Teda pánové, jsem z toho nějaký zmatený.
Až budu Mondeo prodávat, tak dám vědět, ale myslím, že se to dlouho nestane. Jedině že bych potřeboval nějakou 4x4 kvůli chalupě.
Mám zkušenost s TDI 81kW i PD 77kW, s Renaulty dCi a s TDCI. Staré TDI je klasický diesel s elektronickým ukončováním vstřiku, zatímco TDCI je commonrail. Ale jinak je to ve všech případech 4 válec. Ale Oktávka má max moment někde kolem 2000ot, Renault kolem 1500ot a TDCI (to moje) má mít v 1850ot (podle měření má ale v 2400ot).
Všechny motory jsou schopné táhnout v 1500ot a i podobně duní. ale jen TDCI tyto otáčky vadí.

Ale třeba s dCi se těch 1500ot jet nedá, to je děsný hukot. A TDI je do 2000ot taky dost hlučné.
TDCI je plnohodnotný CR s vícebodovým vstřikem a proto nezvládá jet v nízkých otáčkách. Elektronika prostě pozná, že to motoru nesvědčí a přestane dodávat palivo. Proto také ty TDCI někdy při rozjedu chcípnou nebo škubají. Navíc u TDCI elektronický plyn dělá také své.
Můj motor asi díky tomu že je 2200ccm táhne už od 1000ot a na dvojku není problém po rovině jet na volnoběh. Pořádný záběr už začíná v 1500ot a vydrží tak do 2700ot, pak začne vadnout, ale vydrží táhnout až do 4000ot. Ale je lepší na 3000-3500ot řadit. Běžně jezdím 1500-2500ot.
Ale moje auto je poněkud specifické, z výroby mělo vadný EGR, který servis vyměnil až ve 40tis.km a to i když jsem na divné chování auta upozorňoval a i když momentový graf měl při měření divné zuby. Po výměně EGR se motor zlepšil a začala klesat spotřeba až na současných 5,5litru.
Chováním mi TDCI i TDI PD připadají podobné, TDCI je tišší a TDI má zase nižší spotřebu.
Řekl bych, že se nemůžeme shodnout proto, že pod označením TDCI se skrývá v podstatě mnoho různých motorů a každý máme zkušenost s jiným, zatímco TDI je jeden. Kdysi jsem jezdil s Focusem 1.8TDCI a ten do 1800ot vůbec netáhl a pak zabral jak šílený, takže třeba na 2ku v zatáčce auto vůbec nejelo a pak vyrazilo. Poslední TDCI se už takto vůbec nechovají (třeba 1.8TDCI 92kW).
