dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 26.01.2007 20:41

To zirafak: Proc myslis, ze bys poskodil katalyzator? Bery tocil motorem bez benzinu. Vzduch katalyzatoru snad neuskodi. Ale nespaleny benzin ano.

To Muco:
muco píše:ZATIAL JE TO 1:1 :? KTO MA PRAVDU :?: :?:
Kazdy ma tu svoji. At si ji ma, kdyz ostatnim neskodi!
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
muco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 82
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK-KOšICE

Příspěvek od muco » 26.01.2007 20:53

To Muco:
muco píše:ZATIAL JE TO 1:1 :? KTO MA PRAVDU :?: :?:[/quoteKazdy ma tu svoji. At si ji ma, kdyz ostatnim neskodi!
ANO MAS TRAVDU.LEN MEVIEM CI MAM VIRADIT ALEBO NIE LEBO S FOFO 1,8 BENZIN JE KAZDA RADA DOBRA CO SA TYKA SPOTREBY.
FoFo combi 1999 1,8 16V modry https://sk.fotoalbum.eu/Lacike/a354739
S-Max 2.0 TDci 140ps 2006 šeda metalyza https://sk.fotoalbum.eu/Lacike/a354710

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.01.2007 21:07

Snizovanim spotreby jsem si odbyl uz u skodovky.

1) prisavani vody do karburatoru cca 4l na nadrz benzinu. To jsem si musel delat do specialniho pouzdra sklenenou kapilaru pro davkovani. Motor se zdal byt zivejsi, ale spotreba temer stejna.
2) elektronicke odpojovani volnobezne trysky. Pri prvnim pokusu po namontovani jsem na parkovisti skakal jako zacatecnik. Musel jsem pak pridelat mikrospinac na blokovani tak, aby se tryska odepinala jen pri zvysenych otackach a neseslapnutem plynu.
3) elektronicke zapalovani. V ramci dodavani do obchodni site 1% obratu vyroby z nasi vyroby (bylo to nejake narizeni vlady) jsme delali tranzistorovy spinac zapalovani do stejneho obalu, ve kterem byly elektronicke regulatory napeti pro alternator. Nakonec jsem misto nej dal ruske zapalovani s doregulovanim predstihu pomoci potenciometru. To meli vymyslene pro pouziti benzinu s ruznym oktanovym cislem, aby motor neklepal. S nim jsem tu 105 vytocil az neco pres 100km/h na trojku.

Ted uz jen sleduji spotrebu, abych zachytil jeji nenormalni narust. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
muco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 82
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK-KOšICE

Příspěvek od muco » 26.01.2007 21:19

105 SOM MAL AJ JA.NA SPOTREBU SOM ANI TAK NAPOZERAL LEBO BENZIN BOL LACNEJSI O CCA 10-12 SK ALE TERAZ AJ KED KLESA STOJI 34SK
FoFo combi 1999 1,8 16V modry https://sk.fotoalbum.eu/Lacike/a354739
S-Max 2.0 TDci 140ps 2006 šeda metalyza https://sk.fotoalbum.eu/Lacike/a354710

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 26.01.2007 21:34

Jak uz se tu psalo: Tam, kde nebudes muset brzdit, klidne vyhod a jed pak co nedal to pujde "bez motoru". Pri brzdeni motorem v otackach nad cca 1500 benzin do motoru nejde. (Ale motor se toci - navzdory nekterym pesimistum. :wink: )
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
muco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 82
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK-KOšICE

Příspěvek od muco » 27.01.2007 20:33

Jiri02 píše:Jak uz se tu psalo: Tam, kde nebudes muset brzdit, klidne vyhod a jed pak co nedal to pujde "bez motoru". Pri brzdeni motorem v otackach nad cca 1500 benzin do motoru nejde. (Ale motor se toci - navzdory nekterym pesimistum. :wink: )
Ked som zacal citat tuto temu,rozmyslal som ako jazdim ja.Asi to bude 50:50 a asi pritom aj ostanem
FoFo combi 1999 1,8 16V modry https://sk.fotoalbum.eu/Lacike/a354739
S-Max 2.0 TDci 140ps 2006 šeda metalyza https://sk.fotoalbum.eu/Lacike/a354710

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 29.01.2007 07:09

Jiri02 píše:To zirafak: Proc myslis, ze bys poskodil katalyzator? Bery tocil motorem bez benzinu. Vzduch katalyzatoru snad neuskodi. Ale nespaleny benzin ano.

To Muco:
muco píše:ZATIAL JE TO 1:1 :? KTO MA PRAVDU :?: :?:
Kazdy ma tu svoji. At si ji ma, kdyz ostatnim neskodi!
Slapat nas plynovy pedal a podradovat/tak Bery napisal/,ked viem,ze uz nemam benzin.Vzdy tam nejaky zbytok je a to nespalene pekne nasajes do katalyzatora.Ked viem,ze mi dosiel benzin,okamzite zoslapnut spojku a doplizit sa ku krajnici.... :idea:

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 30.01.2007 22:51

Jo, to je fakt: Kdyz prestane jit motor, nemusi to byt jen tim, ze dojde bezin(/nafta/plyn).
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Bery
Junior
Junior
Příspěvky: 305
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Bery » 31.01.2007 07:14

Jiri02 píše:Jo, to je fakt: Kdyz prestane jit motor, nemusi to byt jen tim, ze dojde bezin(/nafta/plyn).
A čím teda?? :wink:
Fíkus 2.0 :) 16v :) 130Ps ( momentálně trochu přidřenej motor,tak to moc nejede:( )
Jsem tlustej!!!
Protože nejsem línej se nažrat!!!

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 01.02.2007 18:46

Dlouho jsem premyslel a uz jsem na to prisel - a hned 2 priciny:
1) Tim, ze se vypne.
2) Tim ze se rozbehne. (Pak nejde, ale bezi!)
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

xko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od xko » 25.07.2007 16:01

No, koukám že jsou tu mezi náma někteří skuteční "odborníci" :D ...

Sám jsem si dělal počítač na měření spotřeby, tak vám povím co jsem zjistil:
Můj počítač sleduje injektor na prvním válci - pokud na něm není napětí, tak je zavřený, pokud se objeví 12V, tak se otevře. V praxi to znamená, že pokud na něm není napětí, tak přes něj nejde žádný palivo, a tutíž ani do válce se žádný palivo nedostane.

Mám 1,6l a chová se takto:

Na 1. a 2. rychlostní stupeň můžete mít jakýkoliv otáčky a dávat nohu z plynu jak chcete, ale nějaký benzín tam teče furt.

3., 4. a 5. rychl. stupeň - pokud máte v době když dáváte nohu z plynu víc než 3000 otáček, tak se vypne přívod paliva do motoru. Nic tam neteče až k volnoběžným otáčkám. Dokonce, pokud se rozjedu cca 70 km/h na 3 (tj. cca 3000 ot.), dám nohu z plynu (okamžitá spotřeba nula) a rychle přeřadím na 4, aby to brzdilo míň, tak se tam ta nula udrží.

Sleduji jen první válec, ale předpokládám, že ostatní se chovají stejně (ŘJ sice ovládá každý vstřik samostatně, ale nemůže za běžnýho režimu např. stříkat jen do jednoho válce, a do ostatních ne - protože k tomu němá důvod a ani podklady).

Takto to je a bude aspoň u mého FOFO... (toto chování ale ovlivňuje software v ŘJ, takže je možný že u jinýho motoru, nebo i stejnýho s jinou verzí SW se to chová jinak)
Ford Focus Combi 1.6, r.v. 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 25.07.2007 16:42

Kdyz to tady ctu tu diskuzi, tak si nemuzu odpustit jednu otazku: Hosi a jak jezdite do kopce? Taky na neutral, abyste setrili motor? Nebo se zarazenou rychlosti, abyste setrili palivo? :twisted: :twisted: Me to do kopce moc nejede a to ani na neutral, ani kdyz brzdim motorem a setrim brzdy :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Ferino
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 635
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hodonínsko

Příspěvek od Ferino » 25.07.2007 17:04

zewl píše: Hosi a jak jezdite do kopce? Taky na neutral, abyste setrili motor? Nebo se zarazenou rychlosti, abyste setrili palivo? :twisted: :twisted: Me to do kopce moc nejede a to ani na neutral, ani kdyz brzdim motorem a setrim brzdy :wink:
Spolucestující vylezou a do kopce mě vytlačí, pak naskočí a z kopečka už frčíme samospádem. Motor stále vyplej, danej neutrál, brzdí se nohama.
Šetřím motor, spojku, převodovku a palivo. :lol: :lol: :lol:
Malinko víc se opotřebují dveře a zámky díky častému vystupování pod kopcem. :cry:
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 25.07.2007 17:20

ale taky se vic opotrebovavaji nohy pri brzdeni :wink: Ale protezy jsou dneska za par korun, tak je to lepsi nez nicit motor...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 25.07.2007 17:35

zewl píše:ale taky se vic opotrebovavaji nohy pri brzdeni :wink: Ale protezy jsou dneska za par korun, tak je to lepsi nez nicit motor...
Kde žiješ, imitace nohy s kloubem počítej tak 20 000,- :lol:
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host