Stránka 5 z 6

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 01.06.2012 09:24
od 6666667
Začíná to vypadat fakt dobře. Doufám, že to dotáhneš do konce, jinak by to byla vážně škoda. Můžeš napsat na kolik by ta sranda přišla. Vím, že to nemáš hotový, ale jen tak orientačně.

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 01.06.2012 09:37
od moskito
Mně by stačily teplota oleje, tlak oleje, tlak turba a lambda. :palec_nahoru:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 01.06.2012 14:21
od TripleJay
ak to nie je otazka dalsich kablov a snimacov, ja by som prijal aj spotrebu...

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 02.06.2012 00:03
od Jarda79
Osobně bych to udělal co nejjednodušší, tak 3 - 4 údaje a hlavně takový který nejsou na jinejch budíkách v autě. Rychlost asi odečtu rychleji z normálního tachometru než z displeje....
BTW, budeš ještě nějak řešit idnikaci zařazenýho kvaltu? To by se mně fakt líbilo (a občes hodilo).
Doufám že do totáhneš do konce, už se na to těším jak děcko na vánoce.... :huraa: :bravo22: :cooler:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 02.06.2012 10:48
od pbjun
No zarazenou rychlost na co? Ty nevis co mas zarazeneho? Jedine s cim mam problemy je ze se furt snazim ve vsech autech cpat 6ku jelilkoz sem najel hodne km s autama co mely 6ti kvalt....

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 02.06.2012 12:04
od petrpetrpetr
On myslel asi něco takového, jako v rally.

Obrázek

Občas, když jedeš na krev se to hodí vědět v mžiku co tam máš za kvalt. Dneska odpovím na otázky a snad se dostanu k tomu naprogramovat další featury.

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 02.06.2012 12:46
od Marťas
Celkove to bude umet cist hodne udaju - nebylo by od veci je rozdelit na treba 3 mody (okruh / bezny provoz / diagnostika ) s moznosti mezi nima prepinat podle situace.

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 02.06.2012 16:05
od Zdwora
Ty ukazatele kvaltu davaj smysl u sekvence, u Hcka me nejak unika duvod :mrgreen: Jinak ten martasuv napad s vice "plochama" mi dava smysl, pri courani po meste meste clovek asi sleduje spis tu spotrebu nez tlak oleje. Martas je proste chytry chlapec :palec_nahoru:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 02.06.2012 16:36
od moskito
Jooo... několik módů to by byla parádička! :palec_nahoru:
Jinak taky nějak nechápu k čemu ukazatel rychlosti...
A také bych nezdvojoval něco, co je možné "spolehlivě" (je to Ford) odečíst z jiných budíků.

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 02.06.2012 17:45
od petrpetrpetr
TripleJay píše:te peero, tak toto je bombovica 8O :palec_nahoru: hlavne ak by to teda bolo pouzitelne aj na ine znacky a modely aut :oops: :mrgreen:
Ano, zatím to bude umět všechny ECU přes CAN sběrnici. Takže testováno zatím na VW, Ford a jiné novější káry.

Jarda79 píše:začíná to mít reálný obrysy, super :palec_nahoru: . Nechci teda vypadat jako nenažranec který chce sbalit tvoje know-how, ale nechceš sem hodit schéma, že by si mohl každej navrhnout plošňák podle toho kam si to umístí? Samozřejmě jen za předpokladu že ti no nebude vadit...
Zatím nemám prakticky nic, co by "fungovalo" na 100%. Až budu mít funkční celek, pak se bude řešit co dál.

Dragic píše:Tak jsem to prověřil a mám potvrzeno že mi desku navrhnou vyrobí a osadí SMD. stačí schéma a typy pouzder co máš nakoupené :wink:
To by byla paráda. Mám sice vysokou na tento na podobný obor, ale nějak jsem to neřešil, takže bych se pak asi určitě ozval.

Zdwora píše:Osobne bych jeste sledoval teplotu oleje a napeti "na palube"... jinak paradne postupujes :palec_nahoru: :gott:
Teplotu chcu logovat přes externí Bosch čidla, to už mám odladěné a kód napsaný, jen se budou muset vést vodiče až k tomu. Leda to brát přes ecu, ale ta zase není wideband.

