Tak asi to bude zrovna vypadat blbě na tomto foru, ale fakt mě brutálně nasrala automobilka Ford.
Příběh je poměrně jednoduchý a já jsem čekal i poměrně jednoduché a přiměřeně dlouhé řešení, takže:
V neděli jsem po jízdě ucítil v kabině fest smrad nafty. Po zvednutí haubny jsem zjistil, že závada je skutečně někde v zadní části motoru. Demontoval jsem teda plastový krycí dekl z motoru a závadu nalezl. Na vratném gumovém potrubí z railu zpět do naftového filtru je nějaká plastová spojka dvou hadic, která ve svém švu praskla a patrně dle zatížení motoru průběžně prosakovala či vytékala nafta - na volnoběh se nic nedělo.
Auto bylo dál pojízdné, zavezl jsem jej tedy do servisu. I zde vše proběhlo jak má, dokonce než se vyřídila formalita s náhradním autem, přiběhl servisman za technikem, že bude potřeba objednat zpětné palivové potrubí. Předběžný termín (a tak jsem ho i laicky odhadoval) byl stanoven na středu odpoledne.
Středa někde k obědu, drnčí telefon a volá technik, že díl ještě nemá. OK říkám si, stát se může, termín se posunul na čtvrtek a že si ještě zavoláme.
Čtvrtek opět k obědu, technik na drátě, tentokrát ale s nepotěšující zprávou, že termín doručení dílu NEVÍ ani sama automobilka!!! Ptám se tedy, co to jako má znamenat a dozvídám se, že je tam nějaký nepředvídaný zádrhel. Rozloučíme se s tím, že zítra (tj. v pátek) jim vrátím zapůjčené vozidlo, protože naše firma nehodlá hradit neschopnost automobilky určit termín dodání dílu a snad už bude nějaké bližší info k dílu.
V pátek k obědu tedy vracím vozidlo a ptám se, zda mají nějaké bližší info. Dozvídám se, že termín dodání dílu je cituji "nepředvídatelný"!!!!!!! Je mě současně sděleno, že v republice takto stojí několik možná i desítek stejných vozů čekající na stejný díl a patrně to vypadá i na nějakou svolávací akci, ale prý nechce pán technik předbíhat a vypouštět poplašné zprávy. Taky se ale dozvídám pro mě hrozně "pozitivní" zprávu, že je přece zájmem automobilky, aby se závada již neopakovala a já jsem byl přece spokojeným uživatelem. Na to jsem odvětil, že nepojízdnost auta v jeho záruční době jsem nezavinil já a pokud bych měl být spokojený zákazník Fordu, měl bych nad rámec smluvené doby opravy dostat náhradní auto zdarma, protože je to neschopnost automobilky v nezajištění náhradního dílu.
Totálně nasrán usedám do staré Fábice a odjíždím.
Závěr:
Po týdnu v servisu je výsledek takový, že Fík je nepojízdný a termín jeho opravy neznámý. Bohužel musím zde konstatovat - Fuck Ford!
