
Komerční práce lze provádět na povolení ÚCL a protože koptéry nabízíme, vážně o něm uvažuji. Na předváděčku zákazníkovi není třeba, ale kdo ví a možnosti koptér jsou obrovské.
Nevím, proč nemají modeláři koptéry rádi, asi je to individuální. Mně je 54, měl jsem pár modelářských období, začínal s volnými větroni a RC-čkáři nás neměli rádi, protože jsme neměli model pod kontrolou. O moc později jsem RC éra kupoval hotová a modeláři nás, co jsme model vlastníma rukama neslepili, neměli rádi:-). A pak byla éra vrtulníků no a to už mne vůbec neměli rádi, protože mi to zpočátku nešlo a oni si říkali "debil, lítat neumí a kdoví, kde na to nakrad". No a teď nemají modeláři rádi něco, co je ve vzduchu stabilní a moc se vlastně řídit nemusí? Já myslím že koptéra je složitější než jiný model ve smyslu nejrůznějších režimů, nouzových postupů a naučit se ji DOBŘE pilotovat a vše ovládat není vůbec jednoduché. A mimochodem, myslím, že nezvládnutých, rozsekaných a ulétlých klasických modelů je mnohem víc než koptér, koptéra má i automatické bezpečnostní nouzové režimy - dochází baterka, letí domů, ztráta signálu, letí domů. Naprogramovat lze výšku a vzdálenost od sebe a dál prostě nepoletí. Vše je tedy jen o lidech a uznávám, problém koptér je, že si ji kopí každý jouda, návody se nečtou, z toho asi bolí hlava a aniž by kloudně pochopil jak funguje, jde létat nad baráky, lidi nebo do hor. Na koptéru nevidí, letí bůhvíkam, pak ji ztratí ze signálu, nemá ani signál GPS, koptéra se třeba i vydá domů ale buď na špatné místo nebo do něčeho vrazí protože to jouda zapomněl přeprogramovat od posledního létání v nížžině, možností je dost. Takoví lidé koptérám dobrou reklamu nedělají.
Mimochodem, s respektem a bezpečností problém nemám, pilotní licenci na UL mám od roku 1983, létám celý život, dlouho mne to živilo, učil jsem létat, zalétával, konstruoval, nemyslím že se budu chovat nezodpovědně. Občas se zlehka do konfliktu s předpisy asi dostanu, ale vždy v rámci bezpečnosti, asi jako každý jiný modelář, pilot, řidič auta nebo motorky.