LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ota
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vavřinec, KH

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Ota » 27.05.2011 13:07

tomason píše:
Klvys píše:Mošna:to tak nejde brat nahoda kdyby se to mělo stavat každemu tak by si nikdo plyn nedělal :) nemuselo to byt anik tim plynem :)
Já tě uklidním Mondeo 1.8 2005 + flashlube stotisíc podpálené 2 ventily :mrgreen:
Hmm, jo tak to bych taky rád věděl, proč mi to shořelo. Jestli to bylo blbě udělaný, ten plyn, jestli jsem něco přece nezanedbal já, nebo jestli je to vlastnost, že to prostě ty kilometry v kuse, co najezdím, nezvládne... Ten servisák mi říkal, že se domnívá, že to způsobil plyn. Že 1.6 je jinak nesmrtelný motor, a po 130000 km, nemá ještě nárok za normálních podmínek, na tak fatální poškození. Je ale zvláštní, že když jsem se ho ptal, proč i sám Ford nabízí LPG pohon, pokud by plyn nevyhnutelně způsoboval tohle poškození, tak mi řekl, že oni sice dělají 1,8 obsah a i tak to není tovární, je to taky dodatečná předělávka, ale že na druhé straně neví o tom, že by se takové potíže vyskytovaly. Navíc že 1.6 i 1.8 obsah má sedla ventilů ze shodného materiálu, takže z toho všeho klidně může vyplývat, že třeba fakt se tam něco pokazilo, že to nemusí prostě udělat každému. Já bych tohle strašně rád rozlousknul, když už mně to teda něco bude stát, prostě z toho udělám součást mého dlouhodobého testu LPG. Ale taky se asi pozeptám u plynomontážníků, neboť to byli právě oni, kteří se dušovali, že nic takového nenastane. Koneckonců, mám pocit, že to zařízení je od nich ještě v záruce. Sice na konci, ale pořád ještě je. Ideální by bylo nechat si dát od Forda písemně dobrozdání o příčině ( jestli něco takového jsou schopní napsat a jestli to má vůbec význam ) a společně s účtem jim to naservírovat. Já to asi tak udělám, a uvidím, jak na to budou reagovat. Že je šance malá, to vím, ale zkusit to můžu. Co myslíte vy :?:
Byl: FF2 5dv., 1.6 , ročník 2007, benzín+LPG holandský AG Autogas SGI, dosti tmavě modrý, asi tak 74kW.
Bylo: Mondeo combi 2,0 Tdci, ročník 2011, midnight sky + comfortní titanium
Teď je: Ford EXPLORER 4.0 SOHC dosti tmavě modrý brouček z roku 1997

Uživatelský avatar
Mošna
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 04.07.2008 10:28
Bydliště: Olomouc

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Mošna » 27.05.2011 13:22

Ota píše:... Já bych tohle strašně rád rozlousknul, když už mně to teda něco bude stát, prostě z toho udělám součást mého dlouhodobého testu LPG. Ale taky se asi pozeptám u plynomontážníků, neboť to byli právě oni, kteří se dušovali, že nic takového nenastane. Koneckonců, mám pocit, že to zařízení je od nich ještě v záruce. Sice na konci, ale pořád ještě je. Ideální by bylo nechat si dát od Forda písemně dobrozdání o příčině ( jestli něco takového jsou schopní napsat a jestli to má vůbec význam ) a společně s účtem jim to naservírovat. Já to asi tak udělám, a uvidím, jak na to budou reagovat. Že je šance malá, to vím, ale zkusit to můžu. Co myslíte vy :?:
Podle toho, jak jsem se o to zajímal, skutečně u Fordů a japonců dochází k zaklepání sedel ventilů, při ježdění na LPG, proto se montuje FlashLube, ale o tom už tady bylo napsáno hodně. Další věc jsou problémy spojené s používáním FlashLube... Já jsem tak nějak žil s domněním, že mě to možná taky jednou potká (sedla ventilů)... Taky si myslím, že ti Ford nic písemně nedá... příčin "může být" několik... Ale pátrej a pak poreferuješ...
Ford Focus Combi 1,6 74kW 03/2001 Silver
Od dubna 2010 jezdím na LPG

Obrázek

Uživatelský avatar
Ota
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vavřinec, KH

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Ota » 27.05.2011 13:30

No, i já mám Flashlube. A od začátku se domnívám, že FL je podvod. A nakonec, i můj případ mne v těch domněnkách utvrzuje :(
Jo, zkusím popátrat. Třeba se něco dovím, a bude to užitečné i pro vás.
Byl: FF2 5dv., 1.6 , ročník 2007, benzín+LPG holandský AG Autogas SGI, dosti tmavě modrý, asi tak 74kW.
Bylo: Mondeo combi 2,0 Tdci, ročník 2011, midnight sky + comfortní titanium
Teď je: Ford EXPLORER 4.0 SOHC dosti tmavě modrý brouček z roku 1997

Uživatelský avatar
Mošna
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 04.07.2008 10:28
Bydliště: Olomouc

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Mošna » 27.05.2011 14:27

Ota píše:No, i já mám Flashlube. A od začátku se domnívám, že FL je podvod. A nakonec, i můj případ mne v těch domněnkách utvrzuje :(
Jo, zkusím popátrat. Třeba se něco dovím, a bude to užitečné i pro vás.
No nechci se opakovat, už jsem to tu řešil, ale mě během roku, co jezdím na plyn a přimazávám FL odešel volnoběžný ventil a katalyzátor a nevím, jestli to tomu lehce nepřipisovat. O zasírání motoru už tu též byla řeč. Tak jsem snížil dávkování... Je pravda, že mi teď motor žere i dost oleje (což nesouvisí s plynem, ale pravděpodobně jsou špatné gufírka na ventilech), takže možná proto to katík neunesl...
Ford Focus Combi 1,6 74kW 03/2001 Silver
Od dubna 2010 jezdím na LPG

Obrázek

Kombík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 02.01.2009 18:42
Bydliště: Přerov

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Kombík » 27.05.2011 15:28

Podpálené ventily u LPG znamená zanedbaná údržba.U lpg musíte nejméně po 15 - 20 tisících km seřídít ventily, ne jak je psáno po 160 tisících u focuse a nepomůže mazání, než to dojde na výfukové ventily tak to shoří.Jedině pravidelná kontrola zabrání podpálení ventilů mám již třetí auto na LPG.Také je otázka bohatosti směsi jak vám to seřídí plynaři.Chudá směs rovná se podpálené ventily.
FOCUS 1.6 16V kombi modrá metalíza 2001

Uživatelský avatar
Jazz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 26.11.2009 19:37
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Jazz » 27.05.2011 20:28

92 000 km na lpg strata tlaku na prvom a druhom valci , pravdepodobne podpalene ventily alebo neviem co :( . System Vialle Lpi Bez Flashlube . Viva la gasolina :-)
Ford Focus II combi Style1.6 16V+Vialle LPI, 2008
Ford Focus I combi 1.8 16v 85Kw , 2000

Jerryk2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 21.07.2010 08:49

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Jerryk2 » 28.05.2011 15:22

Chtělo by to zkušenost od někoho kdo po 25 000 - 30 000 km si nechával seřizovat ventilové vůle a přimazávání tam měl a kolik na to najel než došlo k nějakýmu problému.
Pokud si budu nechávat na focusu dělat hlavu tak určitě to vyjde na polovinu žádných!!! 20 000 Kč. Je nesmysl krmit autorizovanej servis, kterej se napakuje. Motoráři to dělaj za polovinu vč. montáže nebo ve spolupráci se šikovným mechošem i na míň.

90 000 km na lpg = cca 80 000 Kč úspora (započtený servisní prohlídky a větší amortizace dalších dílů) - 30 000 kč přestavba = 50 000 Kč úspora - hlava za 10 000 kč = 40 000 Kč úspora :Dancer:
FFI 1,6 16V, hatchback, Lpg+elektr.FL, profi údržba

Uživatelský avatar
el_Barto
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 17.01.2010 19:21

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od el_Barto » 28.05.2011 19:31

tu hlavu bych fakt nevidel tak cerne, ony se pritom udelaji i rozvody atd, to by stejne jednou prislo ... Ba co vic podle me i tech 10 prijde dost nadsazene ... Sikovny motorar za 5 i s materialem. Mluvim ze zkusenosti co jsem ted platil za srovnani hlavy na svem DOHC v sierre ....
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od tomason » 28.05.2011 19:55

