Jen pro ty, co mají DPF vykuchané

Odpovědět
fluider
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04.02.2012 13:55

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od fluider » 27.02.2012 23:22

Do akej alternativy ? Benzin + LPG?
Plánujem na tom aute spraviť každý víkend minimálne 200km alebo 500km, cez týždeň niekoľko krát 20km. Takže s DPF by nemusel byť problém. Mestské 10km trasy by mali byť len 10% z celkového mesačného nájazdu 1600km, čo je myslím si úplne v pohode. Kamarát sa vozí na dieslovom BMW 3 2006 do práce ani nie 500m :dih: , každý víkend robí 500km a to auto mu ide báječne.
2L jednoznačne preto, lebo nemám chuť počúvať dunenie 1.6 alebo 1.8 pri 130kmh, keďže len 2L mal vtedy 6 st. prevodovku. Minulé leto som na dovolenke riadil C-MAX 1.6 po dobu 2 týždňov, a skoro vždy mi zaľahlo v ušiach keď som valil diaľnicu.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od vita_k » 28.02.2012 07:09

Mozna uz jsi ve fazi, kdy se nenechas presvedcit, ale jestli to ma byt focus/cmax, tak jde urcite sehnat 2.0 bez dpf. V12 jej ma a i pres jeho snahu mu celkem slouzi. Ani nevis kolik casu a starosti si bez dpf usetris :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2760
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Raada » 28.02.2012 08:30

No jo, jenze bez DPF byly ty starsi rocniky a ty zase budou mit vice najeto... Jinak pri te skladbe jizd si myslim, ze to i s DPF zvladnes v pohode, protoze ho budes vypalovat o vikendech.

fluider
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04.02.2012 13:55

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od fluider » 28.02.2012 08:54

Keďže som aktívny cyklista, tak nechcem iným cyklistom a chodcom čmudieť svojou jazdou, ale ak by používanie DPF malo viesť k rýchlejšiemu opotrebeniu turba a vyššej spotrebe, tak to by mi vadilo. Niekde som čítal, že motor bez filtra vyprodukuje 3kg sadzí za 80.000km. S filtrom je to len 0,1kg, čo sa mi zdá trochu málo, ale budiž.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od vita_k » 28.02.2012 09:28

Ja jsem taky aktivni cyklista, ale 2.0 tdci bez filtru neni stary 2.5 tdi chrochtak od VW, za kterym byl dym jako hovado.
Po vykuchani filtru mi to prakticky vubec viditelne nehuli. Leda kdyz je tam vlkost, tak je to para a ne kour.
Jestli chces neco spolehliveho, tak kup O2 1.9 TDI PD 77kW bez filtru DPF. Hlavne ne 2.0 103 kW.
Jestli to ale musi byt ford, tak ti neni pomoci :)

to radsi starsi tdci bez filtru s vyssim najezdem nez novejsi s filtrem.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Nicco » 28.02.2012 09:42

fluider píše:Keďže som aktívny cyklista, tak nechcem iným cyklistom a chodcom čmudieť svojou jazdou, ...
fluider :palec_nahoru:
Uz sa iba zbavit toho chloroveho smradu a :nazdravi:
Bud si kupis 1.8tdci, alebo pockas na FFIII, ktore ma suchy DPF. To ze to ma 5ku, este neznamena, ze to musi tocit velke otacky pri 130kmh.

vita_k problem Euro4 dieslovych aut, je v tom, ze produkuju mensie sadze (tenke vstrekovacie trysky, vysoke tlaky a viacnasobne vstrekovanie), ktore mozno ani nevidis, ale spolahlivo sa ti (alebo mne, co idem zatebou na bicykli) prilepia na plucach.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5762
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Stanley_vy » 28.02.2012 10:11

vita_k píše:to radsi starsi tdci bez filtru s vyssim najezdem nez novejsi s filtrem.
Kromě regenerací o filtru vůbec nevím. Ale je pravda, že mám najeto jen 64 000 km (z toho 21 tis. km já)a jezdím denně 80 - 100km, v průměru 2200 km za měsíc.

fluider
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04.02.2012 13:55

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od fluider » 28.02.2012 13:30

