Stránka 35 z 44

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 09.07.2018 07:41
od ZaQik
zacinaji se objevovat i 1.6EB po vymene polomotoru, takze se da risknout i tohle

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 09.07.2018 07:50
od stano.
Ja by som to neriskoval. Oprava tesne pred predajom bola robena pravdepodobne co najlacnejsie...

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 09.07.2018 08:26
od Ma.rt
Co se dá ušetřit na výměně polomotoru? Když to udělá autorizák, tak to bude cajk.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 09.07.2018 10:29
od vandal46
Keď som hovoril overené motory od PSA tak som mal na mysli dvojlitre J Myslím že o nich sa to dá tvrdiť.

A práve tiež sa začínam prikláňať k názoru že je to menšie riziko jako tieto nové priamovstrekové benzíny.

K tým dieselom, ono sa práve hovorí o krátkych trasách že sú špatné, ja mám za to že dostatečná trasa je povedzme 40km, ja ale jazdím zhruba nasledovne.
Krátke trasy asi ako každý, sem tam do obchodu pár km, potom pravidelne 2-3 krát do týždňa 2x20-25km (2x je myslené tam a spať) a raz za 1-2 mesiace delší trasa povedzme 150km jedným smerom. Otázka či je to tak špatné pre diesel, s tým aktuálním TDCi jazdím podobne už skoro 9 rokov a problém som nemal. Chápem že u nového dieselu je problém DPF filter a potencialne nafta v oleji ale ak si člověk hlída regeneráciu a nechá ju vždy dojsť do konca (napr. ak regenerujem tak proste auto neodstavím a nejaký ten km prejdem navyše aby sa regenerace dokončila), tak by to tiež nemusel byť až taký prúšvih alebo sa mýlim?

To je asi pravda, hladať benzín po výmene polomotora by tiež mohol byť dobrý kup, ak takúto opravu je majitel schopný doložiť popřípadě ju potvrdí autorizovaný servis.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 09.07.2018 10:33
od Tomin123
Kdyz autorizak a bez donasky dilu od zakaznika, tak asi ok. Ale jinak,
i napr. takove tesneni na klice od nekvalitni druhovyroby dokaze zanedlouho dost pozlobit a prodrazit akci. Nemluve o tesneni pod hlavou atd.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 09.07.2018 10:47
od Johnyy
vandal46: problém s naftou v oleji už u euro5 (po fl) neřešíš, tam je extra vaporizer pro vstřik nafty do DPF.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 09.07.2018 12:11
od vandal46
Tak to je dobra sprava, znamena to ze potencialne hrozi "iba"poskodenie samotneho dpf filtra?

Asi sa porozhliadnem aj po dieselovych variantach, moj zaver teda je ze pri takomto rezime jazdenia ako som popisal mi nepride diesel nejak rizikovejsi ako ecoboosty.
Je to ale skoda pretoze som mal za to ze benzin je viacmenej jasna volba oproti dieselu co sa tyka spolahlivosti ...

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 09.07.2018 12:37
od ZaQik
za dalsi OT bez milosti ban

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 18.07.2018 12:33
od veisen
Nevím jak je to s 2.0 eb ale já mám 1.6eb rv 2013 najeto 208000 písty původní motor nevykazuje žádnou závadu kolísání zvuky nic od začátku po první výměně oleje je tam 5w30 formula a 100 od omw

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.10.2018 21:45
od vita_k
od Jerryho3 z oleje.cz. Ja se ani trochu vubec nedivim proc ty motory failuji. To pak opravdu neni diky vyrobci, ale nekde mezi volantem a sedackou.
V mém bezprostředním okolí je momentálně 6 motorů Ford EB (2 x 1,5EB, 4 x 1,0EB) + můj 1,6EB. Pominu-li profesionálního řidiče s 1,5EB, zbývá jedna žena s 1,5EB, další dvě s 1,0EB a dva muži s 1,0EB. Sice si teď nejsem jistý, v jakém výkonovém provedení jsou všechny ty 1,0EB, ale vzhledem k tomu, že ani v jednom případě nejde o Fiestu, mohu předpokládat, že jde o verze 92kW.

Ale abych se dostal k věci. S těmi ženami občas jedu, Focus jedné z nich s 1,5EB jsem opakovaně na dlouhé trase řídil, tedy mi je chování toho motoru důvěrně známé a mohu ho srovnávat s mým 1,6EB, byť ve výrazně těžším a větším Mondeu. Všechny vyjmenované ženy a jeden muž ty motory neskutečně trápí podtáčením, přitom přinejmenším jedna z nich předtím jezdila s Mazdou 626 GT 2,0 vcelku normálně. On ten motor 1,5EB si totiž vůbec neřekne o podřazení, což samozřejmě neznamená, že mu to neškodí. Když řídím já (na stejné trase), běžně se pohybuji o dva kvalty níž než ona, tedy pokud zrovna nejedu po dálnici či po táhlých rovinkách silnic prvních tříd.

Druhá má vůbec zajímavý styl jízdy: natočí studený motor (1,0EB) a vyrazí závodnickým stylem s vytočením jedničky až k 50 km/h, aby však následně o kus dál při odbočování do boční ulice rychlostí chůze nepodřadila ze čtyřky na nanejvýš vhodnou dvojku. A pokud už tam náhodou nějaký nižší kvalt má, neakceleruje na něj, ale vždy až s plným plynem po zařazení vyššího kvaltu. A motor rozpálený dálniční jízdou při vnější teplotě 38 st. C (4 dospělí, jeden dorostenec + zavazadla v C-Maxu) okamžitě vypíná, aby "rychleji zchladl". Jinak je přesně ten typ, který pojede navzdory všem varováním na přístrojovce, dokud to bude schopno pohybu, klidně až do zahoření motoru vlivem absence chlad. kapaliny.

Další s C-Maxem, tentokrát muž, jezdí důsledně podle rádce řazení a prý dokonce dosahuje deklarované průměrné spotřeby, přinejmenším dle PP. Jenom si mi občas stěžuje, že jeho předchozí auto (Hyundai i30 1,6MPI) prý v určitých situacích zrychlovalo lépe. Kromě toho dost často tahá naložený přívěsný vozík (je chalupář).

A takhle bych mohl pokračovat. Snad to ale není nutné, neboť teď už je, doufám, jasné, co jsem tím chtěl naznačit.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 21.10.2018 23:33
od stano.
A po takom kupi niekto auto (ako napr balu) a bude sa tu bohorovne trhat o svoju pravdu, ze mu ten motor znicil A5 olej.
Inak vyborny sposob jazdy na LSPI. Ma sice tabulkovu spotrebu, ale ze sa tym snazi odrovnat motor, si asi neuvedomuje. Hlavne ze usetril... Tu s vytacanim studeneho motora a vypnutim rozpaleneho ani nekomentujem.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 22.10.2018 06:54
od vandal46
Ja jazdim autom (1.4 turbo benzin) cca okolo 2000 otacok ked idem plynule po rovine a nemenim rychlost (do kopecka cez 2000), niekedy sa z tychto otacok aj pridavam ale po rovine a jemne, ak chcem pridavat razantnejsie tak podradim aby som mal otacky okolo 2500 alebo aj viac.
Je to takto podla vas v pohode? Mne pride ze ten motor v takomto rezime ide pekne a netrapim ho. Samozrejme ked chcem poriadne pridat tak motor vytocim kludne cez 4000 a potom radim vyssie ale pri beznej jazde spis tak jak popisujem ...

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 22.10.2018 07:16
od fofok
Jenž tyhle motory jsou na takovouhle jízdu konstruovány.Nástup krouťáku nízko a provozem v nižších otáčkách se docílí nižších emisí potažmo spotřeby.O ničem jiným to není.Jestli to někdo honí k omezovači jak Fittipaldi tak má motor,kterej mu evidentně není určenej.Samozřejmě je potřeba vyhnat občas pavouky.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 22.10.2018 07:31
od LH
LSPI hrozí do 3000ot, pokud tedy na to nešlapeš jak smyslu zbavený mezi těma 2000-3000ot., tak jezdíš dle mého názoru OK.
Co se týká těch lidí co řadí podle šipek a jezdí na spotřebu, tak na jejich obranu musím říct, že v tom jsou také tak trochu nevině, když se na palubce rozsvěcí šipky přímo od výrobce, kdy řadit, tak proč je neposlouchat, výrobce přece musí vědět co je pro auto nejlepší :lol: . Spousta lidí přesně takhle přemýšlí, auta je nezajímají, co je pod kapotou netuší, auto to pro ně jen prostředek jak se dostat z bodu A do bodu B pokud možno co nejlevněji.
Ideální by bylo, kdyby Ford přidal do menu palubního PC položku šipky zobrazovat v režimu A) na emise, B) na životnost motoru. Pak by si mohl každý vybrat čemu dá přednost :)

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 22.10.2018 08:05
od Jemar
fofok píše:Jenž tyhle motory jsou na takovouhle jízdu konstruovány.Nástup krouťáku nízko a provozem v nižších otáčkách se docílí nižších emisí potažmo spotřeby.
Pokud by tomu tak bylo, asi by s LSPI nebyly problémy. Podle mě je to jen snaha docílit co nejnižších emisí a to téměř za každou cenu a tím se vyhnout vysokým pokutám ze strany EU.

LH - souhlas :palec_nahoru: