Stránka 5 z 8

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 07.10.2010 19:49
od V12
BobTDCi píše: Viem že 2.0TDi VW, Škoda, Seat - pri regenerácii svieti kontrolka a vodič vtedy musí dodržať podmienky jazdy o ktorých ho informoval predajca...
Ísť plynulo a minimálne asi 80km/h a neviem koľko km..ale keď idete hore Braniskom a pred vami "vodca kólony" Avia a plno áut máte smolu - príde červená kontrolka a v servise Vám povedia, že sorry - nedodržal ste podmienky jazdy pri regenerácii...neplníme záručné podmienky. Nový DPF plus oprava cca 1800-2000E!!!
Ak je toto pravda, tak je to pekne svinstvo. Bolo by zaujimave obratit sa na pravnika a uhrat to ako konstrukcnu vadu systemu. Osobne tomu ale neverim, konstrukteri nie su padnuti na hlavy aby nepocitali s takouto alternativou, okrem toho v SME obcas pisu pekne somariny. Hoci u VW clovek nikdy nevie...

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 08.10.2010 07:54
od BobTDCi
V12 píše:
BobTDCi píše: Viem že 2.0TDi VW, Škoda, Seat - pri regenerácii svieti kontrolka a vodič vtedy musí dodržať podmienky jazdy o ktorých ho informoval predajca...
Ísť plynulo a minimálne asi 80km/h a neviem koľko km..ale keď idete hore Braniskom a pred vami "vodca kólony" Avia a plno áut máte smolu - príde červená kontrolka a v servise Vám povedia, že sorry - nedodržal ste podmienky jazdy pri regenerácii...neplníme záručné podmienky. Nový DPF plus oprava cca 1800-2000E!!!
Ak je toto pravda, tak je to pekne svinstvo. Bolo by zaujimave obratit sa na pravnika a uhrat to ako konstrukcnu vadu systemu. Osobne tomu ale neverim, konstrukteri nie su padnuti na hlavy aby nepocitali s takouto alternativou, okrem toho v SME obcas pisu pekne somariny. Hoci u VW clovek nikdy nevie...
Zároveň ale platí, že pri kúpe auta podpisuješ že ti bolo všetko predvedené a bol s oboznámený s podmienkami používania a tvoj podpis v tých papieroch je ako že sa zaväzuješ dodržiavať všetko čo ti predajca k autu povedal a predviedol - takže? Smola.
Bola to sťažnosť čitateľa...
Jediné čo k tomu viem je, že VW mal s prvou generáciou 2.0TDi 103kW podstatne viac problémov - kvôli DPF, ako ktokoľvek iný...to som čítal vo viacerých periodikách... Viac ako trebárs Peugeot s narieďovaním oleja a požiadavkami na jeho predčasnú výmenu...po 4-10.000km...
Ale už dosť OT - sorry.

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 20.11.2010 23:42
od Croog
Taky mi poskočila hladina oleje.. bohužel v servisu mi při výměně dolili olej až těsně pod rysku.

Kdy bych měl začít řešit odsávání oleje z motoru? Je tohle už hladina, kterou bych měl řešit? :?

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 21.11.2010 13:01
od V12
Rozhodne nedovol oleju stupat vyssie, ako je teraz. Neviem, nakolko je to akutne u Fordov (vlastne zabozrutov), no na niektorych motoroch po predavkovani olejom prepustalo gufero olej do priestoru spojky. Zotrvacnik ho potom rozprasil az k lamele, ktora potom klzala a predcasne sa opotrebovavala.
Na Tvojom mieste by som bud odsal, alebo odpustil do 3/4 medzi rysky.

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 24.04.2011 10:51
od skyjet
Akou inou cestou okrem regenerácie DPF sa môže do oleja dostať nafta? Mám odstránený DPF, no hladina oleja mi stále stúpa.

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 24.04.2011 10:54
od hustolez
Croog píše:Taky mi poskočila hladina oleje.. bohužel v servisu mi při výměně dolili olej až těsně pod rysku.

Kdy bych měl začít řešit odsávání oleje z motoru? Je tohle už hladina, kterou bych měl řešit? :?
Takovou hladinu mám taky, nezvyšuje se, nalili mi to tam tak v servisu a DPF nemám, tak doufám, že je to ok.

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 24.04.2011 13:43
od V12
Uz si nepamatam - Tvoj voz nemal DP, alebo si ho dal vykuchat ? Ak ho nemal, hladina oleja stupat nebude. Teda za predpokladu, ze je tesnenie pod hlavou OK a takisto aj hlava nema ziadne praskliny.

Regeneracia DPF a vadne tesnenie/hlava (presakovanie vody do oleja) su jedine priciny stupania hladiny oleja.

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 24.04.2011 23:09
od hustolez
Ne ne, mám origo bez DPF, pěkně si čoudí :)

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 06.05.2011 08:47
od vita_k
ahoj. Neni moznost, ze ti regenerace stale probihaji? O techto motorech se pise, ze regen nejdou vypnout uplne. Na diagnostice IDS nebo Multidiag tyto informace jdou vyčíst. Je tam info o najete vzdalenosti od posledni uspesne regenerace. To by mohlo napovedet.
skyjet píše:Akou inou cestou okrem regenerácie DPF sa môže do oleja dostať nafta? Mám odstránený DPF, no hladina oleja mi stále stúpa.

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 09.05.2011 22:36
od paleta
skyjet píše:Akou inou cestou okrem regenerácie DPF sa môže do oleja dostať nafta? Mám odstránený DPF, no hladina oleja mi stále stúpa.
Tento problem mam aj ja... Mam podozrenie, ze ked sa mi rozsvieti oranzova kontrolka (kontrolka vymeny oleja?), ktosi pisal, ze vtedy regeneruje DPF filter, ja ho totiz mam. Aj ten cicin, co mi predal Mondeo, akonahle som presiel 100 km, rozsvietila sa mi a on, nech vypnem a zapnem motor a prestane... Tak som to urobil... Neviem ci nevie viac ako ja... Iste je, ze ked som odsal naftu, zena behala kratke vzdialenosti, kontroloval som a olej bol OK. Potom som spravil 100 km a po 50 sa mi rozsvietila ta kontrolka. Nevypinal som. Naspat som siel, to iste po 50 km. Ked som neskor skontroloval, bolo tam ako je vyssie fotka, nad maximom...
Pytal som sa nejakych mechanikov, tak jeden mi povedal, ze sa nafta moze dostat len cez cerpadlo.
Druhy, ze cez trysku... Na moj dotaz, ze keby bola zla tryska, tak by asi auto neslapalo, mi povedal, ze moze ist aj ked je tryska zla... Na toto mi ten prvy povedal, ze zas by dobre nestartovalo... a mne startuje OK, aj v zime...
No a posledna 3.verzia, pri regeneracii DPF filtra, udajne pusti do oleja naftu, aby ho vypalilo?!?

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 19.09.2011 19:31
od Endura
martasak píše:No a jaké je podle vás nebezpečí samotné vyšší hladiny oleje ? Bubliny v motoru a horší mazání ?
Nemám na myslí znehodnocení oleje jako takové - to je jasné.
Nebezpeci vyssi hladiny oleje je napriklad urvana klapka olejoveho kanalku, ktera zpusobi nizky tlak oleje a tedy spatne mazani ve vrchni casti motoru -> za jizdy nepravidelne blika kontrolka mazani.

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 19.09.2011 20:50
od vita_k
@paleta
Kontrolka urcite pri regeneraci svitit nesmi. Nafta do oleje se dostava pri regeneraci vzdy - po troskach, ale nesmi to regenerovat castokrat, aby tam nebylo vic nafty nez. Myslim, ze jsou to konstrukcni duvody...

Nech si udelat diagnostiku, za ty penize to stoji.

O regeneraci je spousta na foru, chvili cti a budes vedet vic :wink:

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 19.09.2011 21:01
od wilder01
Trosku mimo k vyske hladiny oleja....mne mechanik nalial kusok nad hornu rysku a tvrdil ze v Peugeote dostali prikaz nalievat o cosi viac oleja a vraj dokonca aj menili rysky za kratsie. Nikde som o tom nic nenasiel tak premyslam ci si robil srandu( aj ked sa tak netvaril) alebo mam hladat ine vysvetlenie.
Uznavam ze je tam poddimenzovane mnozstvo olejovej naplne ale zas citanie o tom co sposobuje vyssia hladina mi nepridava na klude....

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 20.09.2011 09:36
od fisi
Při každé výměně oleje mi dopřejí ve Fordu trochu víc (podobně jako na fotce o pár příspěvků výš). Zatím jsem to nikdy neřešil odsátím, pouze hlídám, jestli se hladina nezvyšuje. Neměl jsem s tím zatím žádný problém.

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Napsal: 20.09.2011 10:09
od zdenyvm
Taky mám dlouhodobě cca půl centimetru nad horní rysku a bez problému. Tak to nalili už v servisu při výměně oleje...