
Při řazení neklesají otáčky
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13457
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Při řazení neklesají otáčky
Tak odstav auto a používej MHD... nebo navštiv autorizovaný servis 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Na to jsem přišel analýzou dat s diagnostikou logující během jízd. U 1.8 tomu tak možná není, ale u 2.0 se ventil běžně otevírá až do 100% podle zatížení motoru. A také jsem si to prakticky ověřil - pokud se kanálek ventilu volnoběhu škrtí příliš, otáčky sice padají dobře, ale začíná chybět vzduch, když od motoru požaduju výkon. Já konkrétně mám kanálek k ventilu zalepený a v něm otvory - jejich počet a průměr říká, kolik vzduchu projde - takže když jsem začal laborování s takovým průměrem otvoru, aby byl v pohodě studený volnoběh v zimě, pak otáčky sice padaly super, ale bylo poznat, že motoru chybí vzduch (třeba při předjíždění). Tak jsem postupně otvor zvětšoval a vždy porovnával změny, výsledek je, že kanálek k ventilu je přiškrcený jenom mírně. Takže teď sice otáčky nepadají tak pěkně rychle, ale motoru nechybí vzduch. Domníval jsem se, že rovná klapka a sání bez nádorů nahradí vzduch skrz ventil, ale není tomu tak.petulak píše:bullitt- (přes ventil jde nezanedbatelná část vzduchu do motoru).
a, to jsi zjistil, jak?
kuželka od otvoru se ti oddaluje cca. 4-6mm. naplno otevřenej vol.vent. a, tam tudy ti jde "nezadbet." sloupec vzduchu? při naplno otevřené klapce.
Tenhle problém ovšem u 1.8 není - má stejný průměr klapky, tak u 2.0 dohání vzduch volnoběžným ventilem. Jsem si zcela jist, že diagnostika při jízdě by rozdíly v řízení ventilu ukázala.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Při řazení neklesají otáčky
já, právě četl:
Ventil zná pouze dvě polohy: otevřenou a uzavřenou, neexistuje situace, ve které by byl otevřen „napůl“. Řídící jednotka vysílá během jedné vteřiny velký počet pulzů, kterými určuje, zda ventil má být otevřený nebo ne. Tyto pulzy způsobují kmitání plunžru uvnitř ventilu. Frekvence kmitů je dostatečně vysoká na včasnou úpravu sacího procesu, proto byste neměli zaznamenat sebemenší změny v otáčkách motoru. Kmit nazýváme pracovní cyklus, jeho hodnota je procentuálním vyjádřením času, po který je ventil otevřen. Tedy pro stálé uzavření ventilu platí hodnota 0%, při stálém otevření říkáme, že je ventil otevřen na 100%. Neexistují jiné hodnoty pracovního cyklu.
tak,že,: volnoběh==otevřen
pln. výkon==zavřen, to asi néé.
Plný plyn:
• Při plném otevření škrticí klapky je ventil otevřen na 100%. Nicméně otázkou zůstává, zda se tak zvýší průtok vzduchu.
• Vzduch do motoru může vtékat dvěma místy: škrticí klapkou a otevřeným ventilem.


Ventil zná pouze dvě polohy: otevřenou a uzavřenou, neexistuje situace, ve které by byl otevřen „napůl“. Řídící jednotka vysílá během jedné vteřiny velký počet pulzů, kterými určuje, zda ventil má být otevřený nebo ne. Tyto pulzy způsobují kmitání plunžru uvnitř ventilu. Frekvence kmitů je dostatečně vysoká na včasnou úpravu sacího procesu, proto byste neměli zaznamenat sebemenší změny v otáčkách motoru. Kmit nazýváme pracovní cyklus, jeho hodnota je procentuálním vyjádřením času, po který je ventil otevřen. Tedy pro stálé uzavření ventilu platí hodnota 0%, při stálém otevření říkáme, že je ventil otevřen na 100%. Neexistují jiné hodnoty pracovního cyklu.
tak,že,: volnoběh==otevřen
pln. výkon==zavřen, to asi néé.
Plný plyn:
• Při plném otevření škrticí klapky je ventil otevřen na 100%. Nicméně otázkou zůstává, zda se tak zvýší průtok vzduchu.
• Vzduch do motoru může vtékat dvěma místy: škrticí klapkou a otevřeným ventilem.


