Stránka 40 z 41
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 20.04.2017 22:35
od stano.
vitr73 píše:ted jsem jeden z roku 99 rozloupnul..a stacilo zase napruzit ty 2 kontakty a uz zase funguje bez problemu...kuk okem jsem koukal na ty 2 odporove drahy a nic jim neni..zrejmne jsou tvrdsi nez ty plisky...
Nestaci. Na mojom vsetko vyzeralo OK, ale blbol.
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 20.04.2017 23:18
od Jirik 1.8
Petulak: Ok dík, tak se stavím ve fordu. Je fakt, že ta cena za ten z druhovýroby je podezřelá

Re: Problém s otáčkami
Napsal: 21.04.2017 14:52
od vitr73
co je na cene 490kc podezrele? jde koupit klidne i za 263kc neznackovej....mne to za kousek plastu,dva plisky a konektor prijde az az drahe...
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 21.04.2017 20:51
od Jirik 1.8
No ještě než se rozhodnu, tak jsem zkusil to dneska rozdělat, vyčistil dráhy a uvidíme co to bude robit. Pokud se to vrátí, jde se pro novej.
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 22.04.2017 09:25
od vitr73
opatrne napruz ty 2 plisky...ale jen o trochu..a koukni jak vypadaj na konci..jestli tam jsou jeste ty zobacky....
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 22.04.2017 18:10
od whiteraven
Čaute. Keďže po založení novej témy mi ju admin zatvoril(čo mu kvitujem), rozhodol som sa svoj problém popísať sem. Rodičom som pred cca 2 rokmi pomohol kúpiť FoFo mk1 rv.99 1.6 . Teraz nastala tá chvíľa, keď auto malo navštíviť STK+EK. STK v pohode, no keďže som nedal EK, tak ani STK nevyšla. Dôvod, na voľnobeh trocha vyššie HC(vraj je to tesne nad hranicou). Vysvetlenie by bolo možno v tom, že auto jazdí na strašne krátke vzdialenosti... Vo vyšších otáčkach je vraj všetko v poriadku. Další problém (a druhá vec, kvoli ktorej to neprešlo) sa však vyskytol ten, že voľnobeh sa drží na 800RPM (riadiaca jednotka naozaj tvrdí, že tieto otáčky aj chce mať.). Tak som dnes vymenil sací filter, sviečky, olej je nový pár stoviek KM, vyčistil som voľnobežný ventil, MAF senzor (pod tým som aj vymenil O krúžok), no motor si stále drží 800RPM voľnobeh. Keď zošliapnem plyn, a povolím pedál zas do voľnobehu, otáčky sa prepadnú kamsi ku 700... tam chvílku držia, na cca behom 2 - 3 minút sa motor vráti ku chodu na 800RPM a to veľmi postupne. Hadička odvetrávania klukovky bola menená 2 roky dozadu. Skúšal som postupne vždy len jedno odpojiť: klep senzor, váhu vzduchu, čidlo teploty, potenciometer škrtiacej klapky, čidlo tlaku posilovača, avšak nepodarilo sa mi nasimulovať nič vyhovujúce. Skúsil som vymeniť z môjho combika aj ten ventil volnobehu, no stále som na začiatku. Budem rád za každý tip/radu. Pripájam namerané hodnoty cez fordiag (hodnota dole je manuálne pridaný pid desired_idle_RPM). Čo tomu motoru chýba ku šťastiu v nižších otáčkach?
Tu sú linky na obrázky:
https://drive.google.com/open?id=0Bymvn ... kVTN2RYbjA
https://drive.google.com/open?id=0Bymvn ... 0E4VXQ4eDA
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 22.04.2017 19:47
od petulak
Čo tomu motoru chýba ku šťastiu v nižších otáčkach?
nic, má mít 730 + - 5%.

Re: Problém s otáčkami
Napsal: 22.04.2017 21:18
od whiteraven
No veď to, keď dobre rátam, horná hranica tejto tolerancie je 766,5 otáčok... preto sa pýtam, čo mu chýba ku šťastiu, keď na tých 730(na ktoré klesne po žošliapnutí a uvolnení plynu) nechce ostať... čo ho núti postupne pomaly vystúpať späť k 800?
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 23.04.2017 08:44
od petulak
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 23.04.2017 09:46
od whiteraven
Inu, neriešil by som to, keby to neriešil mechanik na EK

a z druhej strany keďže chcem mať to auto v poriadku, rád by som našiel a pochopil príčinu tohoto chovania

Re: Problém s otáčkami
Napsal: 23.04.2017 10:01
od stano.
Ze kvoli 800 otackam na volnobehu nepreslo sa mi nezda. Ja mam tiez vzdy viacej a nie je problem. V protokole to sice je napisane, ale asi to nie je dovod na vyhodenie. Ty si nepresiel kvoli nespalenym uhlovodikom. Co mohlo byt sposobene problemom so zapalovanim (sviecky kable cievka). Moze to robit aj bordel na svieckach, spalovacom priestore a vyfuku, ked jazdi kratke trasy. Treba zohriat olej a prebehnut auto po dialnici/okreske pod plynom cez 3500otacok zopar kilometrov.
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 24.04.2017 12:13
od vladka1
Bych odpojil baterku, znova naučil ŘJ (nastartovat, 3 minuty na volnoběh, 2 minuty 1200 otáček, pak ca 10 km střídat režimy jízdy ve všech otáčkách, včetně vytočení do omezovače)
Pak bych svižnějí jízdou vypálil karbony/ vyhnal pavouky z výfuku - kompletně zahřátý motor tj. minimálně 10 minut jízdy, a pak na plný kotel vyjet např. dlouhý kopec na dálnici.
Pokud se to nezmění, tak bych šel po zapalování tj. svíce kabely cívka, bohatosti směsi (přední lambda?) a nakonec po katu... Na emise údajně dost pomůže přidal lihobenzín, pak snad projde i bez katu...
Otáčky bych neřešil, ber to jako vlastnost motoru

Jinak se z toho můžeš osypat, vyměníš půl auta a bude to furt stejný...
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 25.04.2017 16:34
od vitr73
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 25.04.2017 18:45
od Jirik 1.8
vitr73: Tak to vyčištění nepomohlo, dokonce jsem napružil ty kontakty, jak jsi říkal, ale je to horší, auto si dokonce začalo samo přidávát otáčky při zařazené rychlosti a jak vyřadím už to letí nahoru. Takže výměna proběhne.
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 04.05.2017 13:59
od kubikula78
Ahoj,zkusím se zeptat tady,už si nevím rady.
Focus 1,6 74kW, občas při jízdě chcípne na vlonoběh. Jedu, vyhodím kvalt,otáčky padnou na cca 200 a chcípne.Vypnu zapalování,nastartuju a volnoběh perfektní. Vždy s ohřátým motorem.
Svíčky nové Motorcraft,kabely nové Motorcraft,volnoběžná ventil OK (po odpojení motor chcípne), klapka vyčištěná. Po výměně kabelů se to zlepšilo,ale problém úplně nezmizel. Neví někdo kam ještě se podívat? Díky.
Kuba.