Zdravím,
tak po delší době přidávám zase příspěvek o zkušenostech s plynem. Najeto momentálně kolem 90000 km., a objevila se první zrada... Nepříjemná zrada.
Rozsvícené světýlko motoru na palubce, ztráta tahu,později cukání, jízda na tři válce atd.
Resumé po diagnostikování závady servisem bylo: 2. a 4. válec bez komprese a po sundání hlavy potvrzené podpálené ventily. Takže momentálně jde hlava na opravu, srovnání, zabroušení, nová vodítka ventilů, a kdovíco ještě, a já cestuju vlakem. Mno, a teď babo raď, kdepak se stala chyba? Když řádně mažu, jak mám, jako blázen s tím nejezdím, těžké přívěsy netahám a na revize poctivě chodím?
Jináč pro informaci odhad ceny opravy je cca 20000.- ( včetně nových rozvodů). Dělá to Charouz v Čáslavi. K Fokimu to bohužel už nedojelo

Byl: FF2 5dv., 1.6 , ročník 2007, benzín+LPG holandský AG Autogas SGI, dosti tmavě modrý, asi tak 74kW.
Bylo: Mondeo combi 2,0 Tdci, ročník 2011, midnight sky + comfortní titanium
Teď je: Ford EXPLORER 4.0 SOHC dosti tmavě modrý brouček z roku 1997