Stránka 39 z 43

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 10.07.2009 16:30
od Anndy
sa hadate o sprostosti :D
Proste u auta sa po prekroceni hranice max. vykonu zacne znizovat akceleracia a to by som kludne nazval spomalenim :D.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 10.07.2009 16:54
od TripleJay
KH a hlavne to je R6 (radovy 6valec) :idea: Do V ma BMW az od 8 valcov ;)

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 10.07.2009 16:56
od misoo
ok mozno nezacne spomalovat, to som mozno zadelil blbost, lepsie by bolo povedat ze zacina stracat voci preradeniu na vyssiu rychlost.
vo vseobecnosti by malo platit toto : auto zacne spomalovat vtedy, ak sila ktora ho tlaci dopredu (vykon motora) zacne byt mensia ako toto vsetko dokopy : gravitacia, odpor vzduchu, odpor pneu.,...

anndy : my sa nehadame, my diskutujeme ! :idea: :wink:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 10.07.2009 17:15
od Anndy
sak tak som to myslel :D
ono ale ked si klesne akceleracia, tak ty to citis ako spomalenie :D Je to relativne :D.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 10.07.2009 17:23
od zirafak
KH...debaty,teda vlastne handrkovacky s tebou stoja za to :wink:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 10.07.2009 17:31
od misoo
Anndy píše:sak tak som to myslel :D
ono ale ked si klesne akceleracia, tak ty to citis ako spomalenie :D Je to relativne :D.
jj presne tak :wink: takze nad 5500 ot nema vyznam ten motor vytacat, potom uz treba preradit ! a toto doteraz nebyvali atmosfericke bmw motory, uz zacinaju mast... aj u bmw..., ziadny poriadny s.x uz nebude :( :mrgreen:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 10.07.2009 22:08
od vcedula
misoo, podla tvojej teorie je potrebne na dieseli preradit uz pri 2000 ot, lebo dalej uz ide pomalsie ako ked preradis ?
Pozri si tie moje grafy motorov, co som robil. Preradit sa oplati az vtedy, ked motor uz skoro vobec netaha, pretoze sprevodovanie dalsieho stupna zasa len uberie z krutiaceho momentu na kolese.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 10.07.2009 23:14
od misoo
nemyslim ked klesa Nm, ale ked klesa krivka vykonu !! :idea:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 11.07.2009 07:46
od Anndy
Vlado, nie. Veď diesel tiež máva max. vykon okolo 3500 až 4000 ot. Čiže aj diesel kvôli max zrýchleniu treba točiť až po hranicu max výkonu.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 11.07.2009 09:21
od vcedula
lenze krivka vykonu sa pocita z krivky Nm. Vykon je v podstate nepodstatny, dolezity je, ako som pisal, priebeh Nm, lebo Nm hovoria o tom, aka sila taha auto kupredu. Takze ked pri 5000 ot/min 250 Nm pri tahu 2000 Nm/koleso preradis z 2 na 3, tak sice motor tam moze mat tah 300 Nm a vyssi vykon, ale sprevodovanim to klesne na 1800 Nm/koleso a tym padom aj klesne akceleracia.

Priebeh vykonu je pre vypocet optimalnej akceleracie nevhodny. Vzdy je potrebne hadat spravne sprevodovanie motora (prevodovka) tak, aby si na kolesa prenasal neustale maximalny krutiaci moment. Pokles krivky Nm alebo vykonu nic neznamena, dolezite je vediet, ako je sprevodovany nasledujuci prevodovy stupen.

Ked som robil tie grafy, tak tam bolo krasne vidiet, ze pri benzinoch sa oplati pustit motor az po obmedzovac, pretoze rozdiel v sprevodoani je taky vyrazny, ze vyrazne klesne aj krutiaci moment.

graf

cele vlakno (viac obrazkov :) )

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 11.07.2009 09:59
od Ondro
jj, Andy ma recht. Ked sme robili porovnanie tak najlespi vysledok bol vtedy ked som na dieseli radil pri max. vykone. Dalej tocit nemalo vobec zmysel lebo ako zase hovori Misoo krivka vykonu letela dole a u dieslelu leti sakra rychlo :( . Inak ten motor od BMW klobuk dole. To musi tahat ako lokomotiva.
ja som vsak predsa len strihnuty viac na RS :P aj ked ma BMW (mozno) lepsi motor. Fofo je proste Fofo.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 11.07.2009 10:35
od TripleJay
Ja chapem ze BMW ma u vela ludi image taky ako ma, ale motory maju spickove a podvozky tiez, a co je mozno najdolezitejsie, tak 7/10 modelov ma rozlozenie hmotnosti 50:50 na napravy a zvysne 3/10 maju 55:45 :idea: A prave v tom tkvie ich orientacia na vodica a to ze vacsina motoristickych novinarov BMW uznava ako etalon jazdnych vlastnosti ktore su oproti Mercedesu ci Audi prave na ukor komfortu. A nie su to novinari z SK ci CZ, ale aj z DE a pre mna mienkotvornej UK. A po tychto info mam srdecne v pecku ze sa na ciernych BMW vyvazalo/-a xy mafianov, nech sa vyvazaju, kebyze na to mam, BMW by som si urcite kupil, teda 1-3. Pred 5 by som dal momentalne prednost Jaguaru XF.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 11.07.2009 11:08
od misoo
triplejay presne moja rec, podpisujem sa do bodky pod tvoj prispevok ! bohuzial u nas je vela ludi, ktori si zakladaju viac na image ako na vlastnostiach auta... ! :D

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 11.07.2009 11:18
od georgi
vcedula píše:lenze krivka vykonu sa pocita z krivky Nm. Vykon je v podstate nepodstatny,
...
:) Presne opacny pristup ako ja :). Ale nie proste, vykon linerane zavisi od krutaku * otacky, takze je jedno, ktore si vezmes, akurat ten krutak je intuitivnejsi, takze ked mas k nemu graf, tak sa lepsie cita.
vcedula píše: Ked som robil tie grafy, tak tam bolo krasne vidiet, ze pri benzinoch sa oplati pustit motor az po obmedzovac, pretoze rozdiel v sprevodoani je taky vyrazny, ze vyrazne klesne aj krutiaci moment.

graf

cele vlakno (viac obrazkov :) )
Super grafy Vlado! Toto som vzdy potreboval!

Este jedna otazka k tomu momentu na kolese -> ten si vyratal, alebo su to merane hodnoty? Ak je pocitany, tak z parametrov na motore (vs. prevody), alebo na kolese (t.j. zohladnuje sa stratovy vykon)?

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 11.07.2009 11:32
od vcedula
je to pocitane z ofiko udajov Fordu, takze z prevodovky. Stratovy vykon tam sice je, ale ten by mal ovplyvnit cisla linearne, takze by mali cele klesnut o rovnaky pomer.