Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Moderátor:Quickie
Odpovědět

Meranie vykonu

Mam zaujem
19
58%
Nemam zaujem
14
42%
 
Celkem hlasů: 33

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Anndy » 10.07.2009 16:30

sa hadate o sprostosti :D
Proste u auta sa po prekroceni hranice max. vykonu zacne znizovat akceleracia a to by som kludne nazval spomalenim :D.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od TripleJay » 10.07.2009 16:54

KH a hlavne to je R6 (radovy 6valec) :idea: Do V ma BMW az od 8 valcov ;)

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od misoo » 10.07.2009 16:56

ok mozno nezacne spomalovat, to som mozno zadelil blbost, lepsie by bolo povedat ze zacina stracat voci preradeniu na vyssiu rychlost.
vo vseobecnosti by malo platit toto : auto zacne spomalovat vtedy, ak sila ktora ho tlaci dopredu (vykon motora) zacne byt mensia ako toto vsetko dokopy : gravitacia, odpor vzduchu, odpor pneu.,...

anndy : my sa nehadame, my diskutujeme ! :idea: :wink:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Anndy » 10.07.2009 17:15

sak tak som to myslel :D
ono ale ked si klesne akceleracia, tak ty to citis ako spomalenie :D Je to relativne :D.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od zirafak » 10.07.2009 17:23

KH...debaty,teda vlastne handrkovacky s tebou stoja za to :wink:

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od misoo » 10.07.2009 17:31

Anndy píše:sak tak som to myslel :D
ono ale ked si klesne akceleracia, tak ty to citis ako spomalenie :D Je to relativne :D.
jj presne tak :wink: takze nad 5500 ot nema vyznam ten motor vytacat, potom uz treba preradit ! a toto doteraz nebyvali atmosfericke bmw motory, uz zacinaju mast... aj u bmw..., ziadny poriadny s.x uz nebude :( :mrgreen:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od vcedula » 10.07.2009 22:08

misoo, podla tvojej teorie je potrebne na dieseli preradit uz pri 2000 ot, lebo dalej uz ide pomalsie ako ked preradis ?
Pozri si tie moje grafy motorov, co som robil. Preradit sa oplati az vtedy, ked motor uz skoro vobec netaha, pretoze sprevodovanie dalsieho stupna zasa len uberie z krutiaceho momentu na kolese.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od misoo » 10.07.2009 23:14

nemyslim ked klesa Nm, ale ked klesa krivka vykonu !! :idea:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Anndy » 11.07.2009 07:46

Vlado, nie. Veď diesel tiež máva max. vykon okolo 3500 až 4000 ot. Čiže aj diesel kvôli max zrýchleniu treba točiť až po hranicu max výkonu.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od vcedula » 11.07.2009 09:21

lenze krivka vykonu sa pocita z krivky Nm. Vykon je v podstate nepodstatny, dolezity je, ako som pisal, priebeh Nm, lebo Nm hovoria o tom, aka sila taha auto kupredu. Takze ked pri 5000 ot/min 250 Nm pri tahu 2000 Nm/koleso preradis z 2 na 3, tak sice motor tam moze mat tah 300 Nm a vyssi vykon, ale sprevodovanim to klesne na 1800 Nm/koleso a tym padom aj klesne akceleracia.

Priebeh vykonu je pre vypocet optimalnej akceleracie nevhodny. Vzdy je potrebne hadat spravne sprevodovanie motora (prevodovka) tak, aby si na kolesa prenasal neustale maximalny krutiaci moment. Pokles krivky Nm alebo vykonu nic neznamena, dolezite je vediet, ako je sprevodovany nasledujuci prevodovy stupen.

Ked som robil tie grafy, tak tam bolo krasne vidiet, ze pri benzinoch sa oplati pustit motor az po obmedzovac, pretoze rozdiel v sprevodoani je taky vyrazny, ze vyrazne klesne aj krutiaci moment.

graf

cele vlakno (viac obrazkov :) )
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Ondro
Junior
Junior
Příspěvky: 326
Registrován: 24.04.2008 08:17
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Ondro » 11.07.2009 09:59

jj, Andy ma recht. Ked sme robili porovnanie tak najlespi vysledok bol vtedy ked som na dieseli radil pri max. vykone. Dalej tocit nemalo vobec zmysel lebo ako zase hovori Misoo krivka vykonu letela dole a u dieslelu leti sakra rychlo :( . Inak ten motor od BMW klobuk dole. To musi tahat ako lokomotiva.
ja som vsak predsa len strihnuty viac na RS :P aj ked ma BMW (mozno) lepsi motor. Fofo je proste Fofo.
Ford Focus 1,8 TDCi 85 kW - kombi, tango metla, Trend X, pružiny Eibach
Obrázek
galeria - https://www.facebook.com/p.php?i=1652257 ... 5CAFTF6ZR3
pre otvorenie - 2 x klik na fotku

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od TripleJay » 11.07.2009 10:35

Ja chapem ze BMW ma u vela ludi image taky ako ma, ale motory maju spickove a podvozky tiez, a co je mozno najdolezitejsie, tak 7/10 modelov ma rozlozenie hmotnosti 50:50 na napravy a zvysne 3/10 maju 55:45 :idea: A prave v tom tkvie ich orientacia na vodica a to ze vacsina motoristickych novinarov BMW uznava ako etalon jazdnych vlastnosti ktore su oproti Mercedesu ci Audi prave na ukor komfortu. A nie su to novinari z SK ci CZ, ale aj z DE a pre mna mienkotvornej UK. A po tychto info mam srdecne v pecku ze sa na ciernych BMW vyvazalo/-a xy mafianov, nech sa vyvazaju, kebyze na to mam, BMW by som si urcite kupil, teda 1-3. Pred 5 by som dal momentalne prednost Jaguaru XF.

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od misoo » 11.07.2009 11:08

triplejay presne moja rec, podpisujem sa do bodky pod tvoj prispevok ! bohuzial u nas je vela ludi, ktori si zakladaju viac na image ako na vlastnostiach auta... ! :D

Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od georgi » 11.07.2009 11:18

vcedula píše:lenze krivka vykonu sa pocita z krivky Nm. Vykon je v podstate nepodstatny,
...
:) Presne opacny pristup ako ja :). Ale nie proste, vykon linerane zavisi od krutaku * otacky, takze je jedno, ktore si vezmes, akurat ten krutak je intuitivnejsi, takze ked mas k nemu graf, tak sa lepsie cita.
vcedula píše: Ked som robil tie grafy, tak tam bolo krasne vidiet, ze pri benzinoch sa oplati pustit motor az po obmedzovac, pretoze rozdiel v sprevodoani je taky vyrazny, ze vyrazne klesne aj krutiaci moment.

graf

cele vlakno (viac obrazkov :) )
Super grafy Vlado! Toto som vzdy potreboval!

Este jedna otazka k tomu momentu na kolese -> ten si vyratal, alebo su to merane hodnoty? Ak je pocitany, tak z parametrov na motore (vs. prevody), alebo na kolese (t.j. zohladnuje sa stratovy vykon)?
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od vcedula » 11.07.2009 11:32

je to pocitane z ofiko udajov Fordu, takze z prevodovky. Stratovy vykon tam sice je, ale ten by mal ovplyvnit cisla linearne, takze by mali cele klesnut o rovnaky pomer.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Odpovědět

Zpět na „Srazy - Slovensko“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host