trubek (nové přijdou spolu s turbem) turbo zalít olejem
-namontovat zpět čerpadlo a vanu
-nalít zpět starý olej (i já jsem zíral, lze tam dát i nový olej, ale prý je to zbytečné)
-do starého oleje nalít 1-2 plechovky TEC2000
-projet cca 50km
-vypustit starý olej a dát nový olej a filtr
-předat zákazníkovi
U motoru toho typu při každé výměně olej odkarbonovat (obzvláště pokud se měnilo turbo)
olej měnit po 15tis.
Mechanik, co mi tenhle postup říkal tak ke dnešnímu dni měnil cca 8 turbodmychadel (samozřejmě na 8 autech)a ŽÁDNÉ se mu nevrátilo. Zejména říkal, že od doby co aplikují TEC tak problém s turby zmizel. Samozřejmě u aut, které k ním jezdí na oleje a pokud mění turbo tak je to vždy u auta, které nikdy nebylo odkarbonované.
Opět jsem se dnes díval na výměnu oleje s odkarb. a když to tam lil tak bylo krásně vidět jak v místě kam to teklo (TEC2000) se odplavuje černota a objevuje se čistý kov.
Věřte mi, že tady nechci nikomu a ničemu dělat reklamu, ale to co píši vím ze dvou servisů Citroen, kde mám dobré známé. Mám dva vozy C-max 1.6tdci jezdí pravidelně do Citroena jeden má 130tis, druhý 180tis a jediný problém byl únik chladíci kapaliny u toho co má méně najeto turba jsou původní.
Pokud máte zájem poskytnu tel. kontakt na servis Citroen kam chodím.
Jarda