
Spotřeba - Mondeo
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba - Mondeo
Aš budu doma, v práci mám hlemíždí PC a adresu jsem si nepoznamenal, tak to musím znovu projet a ty tři hod. zase hledat se mně nechce. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba - Mondeo
To teda koukam, ja kdyz vezmu benzin u globusu nebo V-Power 95, tak je spotreba stejna a nic nepozoruju ani na vykonu. ale chystam se na zkousku Vervy100, jen co vyjedu nadrzballu píše: Co se týče spotřeby, tak jem byl nucen natankovat u Macra v Brně. Nyní jsem dotankoval u značkové, a světe div se. Benzín od Macra u mé káry dělá o 1 L/100km větší spotřebu než od značkové!!!!!!!![]()
![]()

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba - Mondeo
U globusu v pohodě, tam někdy brávám , ale to macro to mně nasralo.Já byl na hladovém oku, moja ať vezmu, tak jsem vzal a ještě při předložení karty macra , dálší 50 haléřů na litru mínus. Na výkonu to bylo houby poznat, protože vše to byly couračky po Brně. Až po dotankování se mně protočily panenky.Kurvoval jsem , protože za 10L po městě jsem ještě nejel. To kdybych ještě popohnal, tak jsem na dvanáctce brrrrrr.



BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba - Mondeo
Dovolenou Chorvatsko jsem jel tam se spotřebou 5,4litru a celkově 5,5litru. Co se týče podtáčení, tak se mi pod 1500ot objevují vibrace motoru jen na 6ku a tak ji točím od 1700ot, tam už je motor klidný. Mám maximální moment v 1800ot a motor dobře táhne už od 1600ot. Ale do 1800ot motor nezatěžuju a mezi 1000-1500ot. motor jen tak lechtám a jen na 1-3. Na vyšší rychlosti točím jen tak aby si motor nestěžoval. Maximální výkon mám ve 3500ot. ale při těch už to moc netáhne. Dá se to vytočit i ke 4000ot, ale tam už je to o ničem.
Jinak to vče co tady bylo o podtáčení platí pouze pro 4-válce. Pro 6-ti válce žádné omezení není, ty táhnou od volnoběhu.
Jezdil jsem s Audi A6 3,0 TDI 4x4 a to je paráda, jak ten motor táhne.
A že by byl TDCI vysokootáčkový se mi nezdá, alespoň ten můj 2.2TDCI má max výkon už v 3500ot a to mi jako vysoké otáčky nepřipadá.

Jinak to vče co tady bylo o podtáčení platí pouze pro 4-válce. Pro 6-ti válce žádné omezení není, ty táhnou od volnoběhu.

A že by byl TDCI vysokootáčkový se mi nezdá, alespoň ten můj 2.2TDCI má max výkon už v 3500ot a to mi jako vysoké otáčky nepřipadá.

Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba - Mondeo
ono ty nizke otacky jsou spise o prubehu tociveho momentu. ja jezdil na 1200 ot i se S125
a uplne bez problemu. Ted s benzinem 1.8 jezdim taky na 1700 ot. po rovine a uplne v pohode.
jinak minuly tyden jsem jezdil jeden den po ucpane Praze s klima, to jsem fakt porad nekde stal a v jeden moment jsem mel prumer 11.4, tedy to, co mam po meste v papirech. A i kdyz jsem pak jel domu, kde uz jsou volne silnice, tak jsem se uz pod 10 nedostal.

jinak minuly tyden jsem jezdil jeden den po ucpane Praze s klima, to jsem fakt porad nekde stal a v jeden moment jsem mel prumer 11.4, tedy to, co mam po meste v papirech. A i kdyz jsem pak jel domu, kde uz jsou volne silnice, tak jsem se uz pod 10 nedostal.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba - Mondeo
Ty nízké otáčky jsou problém více u dieselů protože jsou u nich mnohem vyšší tlaky a při nízkých otáčkách docházelo u starších dieselů k rázovým zatížením klikovky (píst se pohyboval moc pomalu a při vznícení docházelo k moc vysokému tlaku na píst a klikovku). U moderních dieselů s C-R a vícebodovým vstřikem (v rámci jednoho válce) již k takovému nárůstu tlaku nedochází a motor je schopný si sám ohlídat zatížení. Nevýhodou je to, že motor v takovém režimu netáhne. 

Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Spotřeba - Mondeo
kutil: Ano, motory TDCi su vysokootackove, a to presne z hladiska priebehu krutiaceho momentu napriklad v porovnani s tdi motormi VAG. Tie tahaju efektivne len do tych 2500 ot. a v tom bola cela pointa
, len si to vytrhol z kontextu. Skus si sadnut do Oktavie a predbiehat - uvidis 


- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba - Mondeo
Jezdil jsem v práci s 1.9 TDI 96kW přečipovaným na 130kW a motor táhnul do 4500ot. Kolega má Golf 2.0 TDI 132kW a taky táhne ještě v 4500ot. Ale moje auto už vadne ve 3500ot a maximum je 4000ot. Tak fakt nevím.
A když projdu graf 1.9TDI 96kW a mojí 2.2TDCI 114kW, tak oba máme 390Nm/2000ot a 200Nm/4500ot. Ve 4500ot mám 250Nm a TDI má 290Nm.
Tak mám pocit, že každý mluvíme o jiném TDCI protože většina TDCI má maximální výkon ve 4000ot (podobně jako TDI a HDI) ale některé mají maximální výkon už ve 3500ot.
A možná máš na mysli prehistorické TDI 66kW.
A když projdu graf 1.9TDI 96kW a mojí 2.2TDCI 114kW, tak oba máme 390Nm/2000ot a 200Nm/4500ot. Ve 4500ot mám 250Nm a TDI má 290Nm.
Tak mám pocit, že každý mluvíme o jiném TDCI protože většina TDCI má maximální výkon ve 4000ot (podobně jako TDI a HDI) ale některé mají maximální výkon už ve 3500ot.
A možná máš na mysli prehistorické TDI 66kW.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Spotřeba - Mondeo
kutil:Mam na mysli nase druhe auto - viz podpis a pri hodnoteni vychadzam z praktickych skusenosti pocas jazdy, ked skoda ma sice papierovo o nejaky ten konik navyse, no netaha tak ako ford, ktory ma na papieri 100k (napr. TripleJay ma 1,8 TDCi papierovo 115k - na brzde 123k!), k comu prispieva aj to, ze mam trend verziu s kratkymi prevodmi MTX-75 totoznu s Duratec 2,0 - zato Oktavka huci statne ako tatra a zerie olej
. Mas pravdu - motor 1,9 tdi - a to je jedno, ci 66, 81 alebo 77kW (lebo je to jeden a ten isty motor, ktory Skoda montuje do Oktavie uz 15 rokov s kozmetickymi upravami vykonu) je prehistoricky svojou konstrukciou a jedina jeho kladna stranka je o malicko nizsia spotreba v porovnani s TDCi
Ale to uz zachadzam mierne OT 



- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba - Mondeo
Kamarád dostal v práci Fabii 1.9TDI 77kW, na brzdě naměřil 88kW a čipnul to na 125kW. Neuvěřitelné, co jde z toho motoru dostat. Ale na Fabku je to až moc.
Jinak to že jde motor za plynem je udělané elektronickým plynem a proto je taky spotřeba vyšší. Ford je specialista na tyto citlivé plynové pedály.
Jinak ta tvoje 1.8 TDCI je také muzeální kousek, jejich základ už jezdil v Sierrách.
Já můžu porovnávat akorát Mondeo 2.2TDCI 114kW a Golf 2.0TDI 103kW a vím, že je to nepoměr hmotností, ale ten Golf táhne jak blázen a má výdrž i do vysokých otáček. Skoro mám podezření, zda není čiplý (je koupený z D). Ale máš pravdu, že TDI je hodně hlučné oproti TDCI. Já jsem s TDCI spokojený, na klidnou jízdu je super.

Jinak to že jde motor za plynem je udělané elektronickým plynem a proto je taky spotřeba vyšší. Ford je specialista na tyto citlivé plynové pedály.

Jinak ta tvoje 1.8 TDCI je také muzeální kousek, jejich základ už jezdil v Sierrách.
Já můžu porovnávat akorát Mondeo 2.2TDCI 114kW a Golf 2.0TDI 103kW a vím, že je to nepoměr hmotností, ale ten Golf táhne jak blázen a má výdrž i do vysokých otáček. Skoro mám podezření, zda není čiplý (je koupený z D). Ale máš pravdu, že TDI je hodně hlučné oproti TDCI. Já jsem s TDCI spokojený, na klidnou jízdu je super.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba - Mondeo
kutile:Ty bys ho měl prodat
Ne,je fakt,že jet 1500ot do mírného kopečka naní u mondea úplně košér...Turbo začne tahat až lehce před 2000.U mě,třeba mi to budeš vyvracet,ale u mě je to tak.A ta OCT začne táhnout podstatně dříve...To měl asi na mysli richisan.
Mě se zase na mondeu líbí,že ať jedu extra úsporně nebo mu hamtám na krk,tak vždy je nádrž v rozmězí 6-7l....

Mě se zase na mondeu líbí,že ať jedu extra úsporně nebo mu hamtám na krk,tak vždy je nádrž v rozmězí 6-7l....
- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba - Mondeo
kutile až ho budeš prodávat dej mi vědít



Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Spotřeba - Mondeo
Da sa to povedat, ze ano. Skor ale ako, ze zacne "tahat"Kota píše:A ta OCT začne táhnout podstatně dříve...To měl asi na mysli richisan.



- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba - Mondeo
Teda pánové, jsem z toho nějaký zmatený.
Až budu Mondeo prodávat, tak dám vědět, ale myslím, že se to dlouho nestane. Jedině že bych potřeboval nějakou 4x4 kvůli chalupě.
Mám zkušenost s TDI 81kW i PD 77kW, s Renaulty dCi a s TDCI. Staré TDI je klasický diesel s elektronickým ukončováním vstřiku, zatímco TDCI je commonrail. Ale jinak je to ve všech případech 4 válec. Ale Oktávka má max moment někde kolem 2000ot, Renault kolem 1500ot a TDCI (to moje) má mít v 1850ot (podle měření má ale v 2400ot).
Všechny motory jsou schopné táhnout v 1500ot a i podobně duní. ale jen TDCI tyto otáčky vadí.
Ale třeba s dCi se těch 1500ot jet nedá, to je děsný hukot. A TDI je do 2000ot taky dost hlučné.
TDCI je plnohodnotný CR s vícebodovým vstřikem a proto nezvládá jet v nízkých otáčkách. Elektronika prostě pozná, že to motoru nesvědčí a přestane dodávat palivo. Proto také ty TDCI někdy při rozjedu chcípnou nebo škubají. Navíc u TDCI elektronický plyn dělá také své.
Můj motor asi díky tomu že je 2200ccm táhne už od 1000ot a na dvojku není problém po rovině jet na volnoběh. Pořádný záběr už začíná v 1500ot a vydrží tak do 2700ot, pak začne vadnout, ale vydrží táhnout až do 4000ot. Ale je lepší na 3000-3500ot řadit. Běžně jezdím 1500-2500ot.
Ale moje auto je poněkud specifické, z výroby mělo vadný EGR, který servis vyměnil až ve 40tis.km a to i když jsem na divné chování auta upozorňoval a i když momentový graf měl při měření divné zuby. Po výměně EGR se motor zlepšil a začala klesat spotřeba až na současných 5,5litru.
Chováním mi TDCI i TDI PD připadají podobné, TDCI je tišší a TDI má zase nižší spotřebu.
Řekl bych, že se nemůžeme shodnout proto, že pod označením TDCI se skrývá v podstatě mnoho různých motorů a každý máme zkušenost s jiným, zatímco TDI je jeden. Kdysi jsem jezdil s Focusem 1.8TDCI a ten do 1800ot vůbec netáhl a pak zabral jak šílený, takže třeba na 2ku v zatáčce auto vůbec nejelo a pak vyrazilo. Poslední TDCI se už takto vůbec nechovají (třeba 1.8TDCI 92kW).

Až budu Mondeo prodávat, tak dám vědět, ale myslím, že se to dlouho nestane. Jedině že bych potřeboval nějakou 4x4 kvůli chalupě.
Mám zkušenost s TDI 81kW i PD 77kW, s Renaulty dCi a s TDCI. Staré TDI je klasický diesel s elektronickým ukončováním vstřiku, zatímco TDCI je commonrail. Ale jinak je to ve všech případech 4 válec. Ale Oktávka má max moment někde kolem 2000ot, Renault kolem 1500ot a TDCI (to moje) má mít v 1850ot (podle měření má ale v 2400ot).
Všechny motory jsou schopné táhnout v 1500ot a i podobně duní. ale jen TDCI tyto otáčky vadí.

TDCI je plnohodnotný CR s vícebodovým vstřikem a proto nezvládá jet v nízkých otáčkách. Elektronika prostě pozná, že to motoru nesvědčí a přestane dodávat palivo. Proto také ty TDCI někdy při rozjedu chcípnou nebo škubají. Navíc u TDCI elektronický plyn dělá také své.
Můj motor asi díky tomu že je 2200ccm táhne už od 1000ot a na dvojku není problém po rovině jet na volnoběh. Pořádný záběr už začíná v 1500ot a vydrží tak do 2700ot, pak začne vadnout, ale vydrží táhnout až do 4000ot. Ale je lepší na 3000-3500ot řadit. Běžně jezdím 1500-2500ot.
Ale moje auto je poněkud specifické, z výroby mělo vadný EGR, který servis vyměnil až ve 40tis.km a to i když jsem na divné chování auta upozorňoval a i když momentový graf měl při měření divné zuby. Po výměně EGR se motor zlepšil a začala klesat spotřeba až na současných 5,5litru.
Chováním mi TDCI i TDI PD připadají podobné, TDCI je tišší a TDI má zase nižší spotřebu.
Řekl bych, že se nemůžeme shodnout proto, že pod označením TDCI se skrývá v podstatě mnoho různých motorů a každý máme zkušenost s jiným, zatímco TDI je jeden. Kdysi jsem jezdil s Focusem 1.8TDCI a ten do 1800ot vůbec netáhl a pak zabral jak šílený, takže třeba na 2ku v zatáčce auto vůbec nejelo a pak vyrazilo. Poslední TDCI se už takto vůbec nechovají (třeba 1.8TDCI 92kW).

Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba - Mondeo
Tak opet dalnice, kolem 140km/h tacho a spotreba 7,7. Ale zjistil jsem, ze mi to vic jak 190 tacho asi nejede, i kdyz problem muze byt ten, ze jsem jel treba do mirneho kopce, ktery se tezko rozezna. Jinak pocitove se mi zda, ze auto jede dobre, na trojku to jde do otacek docela slusne
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti