Stránka 35 z 84

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 22.02.2012 10:43
od Raada
Jeste je samozrejme dulezita struktura jizd. Pokud bych jezdil prevazne kratke trasy tak pujdu do vykuchani. Ja ale jezdim vetsinou delsi jizdy nad 100km a tak nemam zatim problem. Tam se filtr v pohode vypali. Taky jsem za tech cca 65tis. km nezazil, ze by mi pribyvala nafta v oleji. Samozrejme obcas se kratsi jizde po Praze neubranim, ale snazim se temto jizdam co nejvice branit.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 22.02.2012 10:49
od wilder01
Nafta pribudne ked sa nedokonci regeneracia.. za normalnych okolnosti nafta zhori v dpf a vypali ho, ale ked sa vypne motor pred dokoncernim regeneracie, nafta stecie do oleja.. a pokial sa to deje opakovane znizuje sa kvalita oleja+ nevypaluje sa dpf a uz je na problem zadelano.

Bohuzial je obrovske mnozstvo ludi, ktore si kupi diesel kvoli spotrebe a jazdia s nim po meste... a potom sa nestacia cudovat.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 22.02.2012 10:52
od vita_k
to wilder:
Ja s novym softem ani nedokazu rict, jestli km regen stale probiha... Myslel jsem si ze jo, ale co ja vim. Ted se to chova tak, ze se zapne vetrak v predu (aby auto zvysilo spotrebu) a teplota dpf jde nahoru (teplomer tam stale mam, filtr ne), jde to az k 470 stupnum (cteni kodu z jednotky mam doufam spravne nastaven a neni tam zadny nasobitel). a tam to chvili vydrzi. Auto jede trochu jinak - ale stale vlastne dobre jede. Vykladam si to jako pokus o regeneraci.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 22.02.2012 11:08
od wilder01
Uz len zistit ci sa kratkodobo zvysi spotreba, pretoze ak ano je predpoklad ze dochadza k zvysenemu vstrekovaniu nafty kvoli regeneracii a potom by v podstate prebiehala km regeneracia. Ak by sa spotreba nezvysila, tak je to super.. potom ani nie je sanca aby sa v oleji objavila nafta.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 22.02.2012 11:40
od vita_k
ono je to tak, ze kdyz chce jednotka kvuli regeneraci zvednout teplotu zapne vetrak, vstrikuje vic paliva, proste co nejvic zatizi motor aby teplota vzrostla...
a to se podle me deje. Takze zrejme se urcitym zpusobem bude olej jeste redit.
Chce to jeste pokracovat ve vyzkumu, jak se toho regenerovani zbavit uplne (pry to jde viz:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=15 ), i kdyz to ted uz takova tragedie neni.

Pry je kazde auto trochu jinak naprogramovane a kazde mazani DPF z jednotky potrebuje urcity individualni pristup.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 27.02.2012 09:47
od fluider
Ahojte, plánujem kúpiť 2.0 TDCi 2008, v ktorom bude určite aj DPF a tak ma zaujíma návratnosť investície do odstránenia DPF. Veľmi hrubým výpočtom mi to výchádza takto:

1, odstránenie DPF: 6.000 Kč = 240 eur,
2, 240eur / 1.5e = 160L nafty
3, predpokladám, že rozdiel v spotrebe je 0.5L v neprospech DPF.
4, 160L je 320 0.5L (pol litrov) tzn. treba najazdiť 320 x 100km, aby sa investícia vrátila vo forme nižšej spotreby.
5, 32.000km sú asi 2 roky podľa môjho plánovaného jazdenia.

Samozrejme, ak zohľadníme výmenu DPF alebo zničené turbo, je odstránenie DPF jednoznačná výhoda.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 27.02.2012 10:41
od Sobull
S poklesem o 0,5 litru radši nepočítej. Já jsem dlouhodobej pokles nezaznamenal, možná o desetinku.
A vůbec je nesmysl počítat návratnost odstranění filtru. Ten se neodstraňuje kvůli spotřebě. Prostě je to díl auta, který má svoji životnost. Když odejde, vymění se (nebo odstraní). Návratnost výměny filru paliva nebo rozvodů taky nepočítám.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 27.02.2012 10:44
od vita_k
Nemas lepsi to resit az bude filtr neschopny regenerace, nebo bude pribyvat nafta? Odstraneni se nemusi povest - hrozne spatne se upravuje ECU. Muzou ti zbyt kilometrove regenerace a jine neprijemnosti...