Naposledy upravil(a) petulak dne 27.07.2015 09:46, celkem upraveno 1 x.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
to sice neni ale....tvar pistu je dan takovej proto aby protekajicu vzduch nasilne zaviral ten ventil(+ to vratne pero) a udrzovan je otevrenej tak jak řj potrebuje PWM rizenim napeti...pulzne sirkova modulace..tzn v tom rezimu co to chodi se to chova presne jako krokovej motor...tzn kolik to dostane pulzu ve vterine tolik je ten kanal otevrenej...takze neni pravda ze ventil zna pouze plne otevreno a uplne zavreno!!!
v podstate svoji finkcnosti se to chova uplne stejne jako krokovej motor...
aleee!!! ma to jednu chybu..jelikoz to nema zadnou odezvu na to co je pozadovano řj a jestli se to poravdu stalo tak funkcnost tohohle vynalezu zalezi na tom jak je silne nebo moc unavene to pero co vraci pist ve ventilu a zavira kanalek...řj vi ze kdyz se pozaduje 900 otacek na neutral za jizdy tam ma nastavit (rekneme) 40 procent PWM a bude to....ale pokud je neco jinak tak ona se tim nezabyva...jestli to drzi tech 900 ot nebo 3000 ot je jedno...ona ma napevno dane tech 40 procent PWM na 900 otacek a dal to neresi..(obrazne receno)
v podstate svoji finkcnosti se to chova uplne stejne jako krokovej motor...
aleee!!! ma to jednu chybu..jelikoz to nema zadnou odezvu na to co je pozadovano řj a jestli se to poravdu stalo tak funkcnost tohohle vynalezu zalezi na tom jak je silne nebo moc unavene to pero co vraci pist ve ventilu a zavira kanalek...řj vi ze kdyz se pozaduje 900 otacek na neutral za jizdy tam ma nastavit (rekneme) 40 procent PWM a bude to....ale pokud je neco jinak tak ona se tim nezabyva...jestli to drzi tech 900 ot nebo 3000 ot je jedno...ona ma napevno dane tech 40 procent PWM na 900 otacek a dal to neresi..(obrazne receno)
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13510
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Při řazení neklesají otáčky
Nie je to napisane uplne presne. Signal z RJ s PWM modulaciou ma zakladny/nosny kmitocet prilis vysoky na to, aby stihala reagovat mechanicka cast. Predstav si ten ventil kmitat medzi otvorenou a zavrenou polohou na povedzme (iba) 800Hz. To asi nepojde, ze?
Impulzy su v zmysle otvorene/zavrene, ale su tak rychle, ze mechanika na to nestihne reagovat.
PWM znamena, ze perioda je rovnaka, meni sa len pomer otvorene/zavrene. Tento pomer urcuje, na kolko je ventil realne otvoreny. Takze ak pomer bude 50:50, tak realne bude otvoreny cca na polovicu a bude okolo tej pozicie jemne kmitat podla kmitoctu impulzov.
Impulzy su v zmysle otvorene/zavrene, ale su tak rychle, ze mechanika na to nestihne reagovat.
PWM znamena, ze perioda je rovnaka, meni sa len pomer otvorene/zavrene. Tento pomer urcuje, na kolko je ventil realne otvoreny. Takze ak pomer bude 50:50, tak realne bude otvoreny cca na polovicu a bude okolo tej pozicie jemne kmitat podla kmitoctu impulzov.
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
na vsak..tam zalezi hlavne na sile vratneho pera toho pistu ve ventilu...kdyz to nema zpetnou odezvu...
kdyz bude unavene tak to pri stejnem kmitoctu bude otevreno daleko vic mam pravdu?
..a prave to jsem vyresil dirou na vstupu ventilu jen tak malou aby to stacilo na volnobeh pro sitic..vic to proste nenasaje
..a muze si nesmyslne řj otevirat ventil jak chce...vic vzduchu nez pro zhruba 1200 otacek tam neproleze...
kdyz bude unavene tak to pri stejnem kmitoctu bude otevreno daleko vic mam pravdu?
..a prave to jsem vyresil dirou na vstupu ventilu jen tak malou aby to stacilo na volnobeh pro sitic..vic to proste nenasaje

Naposledy upravil(a) vitr73 dne 27.07.2015 11:26, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
Ano, presne, ale pak se k problemu jeste prida dalsi vec a tou je "adaptace volnobezneho ventilu".vitr73 píše:ma nastavit (rekneme) 40 procent PWM a bude to....ale pokud je neco jinak tak ona se tim nezabyva...jestli to drzi tech 900 ot nebo 3000 ot je jedno...ona ma napevno dane tech 40 procent PWM na 900 otacek a dal to neresi..(obrazne receno)
Neprocital jsem toto vlakno, tak pokud to tu uz bylo probirano, tak sorry.
Ta adaptace je ale velmi dulezita. Pokud nekdo zasahne jakkoliv do "uzavrene smycky" tohodle ventilu, tak se pozdeji muze divit ze zasah zmenil chovani motoru jen docasne. Nebo se okamzite zmenil nejak a po case se chovani motoru zmenilo zas nejak.
Bohuzel, bez zasahu do konstant (i PID regulatoru) v ECU to bude vzdy trochu "boj s vetrnymi mlyny".
Zpetnou vazbu to ma, ale je dlouhodoba. ECU sleduje jak se zmeni otacky volnobehu po zmene buzeni ventilu a pokud nedosahla pozadovanych, zacne si pomalu upravovat adaptace ventilu.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
a prave proto to chce na vstupu ventilu dirku jen pro lehce zvysene otacky....a ne tech 14 mm co je na ventilu....to je stejnej prumer jako karbec na fichtlu




Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Já tam stejně postupně musel zvětšovat ten otvor a nakonec není o moc menší, než je původní kanálek, jinak prostě motor neměl vzduch - hrozně to bylo znát na předjíždění, kdy pak skoro bylo lepší řadit nahoru, než to nějak výrazně točit - každý zvětšení otvoru tohle chování zlepšilo.
Ale mám vyzkoušeno, že hodně velkej pozitivní vliv na padání otáček má i ta úprava sání (rovná klapka + odstranit boule v sání) - podle mě se změní podtlakový poměry a ventil se lépe nuceně uzavírá. Navíc je lepší odezva motoru na plyn (není gumová) a chování při nízkých otáčkách, protože původně do určitého sešlápnutí plynu skoro nejde vzduch skrz klapku, ale ventilem (plyn je tehdy řízen jednotkou), což ovšem není ideální cesta pro vzduch. Stačí si vyzkoušet, jak se původní ohnutá klapka spolu s nádory v sání chová při sešlapování plynu.
Ale mám vyzkoušeno, že hodně velkej pozitivní vliv na padání otáček má i ta úprava sání (rovná klapka + odstranit boule v sání) - podle mě se změní podtlakový poměry a ventil se lépe nuceně uzavírá. Navíc je lepší odezva motoru na plyn (není gumová) a chování při nízkých otáčkách, protože původně do určitého sešlápnutí plynu skoro nejde vzduch skrz klapku, ale ventilem (plyn je tehdy řízen jednotkou), což ovšem není ideální cesta pro vzduch. Stačí si vyzkoušet, jak se původní ohnutá klapka spolu s nádory v sání chová při sešlapování plynu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Při řazení neklesají otáčky
protože původně do určitého sešlápnutí plynu skoro nejde vzduch skrz klapku, ale/Bullitt/

jen, si to chce 2 roky s tím hrát.
mě, třeba, rovná, vůbec nevyhovala.
chi-chi--jde 
jen, si to chce 2 roky s tím hrát.
mě, třeba, rovná, vůbec nevyhovala.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
Petoo...
nee 2 roky...do hodiny dokonano jest..i s vytocenim duralove nove klapky ..i lepidlo kterym je zalitej volnobeznej kanal stihlo zatvrdnout aby slo vrtat...
..nejdyl trvalo to teleso komplet rozebrat a vyndat hridel klapky a uplne nejdyl
trvalo najit v regali vhodnou frezu-60 mm






Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Při řazení neklesají otáčky
romane, myslel jsem "výzkum"
volnoběhu.
jinak, nerez klapka
asi 0.5hod. laserem 
já, třeba mám 3ks klapky,tělesa a zkouším a zkouším.


jinak, nerez klapka


já, třeba mám 3ks klapky,tělesa a zkouším a zkouším.


Naposledy upravil(a) petulak dne 27.07.2015 18:17, celkem upraveno 1 x.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
hmm
..tak v dilne laser nemame...
..hold mne musela stacit stara dobra ruska freza a rumunskej starej dobrej soustruh
...a bacha..uplne nova vrtacka Makita

..ale sebekriticky priznavam ze jsem nic nevynalezal...co jsem precetl a co mne kamarad poradil to jsem zrovna provedl...
..tak ze klobouk dolu pred vynalezci a preji jim mnoho uspechu z auta udelat normalni auto....








..ale sebekriticky priznavam ze jsem nic nevynalezal...co jsem precetl a co mne kamarad poradil to jsem zrovna provedl...

..tak ze klobouk dolu pred vynalezci a preji jim mnoho uspechu z auta udelat normalni auto....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 22.05.2015 11:58
Re: Při řazení neklesají otáčky
takze nikdo nevi, nedokaze poradit? Kdyz auto stoji na neutral tak otacky drzi 800 porad... rekl bych tedy, ze volnobeznym ventilem to nebude. Pak jsem taky kontroloval odvzdusneni klikove hridele, ten maly spuntik, co stoji v orig Ford shopu 1100,- a neni vetsi nez pulka meho malicku a uvnitr je pruzinka s plastovym pistkem. Ten by mel byt taky v poradku...takze nechapu. Zajimave je, ze mi bylo kamaradem receno, at se podivam, kdyz teda otacky klesnou zmacknutim spojky, na to, jestli lanko spojky o neco nebrnka, s necim nehybe.. Nic v 1.8 nevidim, priznam-li se.
Dekuju za jakoukoli radu.
Dekuju za jakoukoli radu.
Ford Focus Ghia 1999 Combi, 1.8 16V, Aquamarine.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host