Kombík píše:Podpálené ventily u LPG znamená zanedbaná údržba.U lpg musíte nejméně po 15 - 20 tisících km seřídít ventily, ne jak je psáno po 160 tisících u focuse a nepomůže mazání, než to dojde na výfukové ventily tak to shoří.Jedině pravidelná kontrola zabrání podpálení ventilů mám již třetí auto na LPG.Také je otázka bohatosti směsi jak vám to seřídí plynaři.Chudá směs rovná se podpálené ventily.
To mluvíš o FI ten má Zetec jenže nový Focus i Mondeo má Duratec a ten si vymezuje vůle sám,
babo raď .
Můj názor je,že tyto motory nesnesou tepelné namáhání které LPG vytváří po nějaké době se to projeví podpálením ventilu či zaklepáním.
Nejhůře by na tom měla být auta která jezdí po dálnicích často a ve vysokých otáčkách.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Kombík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 02.01.2009 18:42
Bydliště: Přerov

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Kombík » 29.05.2011 00:01

Je jasné, že nemůžete na LPG jezdit s cihlou na plynu, tepelné namáhání je vyšší.Pokud však pravidelně kontroluji ventily, tak není důvod podpálit ventily ty se podpálí jen když není vůle.Pokud je hydraulické vymezování tak není důvod k podpálení.Cena za repas hlavy 20000 kč je značně přemrštěn za to by mohla být nová.Lepší by bylo kdyby fabryky nešetřily na materiálu ventilů ,co model to horší kvalita ,kde ušetří tam ušetří,ale potom to zaplatíme v servisu dvakrát a to nejen u ventilů ložiska u F II.
FOCUS 1.6 16V kombi modrá metalíza 2001

Jerryk2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 21.07.2010 08:49

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Jerryk2 » 29.05.2011 09:31

Podle mě zetec a duratec to stejné jest. Hydroštely by měly být až u TI-VTC var. časování. 1,6 - vyžaduje manuální seřizování...ale ověřit si to holt musí každý sám...třeba tím, že se podpálí u lpg ventil :twisted:
FFI 1,6 16V, hatchback, Lpg+elektr.FL, profi údržba

Uživatelský avatar
el_Barto
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 17.01.2010 19:21

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od el_Barto » 29.05.2011 14:32

Kombík píše:Lepší by bylo kdyby fabryky nešetřily na materiálu ventilů ,co model to horší kvalita ,kde ušetří tam ušetří,ale potom to zaplatíme v servisu dvakrát a to nejen u ventilů ložiska u F II.
Jenze to by se pak neprodala treba ani jedna KIA ... na tomto maji postavenou politiku 7let zaruky... to je ale jina pohadka ... ;)
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 29.05.2011 15:48

tos to mi reknete ze jsem koupil starsi auto s LPG jako mnoho lidi muze mit najeto na plyn treba 100000 km a hned do toho vrazit za chvili treba 10-12 tisic kč brat to ze usetrim 1 kč na kilometr oproti benzinu takže za 50000 km borec usetri 50 klacku takze klidne muze dat 10 pryc...no nevim jestli to je normalni mysleni :-D

Uživatelský avatar
Jazz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 26.11.2009 19:37
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Jazz » 02.06.2011 16:53

Este ma napadla jedna vec pre plynarov . Ked Som bol u fedora v prostejova na diagnostiku .
Tak mi tam vymenili moje povodne motorcraft sviecky za Bosh Platinum a musim uznat ze motor ide podstatne lepsie. Prestali kolisat otacky na volnobeh a podstatne lepsie startuje ked je zohriaty .
Takze maximalna spokojnost :)
Ford Focus II combi Style1.6 16V+Vialle LPI, 2008
Ford Focus I combi 1.8 16v 85Kw , 2000

Uživatelský avatar
el_Barto
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 17.01.2010 19:21

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od el_Barto » 02.06.2011 23:11

Muj poznatek ... nepoznam rozdil volnobehu nebo cehokoliv na benzin/plyn ...
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 5 hostů