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 27.02.2012 10:57
od fluider
Tak výmena DPF za nejaký repasovaný, za 200e by mi až tak nevadila. Ale zničené turbo za 500e, to by ma už nasralo. Preto ma to zaujíma.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 27.02.2012 11:09
od vita_k
pokud ti funguje mazani a nepribyva olej, tak neni potreba se o turbo bat. Turbo potrebuje hlavne mazat - velky prutok oleje turbem. Zmer jej, jak podle navodu a pak jestli prutok nebude vyhovovat, tak bych to resil :)

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 27.02.2012 15:54
od Giggo
fluider píše:Ahojte, plánujem kúpiť 2.0 TDCi 2008, v ktorom bude určite aj DPF a tak ma zaujíma návratnosť investície do odstránenia DPF. Veľmi hrubým výpočtom mi to výchádza takto:

1, odstránenie DPF: 6.000 Kč = 240 eur,
2, 240eur / 1.5e = 160L nafty
3, predpokladám, že rozdiel v spotrebe je 0.5L v neprospech DPF.
4, 160L je 320 0.5L (pol litrov) tzn. treba najazdiť 320 x 100km, aby sa investícia vrátila vo forme nižšej spotreby.
5, 32.000km sú asi 2 roky podľa môjho plánovaného jazdenia.

Samozrejme, ak zohľadníme výmenu DPF alebo zničené turbo, je odstránenie DPF jednoznačná výhoda.
Kupovat si takovejdle motor při předpokládaným nájezdu 16 000km/rok je nonsens.
Jdi raděj do benzínovýho motoru.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 27.02.2012 15:59
od Raada
Nemusi to byt nonsens pokud bude jezdit hlavne delsi trasy. Ale v pripade jizdy po meste nebo obecne kratsich jizd bude trpet jak diesel bez DPF tak hlavne s DPF. Hledej radeji benzinaka....

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 27.02.2012 16:05
od Giggo
Vycházím z toho co čtu všude, že diesely se díky dražší údržbě vyplácí až cca při 30 000km ročně a víc.
Vůbec neřeším jen DPF a to, že jej nevypálí pokud s tím bude krosit z 80% po městě (což je samozřejmě taky pravda). Určitě to auto bude zajmavější pokud bude jednou za týden jezdit 200km po dálnici.
Stejně s tak minimálním ročním nájezdem bych do dieselu nešel .. pravděpodobnost dražší opravy, která se mi vyplatí až díky nalítanejm km je vyšší.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 27.02.2012 16:13
od Raada
No zda se diesel vyplati nebo ne zalezi taky na tom v jakem stavu a s kolika km toho diesla bude kupovat. Diesel s vice jak 100tis. km je samozrejme nachylnejsi na nejakou vetsi opravu a od 150tis. km je to temer jiste, ze neco drazsiho prijde. Ja treba nepozoruji nejakou drazsi peci oproti benzinaku. Ano, doplnoval jsem aditivum, ale zase do benzinaku musim dat novy svicky... Takze do 100tis. km to vidim nastejno. Ja najedu mezi 18-20tis. km/rocne a presto asi znovu pujdu do diesla...

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 27.02.2012 16:26
od vita_k
Uvazovat, jestli diesel jo a nebo ne je trocha OT. ale u spolehlivych dieslu (obecne) pri dobre porizovaci cene a vysoke spolehlivosti se vyplati jakykoli najezd, prece. Zalezi za kolik to kupuje. Jestli ma perfektni cenu, tak muze pocitat i s drazsi opravou a stale bude na tom dobre - lepe nez benzin. Vzdy podle me zalezi na okolnostech - dane auto a cena a ne bez rozmyslu rikat, ze nafta pri 20t se nevyplati.

Pokud motor dobre maze a nejezdi 5 km tam a zpet, tak DPF muze fungovat dlouha leta. 2.0 tdci nema tak casto podfouknute vstriky.

Nicmene konkretne motorum s DPF bych se a priori vyhnul a sel do alternativy:)