Stránka 5 z 9

Re: Geometrie

Napsal: 25.06.2013 18:26
od Marod22
To presne neviem, kazdopadne ziadne zvuky ani problem pri riadeni. Cize neriesim,dik :nazdravi:

Re: Geometrie

Napsal: 14.01.2015 22:18
od Choseee
Ahoj. Mám dotaz. Jaká může být příčina sjeté pouze jedné pneumatiky a to cca o 50 % více než u ostatních tří? Sjetá je rovnoměrně. Momentálně je na zadní nápravě, není vyloučeno, že byla dříve i na předku. Objevil jsem to u focuse, kterého jsem měl vyhlídlého ke koupi, ale dost mě toto zjištění odrazuje. Všechny gumy jsou stejný typ,.
Díky .

Re: Geometrie

Napsal: 14.01.2015 22:22
od Adow
Při výměně dal někdo na jedné straně zadní dopředu, zatímco na druhé straně to zůstalo. A ta co zůstala vepředu a je teď vzadu, má nižší vzorek :D

Re: Geometrie

Napsal: 16.01.2015 08:39
od stano.
Ak je to z bazaru, tie kolesa mozu byt z viacerych aut. Pozri na rok vyroby pneu.

Re: Geometrie

Napsal: 16.01.2015 18:08
od Choseee
Ano, auto je z bazaru. Na rok výroby pneu jsem nekoukal. Díky za reakce, ale mne spíš zajímá, zda to může být nějaka mechanická závada auta, popřípadě projev bouraného auta atd. Auto mám v užším výběru o koupi a nerad bych koupil kostlivce ve skříni.
Auto jsem projel, netluče, netáhne do strany, při brzdění drží směr, nekope do volantu atd., nechal jsem si ho zvednout, žádné závady jsem vizuálně nenašel. Lak nevykazuje známky opravy.

Re: Geometrie

Napsal: 17.01.2015 00:04
od stano.
Ak by boli krive napravy, boli by ohoblovane aspon dve pneu.

Re: Geometrie

Napsal: 24.01.2015 17:09
od Nepér
Chystám se nechat na autě seřídit geometrii. Kde mám začít aplikovat WD, aby se to pak dalo ladit?

Re: Geometrie

Napsal: 24.01.2015 17:48
od Johny181
Nwm to přesně ale v zadu se to šteluje asi jenom na 2 excentrech pro každou stranu jeden.Jsou to ty 2 šrouby uprostřed na nápravnici každý šroub je pro jedno rameno na každé straně.Ale pokud jsou silentbloky v háji tak nemá moc cenu geometrii nastavovat.Se to nastaví v klidu ale během jízdy se to všechno v silentblokách hýbe a hodnoty jsou úplně jinde.A největší sranda je ze když to začneš rozebírat, tak zjistíš že skoro všechny šrouby jsou v silentblocích nejenom zarezlí ale že je tam slušná dávka lepidla na závity.Ve fabrice s ním rozhodně nešetřili a někde to zateklo až do silentbloků a šrouby jsou tam přilepený že nejdou ven.A buď se to utrhne nebo ukroutí i se silentblokem ale šroub ven nejde.A při vyšroubovávání se akorát ku**í ty domky v kterých je silentblok ramene uložen.Musí se to řezat vrtat atd.Pěkná pakárna.Vlastní zkušenost.....

Re: Geometrie

Napsal: 24.01.2015 21:47
od Nepér
A na přední nápravě jde srovnat taky jen sbíhavost?

Re: Geometrie

Napsal: 25.01.2015 23:20
od stano.
Johny: Ano, davaju tam lep. Ale sroby su v silenblokoch zadnej napravy zaoxidovane/zahrdzavene. Ono 15 rokov urobi svoje. A hlavne vzadu, kde sa trebe vsetok bordel. Nie nadarmo auta hrdzaveju odzadu.

Neper: Ano. Vzadu treba obstriekavat excentre, ako pisal Johny. Ked ale uz budu poriadne zahrdzavene, nepomoze im nic. Vpredu si najdi klb na konci tycky riadenia. A ked sa poriadne pozries, tak klb/cap je o tycku riadenia dotiahnuty kontra-matkou. Tak ju ocisti, aj klb, aj zavity naokolo, a cele to obstriekaj.

Re: Geometrie

Napsal: 26.01.2015 09:01
od petulak

Re: Geometrie

Napsal: 30.01.2015 22:13
od Nepér
S řídícími tyčkami jsem nikdy neměl problém, spíš se bojím té zadní nápravy.

Re: Geometrie

Napsal: 14.04.2015 15:19
od Honek
Ahoj, mám na Focusu najeto jen něco přes 60.000 km, na podzim jsem nechával měnit zadní silentblok levého předního ramene. Důvodem bylo to, že z něj tekla voda (olej vytekl a dostala se tam voda), jinak se auto chovalo normálně. Teď jsem zjistil, že olej kape lehce i ze silentbloku druhého ramene... Je samotný únik náplně indikace na výměnu silentbloku? Nebo počkat na zaregistrování nějakých problémů? Mám pocit, že únik oleje většina majitelů možná ani nezaregistruje.

Re: Geometrie

Napsal: 14.04.2015 15:40
od rofek
unik hydraulic.oleja je urcite dovod na vymenu - silentblok uz vlastne neplni svoju ulohu a skor-neskor sa "vyzvejka" a bude robit problemy.
typicky to byva akoby plavanie pri prejazde cez zelez. alebo tramvajove kolaje, no a urcite to neprospieva ani geometrii na prednej osi.

velke zadne silenty ramena prednej napravy sa daju ostestovat este aj takto : pri zaradenej 2-ke, vytocit motor (samozrejme predtým riadne zohriaty jazdou) prudkym pridanim z cca 1500-2000 ot. na 4 - 5 tis. ot. Ked sa po pridani plynu cely voz nakloni, akoby zaklakne na jednu stranu a typicky po ubrati naopak povoli a nakloni na chvilu na druhu stranu, tak su silenty nacate alebo uz v haji.
toto mam vysvetlene aj predvedene od fachmana - Jurda Milan - http://www.jurda.sk

Re: Geometrie

Napsal: 15.04.2015 07:31
od Honek
Díky za názor. Já to pocitově taky spíš vidím na výměnu, nechci čekat třeba na zjištění, že jsem zničil gumy ... Na ty stránky mrknu, aktuálně mají nějaký problém a nefungujou. Jinak představa, jak vytočím mojí 1.6 tak, že se auto nakloní, mi přijde docela zajímavá :-))).