Stránka 5 z 7

Re: Volnoběh

Napsal: 27.12.2011 13:55
od Dr.Romca
Jenom násos airboxu by to nedělal - my s IC to máme taky odpojený :wink:

Re: Volnoběh

Napsal: 27.12.2011 14:14
od Yeshterr
Já myslel, že je na tom ještě něco navěšenýho :arrow:
Červeně - tam to bylo odpojené
Modře - ten rezonátor jsem myslel, že nešlape jak má.
filtr.JPG
Uvidím, jestli si ř.j. nepřepíše po tomto zásahu adaptační mapu, jak mi deklík vysvětloval

Re: Volnoběh

Napsal: 27.12.2011 14:20
od Dr.Romca
aha, tak vzduchovou komoru my dehťáci asi nemáme :) Nicméně nečekej na ŘJ a resetuj jí odpojením baterky a snažením se nastartovat nebo tak, pak chvilku počkej...však to sám znáš líp než já ;-)

Re: Volnoběh

Napsal: 27.12.2011 14:33
od Yeshterr
No, líp to asi neznám, ale možná jí preventivně odpojím. Ta nová mapa se tam načte zachvilku, jak jsem se u deklíka na diagnostice přesvědčil. Ale jak vidím to jimmiho videjko a srovnám to s tou svojí hujdou...jinak u Duratecu je odvětrání klikovky ta hadice, co jde do sání?
(na to obrázku výše, ta tenká, co jde do té tlusté vrapový, která spojuje airbox se škrtící klapkou - č.1)

Re: Volnoběh

Napsal: 28.12.2011 08:08
od Yeshterr
Takže problém pravděpodobně je závada nalezena, je to jak jste psali - volnoběžný ventil. Včera už mi to nedalo, tak jsem ho odpojil (elektricky) a najednou to padá na volnoběh fofrem (bodejť by ne, když je obtoková šachta uzavřená) a zmizelo i to houpnutí otáček po zastavení. Začalo to fest brzdit motorem, tudíž je vidět, že tento ventil ještě nějak "funguje", ale jeho fungování už není valné. Jdu hledat náhradu, díky kluci za cenné rady :palec_nahoru:

Re: Volnoběh

Napsal: 28.12.2011 15:28
od Hal9000
Jak jsi ho odpojil elektricky?

Re: Volnoběh

Napsal: 29.12.2011 06:45
od Yeshterr
Jojo.

Re: Volnoběh

Napsal: 29.12.2011 07:42
od Yeshterr
:dih: Takhle jsi to myslel, sory :mrgreen: . Normálně jsem z něj sundal konektor.

Re: Volnoběh

Napsal: 29.12.2011 09:46
od Yeshterr
Tady jsou moje videa, jedno je chování při jízdě (je to po druhém čištění VV, kdy už ani otáčky nepadají pod 2tis. aby v zápětí po zastavení vylétly nad 2tis. a pak zpátky na volnoběh, ale rovnou už se po vyřazení drží nad 2tis.
Druhé video je pomalé padání otáček při stání na neutrálu.

http://www.youtube.com/watch?v=xA8sSWc4Qps

http://www.youtube.com/watch?v=dJDM_atx ... 6TP-x6LGE5

Nedalo mi to a ukázal jsem to známému, co dělá u Charouze. Bylo mi řečeno, že toto je naprosto normální, je to takto naprogramované kvůli ekologii. A že prej jak jsem ten ventil vyčistil, tak se to spektrum posunulo ke 2tis., což je správně. A to videjko jak natáčel jimmi? Tak prej ten jimmiho ventil je už v prdeli, neboť neotvírá, proto tak rychle padají otáčky na volnoběh (a nečekají na přeřazení), který je cca 750 a to je málo. ŘJ je prý naprogramována na jízdu bez jezdění na neutrál, ten se má používat pouze při stání.

