Jen pro ty, co mají DPF vykuchané

Odpovědět
Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Nicco » 29.02.2012 11:51

Ked spominas tie vyrovnavacie davky vstrekovacov, tak v tom clanku hore o 1.6ke pisali, ze slabsia verzia s Bosch vstrekovacmi a mensim tlakom si sama kalibruje vstrekovace - pri konstantnom przdeni motorom sama mierne zvysuje otacky a meria reakcie. Cas od casu je teda potrebne mu dopriat brzdenie motorem, inak cloked skonci na kalibracii v servise.
U tej vykonnejsej sa predpoklada vacsi najazd (toto by malo vysiet v autobazare nad kazdym 2.0td...) a ze vyrobca garantuje emisie do 160t km (to by tam mohli tiez vyvesit 8) )
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od V12 » 29.02.2012 12:00

Vyrovnavacia davka (alebo korekcia) ukludnuje motor pri behu na nizke otacky. Ak je na 3 vstrekovacoch priblizne rovnaka a stvrty sa silne odlisuje je jasne, ze ten odchadza a v dohladnej dobe ho bude treba menit. Kazdy vyrobca ma ine normy - VW ak sa dobre pamatam tak +/- 2.8 mg, velke fordacke diesle v americkych pickupoch dokonca +/- 4 az 8 mg podla velkosti motora (cim viac valcov a vacsi objem, tym vacsia tolerancia). Optimalny stav je ked su vsetky priblizne rovnake a samozrejme hlboko pod povolenou normou. Kazda RJ nejakym sposobom vyhodnocuje kopanie jednotlivych valcov a tieto korekcie upravuje. Ked ich precitas, mas jasny obraz o stave najdrahsieho komponentu naftoveho motora.
Preto ma ich PID tak zaujimaju. Torque umoznuje zadavat PIDy vlastne a potom ich citat...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

tom594
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 25.11.2008 09:38
Bydliště: Slavičín

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od tom594 » 01.03.2012 20:46

Možná jste četli před týdnem ,jak se mě rozsvítila kontrolka motoru po odstranění fitru DPF.v úterý na diagnostice mě vyběhly dvě chyby a obě byly ohledně DPF(myslím že P2002 a P2059).Dnes dojel pán z FAPOFFu a konstatoval,že zřejmě asi doško k chybě,kdy mě po úpravě softu nahráli do auta ten původní.po nové úpravě a nahrání do auta je už všechno v pořádku. :hhura: Spotřeba před odstraněním přes 7 l/100km.Po odstranění,ale se špatným softem klesla k 6 litrům.Uvidím jak se sníží po dnešní úpravě.Auto jde hodně z lehka.Dříve jsem byl nucen víc podřazovat. Tvrdil mě že kilometrické vypalovačky by to nemělo dělat,že jednotka je nějak odpojená a taky odpojoval konektor od jednotky pro dolévání aditiva do nafty.

Uživatelský avatar
Giggo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1215
Registrován: 06.02.2011 09:43
Bydliště: Praha

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Giggo » 02.03.2012 09:42

pepé píše:
vita_k píše:jak jsem uz psal: teplota dpf (nebo katu) se zvysi na 450 stupnu. Kombinace elm327 diagnostiky a programu Torque je prima :) vsem doporucuju.
Ptám se jestli to někdo zjistí když řídí auto a nemá žádné diagnostiky ani další měřáky.
To ti přibývá furt olej, když to regeneruje.
U mně je olej OK, spotřeba taky Ok, ale někdy se spouští větrák.
Ano, cítím, že auto ztratí část výkonu a to mám auto chipnutý, takže výkonu mám víc, reakce na plyn je ospalá, a zvedne se aktuální spotřeba (což je horší postřehnout, protože každej úsek je jinej, ale poznat to je). Každopádně ve chvíli kdy to na mě auto zkusí to skutečně poznám. Pokud sou podmínky vhodný vypnu zapalování a znova nastartuju za jízdy, čímž ju přeruším a je klid.

Zajmá mě, pokud se vám vykuchaným spustí km regenerace doběhne někdy? Nebo běží do nekonečna tj. do zastavení auta?
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od pepé » 02.03.2012 10:41

Pokud mu nepovolíš regeneraci, tak ho budeš mít nebo už máš totálně zasranej(za chvilku bude chtít regenerovat neustále), tento systém bych používal u aut bez DPF a to pokud by to chtělo regenerovat a poznal by si to.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Uživatelský avatar
Giggo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1215
Registrován: 06.02.2011 09:43
Bydliště: Praha

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Giggo » 02.03.2012 10:58

Díky, ale vůbec si neodpověděl na to co sem se ptal ...
Já DPF nemám, proto sem to udělal :)
Jinak sem Ti popisoval, že bez všech měřáků já dycky poznal, když regeneroval a poznám to i teď.

Zajmá mě, pokud se vám vykuchaným spustí km regenerace doběhne někdy? Nebo běží do nekonečna tj. do zastavení auta?
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od pepé » 02.03.2012 12:07

Dle poslední otázky mi připadlo, že DPF máš, tak sory.
Já jsem nikdy nic nepoznal, myslím to, že by to chtělo regenerovat(najeto 10 000km po Fapoff), jedině se mi někdy spouští větrák, ale to už jsem psal.
Až minulý týden, když jsem jel na hory jsem při jízdě do Jáchymova zpozoroval úbytek výkonu auto táhlo, až když byly táčky nad 2,2. dojel jsem ten kousek ubytoval se a pak když jsem jel na sjezdovku, tak vše OK.
Nevím čemu to přisuzovat, ale bylo to podobné, jako když mi technik u jedničkovýho focuse zapomněl nastrčit konektor od turba. Ale teď když si tak matně vzpomínám, tak auto bylo taky dost líné, když to neustále provádělo regenerace, než jsem dojel na odstranění.
Nevím uvidíme co bude dál.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od V12 » 02.03.2012 16:26

pepé píše:zpozoroval úbytek výkonu auto táhlo, až když byly táčky nad 2,2. dojel jsem ten kousek ubytoval se a pak když jsem jel na sjezdovku, tak vše OK.
Tak na toto pozor, presne tento problem mal kolega na Fiate Stilo kolega. Raz to auto slo ako besne, inokedy bolo lenive ako HaTaPka. Bol s tym v servise a diagnoza tragicka - turbo v polcase rozpadu. IC mal suchy, turbo nevydavalo ziadne podozrive zvuky. Takisto ziadny dym, proste nic. Mechos mu to vymenil za nove a odvtedy vsetko OK.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od pepé » 04.03.2012 17:06

Dělal jsem mazací zkoušku turba(i s fotkama je to tady na fóru), vše OK, nevím jak by to to turbo dokázalo jednou OK a jednou KO. Stalo se mi to úplně poprvé po Fapoff.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Bastr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 30.07.2011 12:32

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Bastr » 05.03.2012 08:46

Tak už mám najeto 40 tis.km bez DPF filtru a zatím se jeví vše ok.
Spotřebu mám 5.6l/100km což bych žekl že je to slušné a jezdím 50% město 50% dálnice
Jediné co jsem spozoroval tak občas když vyjíždím z vjezdu tak to mám mírně do kopečka tak občas z výfuku vyletí saze ale jsou mokré né suché takže to zanechá na zámkovce jakobý mokré saze ale udělalo mě to teprve dvakrát tak nevím co si o tom myslet.
A asi to sem nepatří ale vždy když mám chladící kapalinuna na spodní rysce a doleju to tak aby to bylo mezi max a min ryskou tak to vždy klesne kousek nad min a tam se to drží a neklesne to.
Ford Focus kombi 1.6TDCi 80kW

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Nicco » 06.03.2012 22:59

Bastr píše:T...vždy když mám chladící kapalinuna na spodní rysce a doleju to tak aby to bylo mezi max a min ryskou tak to vždy klesne kousek nad min a tam se to drží a neklesne to.
Tento zaujimavy jav som videl u viacerych aut, ale nikdy nebol vysvetleny uplne. Raz sa jednalo o deravy chladic, raz o netesnu sponu, raz to prestalo samo a v ostatnych pripadoch to majitelia uz neriesili.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

tom594
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 25.11.2008 09:38
Bydliště: Slavičín

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od tom594 » 21.03.2012 10:25

Zdravím,
před několiky týdny jsem si nechal vykuchyt DPF.FAPOFF to dělají tak ,že filtr při tom nerozbijí.Našel jsem na internetu,že použité filtry DPF se vykupují .Snad za to dají 2000-5000kč.Prodával to někdo z Vás ?

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od pepé » 21.03.2012 10:45

Já ne, ani jsem o tom nevěděl, ani bych se nedivil, kdyby tu tvárnici nějakou žíravinou vyčistili a pak znovu namontovali.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od Sobull » 21.03.2012 10:53

Mě to teda vymlátili pořádným kladivem. Pochybuju, že bys prodal samotnou tvárnici nebo že bys ji vůbec nepoškozenou z toho vyndal. Pokud nedestruktivně, tak ti musí nahradit celou rouru něčím jiným. Leda že by zas vymysleli něco novýho...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Příspěvek od pepé » 21.03.2012 11:43

No jasně vyndá se to naprosto nepoškozený, ten válec rozříznou jako by do elka odehnou, vyndají tu tvárnici, nazpět přihnou, zavaří a nastříkají stříbřenkou-je to jako by se nic nedělo, samozřejmě je ale vidět svár, ale myslím, že je ze zadní části, takže jedině po vyndání. :roll:
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host