zaklepání ventilů při akceleraci

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 333
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od LeonardoTM » 28.08.2025 12:03

Tak konečně - příčina zaklepávání je pravděpodobně odhalena :Dancer:.
Vzhledem k jiným okolnostem (netěsnost spojkového ložiska) bylo auto na větším servisu (2025/210tkm), který jsem spojil i s výměnou rozvodů. A ejhle, klepání ventilů ustalo. Mechanik mi sdělil, že při nastavování motoru při výměně rozvodů sundal víko ventilů a podle speciálních přípravků zkontroloval pozici vačkových hřídelí vůči klikovce. Původní nastavení (podle značek barvou) bylo prý jinak, než podle přípravků. To znamená, že jsem doteď jezdil s motorem, co byl špatně nastavený :roll:
Takže předchozí výměna rozvodů v roce 2016/130 tkm byla udělána chybně (a pouze řemeny, bez výměny vodní pumpy, která teď už také tekla) a to bylo pravým důvodem, proč to klepalo :wallbash: .
Jsem zvědavý jestli uvidím ještě nějaký vliv na spotřebu oleje nebo benzinu, protože to také nebylo úplně optimální...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 655
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od vladka1 » 02.09.2025 18:23

Holt klasika, v servisu lama a rozvody na fixu :Dancer: By ti z toho supr servisu měli vyplatit komplet náklady + odškodnění za ty nervy...
Spotřeba oleje se změní těžko... Tu jsem na minulým fíku (1,6 FYDB) řešil dolejváním, zkoušel jsem různý oleje a nejlíp vycházel Total guartz 9000 5W40, bralo si to podle stylu 0,3 - 1L/ 1kkm; výkon, spotřeba i emise byly OK.., spotřeba benálu by měla jít dolu, S 1,6/ 74 kW FYDD jezdim dálky (rychlost na limitech aby mě neskásli :mrgreen: ) za 5,5 - 6 (než jsem se s tim naučil jezdit a vyladil auto tak kolem 7)
Můj názor je že baštění oleje vzniká hlavně honěním za studena.. Aktuální si bere ca 0,05L/1kkm a má 290kkm, olej 5W30 Olej Total quartz ineo ECS (na Fordí Formulu si bral ca 0,07L/1kkm - mezi výměnama jsem už musel dolít, měnim ca po 12kkm, do 130kkm to jezdilo v Dojčlandu na Fordí plán údržby.. Na spotřebu mi nejlíp vychází brzdy v top stavu (po dojetí na kopec kotouče max. lehce vlažný), dobrý pneu (letní Blu response, zimní TS870), VIF - málo ale dlouhodobě (benzín beru běžnou 95, čepro nebo ONO), a styl jízdy ohřátý motor při akceleraci točit 2,3 do 6k a pak řadit 4 nebo rovnou 5 a držet rychlost šolícháním, před zpomalením (kruháč, odbočení na křižovatce) už stovky metrů předem plynule a velice lehounce zpomalovat a ne držet rychlost 100m před kruháč - je to krásně vidět na palubáku na okamžitý spotřebě. Z dlouhýho mírnýho kopce plachtit, z prudkýho kvalt a bez plynu. Na klidný okresce takhle jedu i za 5,0 (průměrná rychlost 70, takže žádná brzda provozu). Jel jsem Francii 4 lidi v autě, průměr 100 kmh a spotřeba za ty 2kkm byla průměr rovných 6
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 333
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od LeonardoTM » 03.09.2025 09:46

Díky za reakci a pěkný souhrn praktických postupů a zkušeností. Jsme na tom asi stejně (klidný jízdní styl, pravidelně VIF atd.).
Z olejů jsem zkusil přejít z Ford 5W-30 rovnou na Elf 5W-50 a spotřeba oleje klesla asi na polovinu (tj. místo 0,5l na 0,25l za 1000km).
Uvidím, jak se to změní po těch rozvodech, při kterých se odhalilo ještě zpuchřelé těsnění pod víkem ventilů, odkud přetékal olej do prostoru u svíček. Těsnění je nové, takže je jistá naděje, že i úbytek oleje by se mohl snížit.
Jinak z velmi předběžného pozorování (údaje z palubního počítače za 2 týdny ježdění po opravě) to vypadá na mírné snížení spostřeby asi o 0,5 l/100km (je to většina jízd přes město, takže absolutní čísla jsou vyšší - z původních 7,5 na cca 7,0 l/100km).
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host