Re: Volnoběh

Napsal: 29.12.2011 12:35
od Rumcajs1
Máš SZ ...

tohle rozhodně normální není a fungovat to tak nemá :wink:

Re: Volnoběh

Napsal: 29.12.2011 12:45
od Yeshterr
Nevím, chtělo by to někoho, aby popsal jak mu to funguje po výměně za nový. Sice je mi divný, že to ty otáčky drží tak dlouho, ale něco na tom, co mi říkal asi bude. Pokud jsem elektricky ventil odpojil, tak se neotevíral, otáčky nezůstávaly ani chvilku viset pro přeřazení(jako u jimmiho) auto brzdilo motorem jako vzteklý, což by taky kvůli ekologii a jízdnímu komfortu nemělo.

Tady jsem o tom taky něco našel http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 08#p706908

Re: Volnoběh

Napsal: 29.12.2011 14:20
od Yeshterr
Tak čím dál tím víc prolejzám diskuze nejen u Forda ale i u koncernu a všude se to dělí na 2 tábory - ty, co jim to dělá, myslí si že to tak nemá být a ty, co jim to nedělá a taky si myslí, že to tak nemá být. Nejspíš bude nejrozumnější se na to vykašlat, poněvadš se stejně v Praze nenajde nikdo, kdo tam má VV novej a půjčil by mi ho na ozkoušení.

Re: Volnoběh

Napsal: 29.12.2011 16:27
od jimm
Já si myslím že je to blbost aby otáčky takhle ještě pár vteřin vysely nebo výlítly nahoru jako yesstherovi,to žádný auto se kterým jsem jezdil nemělo,mě to taky jednu dobu dělalo,vyčistil jsem škrtící klapku a bylo po problému,taky si myslím že ty vyšší otáčky při řazení a následným puštění spojky se oddělává dvouhmotka a spojka samotná(to je můj názor)a ještě auto jako by cukne,já nevím,myslím že by takhle vyset otáčky neměly,alebo jak to jezdí ostatním co mají duratec? A ekolologie :bebng: klapky sání je taky ekologický ojeb a jsou na hovno :nixw: :cooler: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0kmYb40T ... ure=fvwrel[/youtube]

Re: Volnoběh

Napsal: 29.12.2011 18:12
od Yeshterr
To je mi jasný, že veškerý eko věci jsou v tomhle směru naprd, takhle mi to bylo jen vysvětleno. Jinak ten motor se udržuje v otáčkách jen malým množstvím paliva, po přeřazení a puštění spojky musím zase šlápnout na plyn, nezrychluje to samo, to ne. Možná to souvisí i s tou chudou směsí, co mi to nedávno vyhlásilo. Moudřejší budu, až to po silvestru prohlídnou plynaři. Možná, kdybych jezdil dýl na benzín, tak se pomalu přepíšou adaptace a změní se to. Ale já teď potřebuju jezdit na plyn, aby se tam načetly ty plynový hodnoty a oni to mohli seřizovat. Myslím, že není úplně dobře, když to padá hned, ale taky není asi košér, když to visí kolem 2tis. Ale před chvílí jsem s tím jel a nevím, jestli se to už neusazuje, poněvadš už to padá na 1500. Zítra s tím jedu do Jizerek, tak uvidíme. S tím podržením otáček jsem se poprvé setkal u naftovýho Peugeota 307. Akorát už si nevybavuju, jak to přesně bylo :nixw:

Re: Volnoběh

Napsal: 29.12.2011 18:34
od jimm
ok.asi máš pravdu,já tomu zase tak nerozumím,mě když ty otáčky lítaly po přeřazování nahoru,pak pomalu šli dolů tak jsem si pořád na to nemohl zvyknout,pořád jsem měl dojem že mě to víc žere a připadal jsem si jak ve š-120 když měla zatáhnutej sytič :D jestli pamatuješ,ale pokud to tak opravdu má u mondea být tak to řešit nebudu i když možná mám ten volnoběžnej ventil v hajzlu,mě to zatím vyhovuje a tobě přeju abys to vyřešil :palec_nahoru: :nazdravi: :cooler: :cooler: