Plniaci tlak pneumatik

Prostě vše kolem kol.
Odpovědět
Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 27.09.2007 07:46

Wolf2 píše:A hlavně ,aby ti ten motor stačil utáhnout ten velkej náklad co povezeš :lol: :lol: :lol: Gumy si stím nějak poradí :lol: :lol:
tak ja nevim, ja to na lehkou vahu neberu, kdyz vyrobce napise, ze pri plnem obsazeni se ma tlacit vzadu 3.1, tak tam proste budu tlacit do 3.1, pripadne do maxima pneu, pokud je maximum mensi :idea:
Nebudu si sjizdet zbytecne gumy. Asi se na celej dusik vykaslu a budu prifukovat a odfukovat vzduch, kterej je zadarmo.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Kilek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kilek » 08.11.2007 01:21

Z BridgestoneDatabook:

7. Safety & Inflation Pressure
Car manufacturer’s tyre pressure recommendations should
always be followed and can be found in the car manual.

Incorrect tyre pressure is one of the major causes of tyre
degradation. This seriously affects driving performance and
tyre life.
Thus we recommend that:
- You measure and adjust pressure when the tyre is cool
at least once a month (for continuous high-speed highway
driving, increase recommended tyre pressure by 0.2 to 0.3
bar (3 to 5 psi)).
- You check tyre wear with tread wear indicator. They appear
in the main grooves when tread has worn down to
1.6mm, indicating that tyres MUST be replaced.

http://www.bridgestone.eu/English/Globa ... tabook.pdf

Kdyz jsem nedavno jel dal po dalnici ve ctyrech a plne nalozeny...chvili jsem do manualu koukal jako puk...a pak jsem dozadu narval 3.0 a dopredu 2.3...kompromis :?:

Mam Blizzak LM20 185/65 R14.

Uživatelský avatar
ClairVOYanT
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1352
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rakovnik
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ClairVOYanT » 08.11.2007 08:00

No ja na svych Nokianech 195/60/15 mam v zadu 2,5 a predek na 2,6. Zadek ani nevadi, ale kdyz jsem na predek dal min jak 2,6, tak se mi zdalo, ze se kola rozplizly do stran - jen tak na pohled. Radeji bych tam fouknul 2,7 na predek. Zadek neresim, dokud nejsem plne nalozeny. Jakmile mam dal jet plne nalozeny, tak na zadek davam 2,7 az 2,8.

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 08.11.2007 08:28

Asi najrozumnejsie je drzat sa toho,co pisu na dvierkach nadrze,alebo v manuale k vozidlu a neriesit to dalej :idea: a nespekulovat :wink:

couddy
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1074
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od couddy » 08.11.2007 09:05

Hele tak premyslim, kolik mam nafouknout, kdyz povezu asi 30 lyží, a postrop další harampádí :( na delší štreku. Abych z toho nemusel dělat traktor :lol:
Couddy-Ford Focus kombi 1.6 16v 00/01 Ghia
Obrázek www.sherpaski.cz,www.skicamp.cz

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 08.11.2007 20:36

ClairVOYanT píše:No ja na svych Nokianech 195/60/15 mam v zadu 2,5 a predek na 2,6. Zadek ani nevadi, ale kdyz jsem na predek dal min jak 2,6, tak se mi zdalo, ze se kola rozplizly do stran - jen tak na pohled. Radeji bych tam fouknul 2,7 na predek. Zadek neresim, dokud nejsem plne nalozeny. Jakmile mam dal jet plne nalozeny, tak na zadek davam 2,7 az 2,8.
TDDI ma tezsi motor a je to uplne normalni, ze guma je rozplaclejsi, jezdil jsem tak taky a nakonec jsem se s tim dokazal smirit. Kdyz pri pohledu z boku vidis vzorek, tak to neni dobre, protoze mas prefoukane a bude se ti sjizdet stred, nehlede na to, ze ti to musi brutalne triskat, kdyz prejizdis nejake hrboly nebo koleje. Guma by mela spravne naraz pohltit a prizpusobit se nerovnosti a ne to prenaset na napravu...
Taky bych se radeji priklonil k tomu, co pisou v manualu, delal jsem taky pokusy s tlakem a nakonec jsem tam dal papirove hodnoty, protoze to bylo nejlepsi. Jezdil jsem s 2,4 vepredu a bylo jasne poznat, ze to boucha... V praci nam na Transitu prefoukavaji v servise kola o 0,5 - nevim proc, asi neumi cist. Kdyz prejizdim koleje (a to jich tam mame sakra hodne), mam pocit, ze se to auto rozsype, je to jako by na tech kolech vubec nebyly gumy.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
fokusacik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: KV

Příspěvek od fokusacik » 09.11.2007 07:24

Ahmed to nakousl. Já mám pocit, že rozpětí tlaku od-do v manuálu souvisí i s tím co máš za motor 1,4 benzin nebo 1,9 diesel - asi bude rozdíl v zatížení na nápravu, nebo motor nemá vliv na to kolik mám foukat?
Ford Focus combajn 1,6 Zetec 16V r.v. 2001 (mezitip)Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 09.11.2007 20:31

Pokud chcete presne foukat, pak musite znat skutecny tlak na kazdou napravu nebo kolo. K tomu vyse popsany prispevek +0,2-0,3 pri jizde na dalnici proto, aby pri rychlejsim otaceni kola - rychleji se opakujici deformace pneumatiky byla mensi a pneumatika se zbytecne neprehrivala a take +0,2 pri zimnich gumach.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 09.11.2007 20:47

Manual k Focusu str 248. tlak v pneumatikách všech modelů kromě ST a 1.4 Zetec - SE: normální zatížení- do 3 osob předek i zadek shodně 2.4......při plném zatížení - více než 3 osoby, předek 2.4 (2.5)*, zadek 3.3! *=vznětové motory (diesely)
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
ClairVOYanT
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1352
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rakovnik
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ClairVOYanT » 13.11.2007 13:00

to Ahmed: diky za reakci - zajimava zkusenost

no a jasne mi napadla otazka: nezalezi taky na pouzite gume? Nektere jsou mekci, nektere tvrdsi (tj. index hmotnosti? - nechci delat chytryho, tak rovnou rikam, ze je to nejaky index :-) ). Nebo lze obecne rict, ze je jedno jakou mas gumu?

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 13.11.2007 20:44

Nad tim jsem taky premyslel pac na starem TDDI jsem mel index T a mel byt U a vyssi (vahove indexy nevim, ale u pneu na vetsi rychlost jsou samo vyssi), ale vyrobci na gumach pisou (jestli se nepletu), ze se mas ridit tlaky v manualu k vozidlu, oni uvedou pouze maximalni tlak. Myslim, ze jestli je guma mekci nebo tvrdsi nebude az tak znatelne. Nejde aby napr. Michelin mel gumu nezdeformovanou a Barum by stal na rafku. Kdyz jsem delal ty pokusy, tak treba pri tlaku 2,1 bylo pri pohledu z boku videt spis rozplacly bok pneumatiky a pri tlaku 2,3 byl jasne videt bok vzorku. Kdyz se poradne zadivas, sam poznas, co je lepsi nebo kdyz projedes pomalu blatem, tak jasne poznas, jestli ta pneu je podhustena nebo ne, podle toho, jak moc spinavy mas bok. Je taky dobre mit kola rovne, pac kdyz je otocis, tak se naklani a trosku to klame :lol:
Spis bych se priklonil k tomu, ze je jedno, jakou mas gumu, pac by to jinak museli psat pro milion typu pneumatik a asi jsou urcite tolerance, do kterych se musi vsechny gumy vejit, takze ten tlak mas pro vsechny stejny. Navic podobny tlak pouziva vetsina automobilek.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
ClairVOYanT
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1352
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rakovnik
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ClairVOYanT » 15.11.2007 07:57

Dobry, tak jeste upresneni - bavime se o tlaku v zahrate, nebo studene gume? :-). Az bude naledi, tak to zkusim podhustit na 2,4 predek a uvidime co to provede - podle me to co pises ;-) pac to zni rozumne.

Uživatelský avatar
ClairVOYanT
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1352
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rakovnik
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ClairVOYanT » 16.11.2007 13:33


Uživatelský avatar
Damon
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10357
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Plniaci tlak pneumatik

Příspěvek od Damon » 08.03.2008 10:23

Přesun:
pepa píše:Chci se zeptat jestli někdo neví na kolik se foukají pneumatiky 205 40 17 :!: :!: :!:
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999

Uživatelský avatar
Damon
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10357
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Plniaci tlak pneumatik

Příspěvek od Damon » 08.03.2008 10:23

A další:
zykazdenek píše:prosim mam fokiho uz tyden muze mi nekdo poradit kolik se fouka pneu u 1,6 combi diky
Jasio píše:Tady najdeš co potřebuješ: http://focus.fordclubs.org/
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999

Odpovědět

Zpět na „Focus - pneumatiky a disky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host