Podľa údajov v Technické Údaje Ford Focus 2007, ktoré by mali byť platné aj pre Focus II FL (2008+) som si spravil tieto grafy, na ktorých je jasne vidno silu 2L so 6st. prevodovkou oproti 1.8 s 5st. prevodovkou. Ak ich porovnáme len na 5. stupni, kvôli jazde na dialnici, tak 2.0L točí minimálne o 600 ot/min menej ako 1.8L. A čím vyššie otáčky, tým menej točí pre dosiahnutie rovnakého výkonu. Vo vyšších otáčkach je rozdiel až 1000 ot/min.
Pre zaujímavosť tiež graf na 1. stupni.
Posledný graf zobrazuje "merný výkon" tzn. výkon na hmotnosť vozidla (snáď som to dobre nazval). A tam jasne vidno, že diesel nie je vhodný pre nízke kubatúry kvôli konštrukčným požiadavkám. Tzn. čím väčší diesel, tým menší nárast hmotnosti motora, a naopak.
Přílohy
Merný výkon (kW/ot*kg)
Merný výkon (kW/ot*kg)
Výkony na 1. stupni
Výkony na 1. stupni
Výkony na 5. stupni
Výkony na 5. stupni

Uživatelský avatar
Giggo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1215
Registrován: 06.02.2011 09:43
Bydliště: Praha

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Giggo » 28.02.2012 13:37

fluider píše:Keďže som aktívny cyklista, tak nechcem iným cyklistom a chodcom čmudieť svojou jazdou, ale ak by používanie DPF malo viesť k rýchlejšiemu opotrebeniu turba a vyššej spotrebe, tak to by mi vadilo. Niekde som čítal, že motor bez filtra vyprodukuje 3kg sadzí za 80.000km. S filtrom je to len 0,1kg, čo sa mi zdá trochu málo, ale budiž.
To je trošku málo a teď si vem co továrny vyhulí na výrobu takovejch DPF, jak se má ekologicky zničit? Je to karcinogen jako prase. Nemluvě o tom, že auto spálí o maličko víc nafty atd.
To už zabředáváme ale jinam ... DPF jako takový je dle mě velmi špatně vymyšleno. Nevímjak novější DPFka ty sou na tom snad líp.
Stanley_vy píše:
vita_k píše:to radsi starsi tdci bez filtru s vyssim najezdem nez novejsi s filtrem.
Kromě regenerací o filtru vůbec nevím. Ale je pravda, že mám najeto jen 64 000 km (z toho 21 tis. km já)a jezdím denně 80 - 100km, v průměru 2200 km za měsíc.
Tak tak já mám 140 000km a o DPF sem vůbec nevěděl :) Kdyby mu nedošly aditiva (a já nezjistil jak fyzicky vypadá), tak by fungoval v pohodě dál.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW

fluider
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 04.02.2012 13:55

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od fluider » 28.02.2012 14:02

A bolo by možné doviesť na prístrojovku alebo palubovku LED-ku, ktorá by sa rozsvietila keď sa spustí regenerácia? Dá sa to nejak napojiť na RJ?

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Nicco » 28.02.2012 14:27

fluider píše:Podľa údajov v Technické Údaje Ford Focus 2007, ktoré by mali byť platné aj pre Focus II FL (2008+) som si spravil tieto grafy, na ktorých je jasne vidno silu 2L so 6st. prevodovkou oproti 1.8 s 5st. prevodovkou. Ak ich porovnáme len na 5. stupni, kvôli jazde na dialnici, tak 2.0L točí minimálne o 600 ot/min menej ako 1.8L. A čím vyššie otáčky, tým menej točí pre dosiahnutie rovnakého výkonu. Vo vyšších otáčkach je rozdiel až 1000 ot/min.
Pre zaujímavosť tiež graf na 1. stupni.
Posledný graf zobrazuje "merný výkon" tzn. výkon na hmotnosť vozidla (snáď som to dobre nazval). A tam jasne vidno, že diesel nie je vhodný pre nízke kubatúry kvôli konštrukčným požiadavkám. Tzn. čím väčší diesel, tým menší nárast hmotnosti motora, a naopak.
Myslim, ze pre jazdu v nizkych otackach by ta skor mal zaujimat tocivy moment. Ked chces vykon, kup si benzin.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Giggo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1215
Registrován: 06.02.2011 09:43
Bydliště: Praha

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Giggo » 28.02.2012 14:30

fluider
To je zajmavej nápad, slyším prvně :)
Většina z nás si troufám říct vycítí, když se spustila regenerace.
Uplně snadně by šlo (nebylo by to 100%) udělat ledku rozsvěcející se při spuštění sahary. V létě by to ale mistifikovalo, protože sahara se zapíná na ochlazení klimatizace nebo při popojíždění v koloně v extrémním horku k dochlazování motoru.

K těm 130 a dle Tebe nevhodnosti 1.6. Já ju mám a ve 130 o motoru v podstatě nevím a spotřeba se pohybuje na 4.5l/100km tedy max spokojenost.
Motor se ozve, až když předjíždím a zrychlím dočasně např. na 160.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW

sandokan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 23.02.2012 13:00

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od sandokan » 28.02.2012 14:40

to fluider
preboha chlapce co to tu splietas - vrat sa do ZS a dostuduj si latku z Fyziky nerozumiem vobec co si xcel povedat tymi magoriami vyssie ?
1,6 a 1,8 maju celkovy prevod na 5ke 2,438
2,0 ma na 5ke 2,604 a na 6. 2,188
pri dialnicnej 130 tocia 1,6 a 1,8 cca o 200ot menej ako 2,0 na 5 a nie o 600 viac !!!!!
2,0 toci potom na 6ke o cca 300ot menej ako mensie na 5ke - ziaden radikalny rozdiel

jasne vidno, že diesel nie je vhodný pre nízke kubatúry kvôli konštrukčným požiadavkám. Tzn. čím väčší diesel, tým menší nárast hmotnosti motora, a naopak

tak toto je zasa nejaka tvoja gebuzina najma v porovnani tazkej HDI 2,0 k lahkej 1,6...
preboha najprv si nastuduj zaklady apotom tu nieco vypisuj
tot vsetko, jdu blit velebnosti

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Komi » 28.02.2012 14:47

LED kontrolku pri regeneracii poriesil nemcur na ich fore pripojenim merania napatia rovno na teplomer na DPF - odmeral ze pri studenom je tam 5,0 V a pri regeneracii to klesne az k 0,5 V - priviedol to na komparator vystup ktoreho mu zopne LEDku ked klesne pod 1,4 V a pochvaluje si ze mu to pekne chyta regeneracie:
Mit dem Multimeter im eingebauten Zustand messe ich im kalten Zustand ca 5 Volt und in Betrieb Spannungen zwischen 2 und 4,5 Volt je nach Belastung. Bei einer Regeneration geht die Spannung bis auf 0,5 Volt herunter. Für diese Messungen habe ich ein Kabel von der Signalleitung des Tempfühlers nach Drinnen verlegt. Bei diesem Arbeitsgang habe ich gleich noch ein Kabel von der Signalleitung des Differrenzdrucksensors mit nach Drinnen verlegt. Beide Kabel kommen jetzt beim Aschenbecher heraus.
Für die Anzeige der Regeneration habe ich mir eine Schwellwertschaltung mit einer blauen LED gebaut. Den Schwellwert habe ich erst einmal auf 1.4 Volt eingestellt. Das heißt, sinkt die Spannung am Temperaturfühler vor dem DPF unter 1.4 Volt, setzt eine Regenerierung ein und die blaue LED leuchtet.
Durch diese Schaltung habe ich festgestellt, daß mein DPF alle 120 bis 150 Km regeneriert wird. Die Regenerationsphase dauert ca 3 bis 6 km.
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od vita_k » 28.02.2012 15:22

sandokan píše: tak toto je zasa nejaka tvoja gebuzina najma v porovnani tazkej HDI 2,0 k lahkej 1,6...
preboha najprv si nastuduj zaklady apotom tu nieco vypisuj
tot vsetko, jdu blit velebnosti
wtf? bez si vyplachnout ustni otvor
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host