Stránka 34 z 48

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 10.04.2015 13:41
od stano.
RJ nemoze mat pevnu mapu na predstih, lebo lieta. Cidlo klepania to nema, to viem. Kvoli nizsiemu kompresnemu pomeru. Podla mna RJ to moze pocitat jedine z lambdy, MAF, otacok. Ine tam nema.

Dnes idem do Rakuska. Tak to asi budem po ceste vytahovat a vkladat budiky :D Dufam, ze sa vratim po vlastnej osi :D

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.04.2015 08:29
od vitr73
pokud motor nema cidlo klepani tak je vzdy mapa predstihu pevna a podle udaji z cidel si predstih upravuje-podle zateze. to vim jiste
..pokud ovsem ma cidlo klepani tak si vzdy predstih pridava na max a podle cidla klepani ubira tak aby to neklepalo...to vim taky jiste
opravoval jsem skodovku FSI a tam je to delane tak ze rizeni predstihu je jen a pouze na cidle klepani...v jakemkoliv rezimu se snazi pridavat predstih az do te doby nez cidlo klepani nahlasi ze uz to klepe tak pridavat prestane

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.04.2015 08:31
od vitr73
a pokud tedy dostava fofo "divnej ton" z nejakeho cidla-treba polohy vacky- tak hold jednotka na zaklade blbejch dat predstih ridi....a proto rikam ze je skoda ze 1.8ka nema cidlo klepani a je predstih vypocitavan ....mit to cidlo jako 1.6ka tak by mela řj s rizenim predstihu jednodussi praci a asi by to bylo i mene narocne na oktanove cislo kdyz by si to ridila jen podle klepani....
podle mne by to stalo za to prestavet na řj z 1.6ky co ma cidlo klepani...to cidlo nekde na morot pridelat a aby se nemusela menit mapa casu vstriku na vetsi obsah tak to resit tou pseudo jednotkou na e85ku kde jde casy vstriku natahnout...aby to s vetsi obsahem nejezdilo na chudou smes kdyz casy jsou vypocitane na 1.6ku...

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.04.2015 08:57
od petulak
romane, a jak to čidlo, to měří?--akusticky? 8O

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.04.2015 09:18
od vitr73
Peto ..v podstate ano...akorad ze to je vlastne rezonancni obvod kterej zaznamenava jen urcite zvuky v urcite vlnove delce...lajcky receno....

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.04.2015 11:17
od stano.
Ja chapem principu fungovania cidla ;) Len teda co s tym, ked cidlo nie je...
No v kazdom pripade, vratil som naspat platinove sviecky, zas s tym pohybal, poprehanal cez 5000 otacok a zrazu to ide. 200km po okreskach, brzda/plyn, a netrhlo ani raz. Ja nechapem :nixw:

K cidlu klepania: Vacsinou to byva tzv. piezoelektricky krystal. Presne vybruseny krystal, ktory pri ohybe generuje slabe napatie, pripadne sa napatim dokaze rozkmitat (tak funguju piezo repraciky). Pripadne privedenim konstatneho napatia sa pri ohybani meni prud nim prechadzajuci. A z tohto RJ vie zistit, kedy pride k detonacii - cidlo zahlasi zatrasenie (detonaciu), ale RJ este neposlala prikaz na odpalenie sviecky - takze motor klepe.
Polopate napisane :)

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.04.2015 20:09
od Johny181
Taky mě trápí kolísání předstihu ale jen na volnoběh.Při jízdě je vše ok.Sázel jsem na rozvody protože se to chová stejně jako na tom videu co tady už několikrát bylo.Je jedno jestli je motor teplej nebo studenej, ale po dosažení 2200 ot přestane auto regovat na jemné změny plynu, otáčky kolísají, auto se jako kdyby dusí a předstih lítá někde mezi 12-33.Po překonání určité hranice otáčky vyletí někam k 3tis, předstih se vrátí k nějakým 30,drží a vše je zase v pořádku.Prostě přesně jako na tom videu.Tak sem nechal udělat rozvody ale nic se nezměnilo.Ale jak říkám pokud sleduji live data za jízdy, tak tam je předstih v inkriminovaných otáčkách v pořádku.Nijak nelítá auto normálně jede zrychluje a na chodu motoru není nic znát.Jen na ten volnoběh.Téď co stím?TPS, váha vzduchu lamda, čidlo klikovky??Co to může být?A proč to za jízdy nedělá??Docela mě štve že jsem vyhodil peníze za rozvody v servise, abych měl na to záruku a nic se nezměnilo :( Ještě dodám že po té co mi ty rozvody udělaly, tak prvních skoro 100km auto nedrželo volnoběh a chcípalo.Sem myslel že jim to tam půjdu omlátit o hlavu hned jak se vrátím.Ale první cesta co jsem absolvoval hned po rozvodech byla nějakých 100km během kterých se to zpravilo na předchozí stav, tak už sem to neřešil.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.04.2015 20:54
od stano.
Len ci v tom servise tie rozvody zarovnali podla pripravkov, alebo nastavili len tak ako to bolo?

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.04.2015 22:52
od Johny181
Přímo sem u toho nebyl ale mluvil sem s mechanikem kterej to dělal.Říkal že "teď je to načasovaný ještě líp něž před tím" že to bylo dělaný na rysky.Tak předpokládám že to časoval tak jak se to má na přípravky.Když tohle říkal.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 12.04.2015 10:17
od vitr73
..ja mam za to ze cidlo je na klice a z nej si poznava řj prvni valec...a z nej vypocitava v podstate zapaly tech ostatnich....tzn zapalovat by to mnelo na spravnem case vzdy i kdyz by byla hlava dole z motoru....
a Stano s tim cidlem jsi to vysvetlil presne tak jak to je...dik ...sem se nemohl vyjadrit....

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 12.04.2015 20:47
od Johny181
nějak tomu nerozumím.Chceš tím říct že bych se měl zaměřit na čidlo klikovky?Já mluvil o časování rozvodů.Asi sem moc unavenej a přepracovanej už dnes.Ale vůbec sem nepochopil co tím myslíš :D

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 16.04.2015 20:45
od Johny181
Nedalo mi to a trochu jsem laboroval :D Vyčistil jsem volnoběžný ventil,škrtící klapku a váhu vzduchu.Pak ocistil kontakty na baterii a kontakty ukostření ke kastli a zkontroloval a očistil čidlo polohy klikové hřídele a polohy vačkové hřídele+kontakty na TPS.A zkontroloval kontakty na zapalovacích kabelech a jejich správné zapojení.Výsledek je takovej že po resetu ŘJ opět auto po zahřátí nedrzelo volnoběh a chcipalo stejně jako když mi ho vrátili po rozvodech.A stejně jako předtím.se to po ujetí něco přes 100km vrátilo do normálu.Co se týče toho kolísání otáček na volnoběh od cca 2200ot. a stím i spojené kolísání předstihu atd.co jsem popisoval vise a čím trpí spousta Focusů, tak to zůstalo stejné.Možná už stačí přidat méně plynu k překonání hranice kdy otáčky kolisají.Další co jsem zjistil tak že v inkriminovanych otáčkách a vytáčení na volnoběh kdy vůz stojí a nehybe se kromě předstihu taky mírně kolísá podtlak v sání a vzroste průtok paliva za min.Další věc co jsem vysledoval, tak že za jízdy při dosažení nebo překonávání inkriminovanych otáček se nic z toho neděje.Říkal sem si že by v tom mohlo hrát roli zatížení motoru které je za jízdy a když je motor v tahu větší, než při vytáčení na volnoběh.Ale tím to asi nebude neboť cestou do práce mě napadlo prostě za jízdy vyřadit a zkusit jak se to bude chovat.A ejhle pokud se vozidlo pohybuje a nestojí na místě, tak není s vytáčení motoru ani při zařazené rychlosti, ani při neutralu žádný problém.Vše se chová jako má a nic z toho co se děje pokud vozidlo stojí se neděje.Tak si říkám co to může způsobovat že jsou potíže jen pokud vozidlo stojí a pokud pohybuje je vše jak má a nic nekolisa ať už se zařízenou rychlostí nebo na neutrální.Pak sem si vsimnul že při vyřazení za jízdy otáčky spadnou až na hranici volnoběhu cca 750 a tam drží místo toho aby byli mírně zvýšené.Toho sem si vsimnul taky až teď před tím vždy držení na cca 1000ot.Přikládám video kde je daný problém vidět.Není to moje video aby si někdo nemyslel ale problém je úplně stejnej.https://www.youtube.com/watch?v=L5eCetJb1qU

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 16.04.2015 22:28
od stano.
Akoze kolisa podtlak v sani? To mas odkial taku hodnotu? Ved ty mas MAF, nie MAP (?)
"Normalne" spravanie motora povazuj az po najazdeni nejakych 40-100km po resete RJ. Ze to blbne hned po resete je "v poriadku". Mne ten predstih na volnobeh tiez prestal zrazu kolisat. Ked som najazdil par desiatok km, poprehanal motor k 6000otackam.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 17.04.2015 00:14
od Johny181
Jo z toho volnoběhu si taky nic nedělám a vím to.Akorat před tím stačilo ujetá 15km a auto jezdilo zase jako před tím aspoň sem nic nepozoroval.To stím podtlakem sem si asi spletl.Vím že jsem zkoušel tam nastavit různý čidla co šly a nejakej podtlak sání nebo něco takového tam bylo ale asi to nešlo nastavit.To s čím sem si to spletl je čidlo s označením boost nwm co to přesně je ale tam to kolísá.No každopádně ten průtok paliva a předstih to platí.Teď ale co může způsobovat takové symptomy jen pokud vozidlo stojí.A pokud jede vše je v pořádku?Mě napadlo jen čidlo rychlosti ale jak by stím mohlo souviset??Fakt nwm asi bych to už neměl řešit když auto za jízdy nemá zadnej problém.Ale asi mi to nedá ještě nějakou dobu spát a budu nad tím pořád přemýšlet :D

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 17.04.2015 08:17
od stano.
Na volnobeh sa to riadi inak ako za jazdy. Mne tiez tesne po resete na volnobeh skakal predstih, ale po jemnom pridani alebo jazde bolo vsetko OK. Ale co presne RJ pocita, ako to pocita a co na to ma aky vplyv, neviem. Ono moze pouzivat rovnake cidla, rovnake hodnoty, ale pri roznych jazdnych rezimoch ma niektore cidlo inu vahu pri vypocte, pripadne tam pripocita nejaku bulharsku konstantu alebo tabulkovu hodnotu...