Stránka 5 z 10

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 11:22
od ballu
Brehowicz zeptej se Tiráka, jak dlouho zahřívá motor tahače po noci než vyjede a to má i třeba dvě turba. Méně jak půl hodiny to určitě nebude. :wink: A nájezdy bez oprav 1 mil. km jen s výměnou oleje a filtru. :?

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 12:09
od Yeshterr
ballu píše:Napíši to všeobecně bez pouštění topení, start jako v létě:
Když nastartuji a vyjedu, tak po pár stech metrech mě teploměr ukazuje 90C to je čidlo na hlavě, ale zbytek motoru má jen 40C, protože jízdou a zátěží se neohřívá stejnoměrně. Když motor vypnu a sečtu /90+40/:2 , tak při vyrovnání teplot na motoru klesne teploměr na 65C, mínus nějaké stupně dolů samotným ochlazováním celého motoru.:
A to jsi tomu ještě dost přidal, protože vody v bloku, chladiči a potrubí je daleko víc než v hlavě, tudíž se možná s odřenejma ušima dostaneš na 50°C...

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 12:48
od ballu
No, v bloku voda je, tam to chladí součastně s olejem, voda se ohřívá a jde nejprve v krátkém okruhu na výměník topení. Termostat až po zahřátí to pustí do chladiče, ale to ještě nemusí být celý motor prohřátý.
To jen pro doplnění a upřesnění. Ty teploty jsem dal od oka jen pro představu, protože dle venkovní teploty bude realita někde jinde i daleko krutější. :(

Oprava , díky za upozornění samozřejmě že kolem válců voda je. Dělám deset věcí najednou, tak jsem se tady totálně upsal až se za to stydím. :wallbash: :wallbash: :dih:

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 12:52
od Yeshterr
Počkej, u nafty vložky válců obtéká jen olej? :shocked:

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 13:03
od ballu
Je, pardon, já měl na mysli tu ochlazovanou vanu s olejem :dih:

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 13:08
od Yeshterr
Já bych se ale nedivil ničemu, kámoš má šestikilo Banďoura a chlazení taky olejem, tam jsou navíc snad ještě trysky, který foukaj olejovou emulzi zespodu na písty. Systémů bude v dnešní době mrak...

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 13:21
od ballu
:mrgreen: však ten ostřik pístů olejem máme taky. :mrgreen:
Syn mě dal na přečtení část rozpracované bakalářské, ohledně kompresorů /tam jen ten olej je :o /, tak jsem četl tam i zde a tak jsem se do toho pěkně zamotal, jako študent. :palec_dolu:

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 13:28
od Yeshterr
Tak se do toho moc nezamotej, ať pak synátora nezjezdíš, že mu tam chybí smajlíky :lol:

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 14:41
od Nepér
Ještě, že tam nemáme teploměr oleje :roll: bez výměníku se při krátké jízdě neohřeje třeba ani na 70°C. Naopak na dálnici atakuje 120°C.

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 14:59
od ballu
Uhodil jsi hřebíček na hlavičku. Já osobně bych byl rád, kdyby součástí palubky byl i budík teploty oleje. Tento údaj je dle mého důležitější než teplota chladící kapaliny, která je orientační ,otevíráním a zavíráním termostatu kolísá, ale náš necitlivý teploměr to neregistruje. Z jednoho prostého důvodu, když je málo chladící kapaliny nebo vyteče a motor se přehřívá, tak dokud se nevypálí olej, tak se motor nezadře. Zvýšená teplota oleje do červeného dává impulz, že s chlazením není něco v pořádku. :?

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 16:00
od Nepér

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 17:35
od jimm
to už i favorit měl kontrolku teploty oleje :mrgreen: :palec_nahoru:

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 21:01
od Yeshterr
Hele pokud jsem si dobře všimnul, tak do ST220ky se teploměr a tlakoměr oleje nedával ale v ST170ce bylo obojí, že?

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 21:09
od Brehowicz
Chlapi u té ST220 bych to bral,ale uvědomte si pro koho je tato třída primárně určena a věřím tomu že těm lidem co tyhle auta kupujou nová je toto naprosto jedno.

Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Napsal: 30.11.2011 21:10
od kozlow
Yeshterre, ano, je tam obé