6666667 píše:Začíná to vypadat fakt dobře. Doufám, že to dotáhneš do konce, jinak by to byla vážně škoda. Můžeš napsat na kolik by ta sranda přišla. Vím, že to nemáš hotový, ale jen tak orientačně.
Těžko říct, když jsem kupoval odpory nebo nějaké PIC, tak jsem to všechno bral tak po 5ti kusech apod. K tomu nějaké káblíky apod. Záleží na ceně plošňáku a nějaké krabice. Drahý je také OBD kabel s konektorem. Ale myslím si, že do 2k je reálné. Ale to jsem střelil jen tak od pasu.

moskito píše:Mně by stačily teplota oleje, tlak oleje, tlak turba a lambda. :palec_nahoru:
JJ, to chci také, olej do vany do výpustního šroubu + čidlo + redukce. Tlak turba mosím zjistit, tlak oleje půjde. Lambdu chci, ale mosím sehnat snímač. Ten je hodně drahý z USA.

TripleJay píše:ak to nie je otazka dalsich kablov a snimacov, ja by som prijal aj spotrebu...
Spotřeba si myslím je otazkou pár matematických výpočtů založených na ujeté vzdálenosti a dalších jednotek.

Jarda79 píše:Osobně bych to udělal co nejjednodušší, tak 3 - 4 údaje a hlavně takový který nejsou na jinejch budíkách v autě. Rychlost asi odečtu rychleji z normálního tachometru než z displeje....
BTW, budeš ještě nějak řešit idnikaci zařazenýho kvaltu? To by se mně fakt líbilo (a občes hodilo).
Doufám že do totáhneš do konce, už se na to těším jak děcko na vánoce.... :huraa: :bravo22: :cooler:
Já to udělám (naprogramuj) asi tak, že si z množiny údajů každý vybere co kde chce mít umístěno a ono mu to tam zobrazí. Zařazený kvalt už jsem psal. Navíc tam chci LEDku větší diodu s tím, že si každý nastaví hranici otáček a ono mu to bude svítit + možnost aktustického upozornění na přeřazení.

Marťas píše:Celkove to bude umet cist hodne udaju - nebylo by od veci je rozdelit na treba 3 mody (okruh / bezny provoz / diagnostika ) s moznosti mezi nima prepinat podle situace.
Jojo, to byla i moje idea. V menu nastavení možnost čtení chybových kódů z ECU (nebudeme muse utrácet za diagnostiku), pak race a normal. V race režimu třeba upozornění na přeřazení apod.

moskito píše:Jooo... několik módů to by byla parádička! :palec_nahoru:
Jinak taky nějak nechápu k čemu ukazatel rychlosti...
A také bych nezdvojoval něco, co je možné "spolehlivě" (je to Ford) odečíst z jiných budíků.
No pokud budu dávat do toho GPS modul (20 Hz), tak by to rychlost četlo z GPS, což je trošičku jiná hodnota než máme na budíkách ;-).

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 04.06.2012 18:55
od petrpetrpetr
:x
Takže docela velký zlom. Ty barevné TFT displeje jsou hodně pomalé, potvrzeno ze strany výrobce. Tím pádem celkem jistě odpadá u tohoto barevného možnost logování a další rychlé překreslovací efekty (hladina rpm apod.). Samozřejmě zobrazovat rychlost a pár takových údajů (olej, voda, rpm) není problém, ale pro rozsáhlejší seznam, který jsem chtěl naimplementovat to nebude.

Zatím nejrychlejší je znakový display 16x2 a jeho varianty (20x2, 20x4, atd.).

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 05.06.2012 21:03
od phofy
Ahoj kdyby jsi chtěl a dalo by se to použít, tak mám dost displejů z telefonů. Kdyby jsi měl zájem, tak mi napiš SZ :perfect:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 05.06.2012 21:40
od petrpetrpetr
Tak jsem to snad trochu vymyslel. Display je stále "pomalý", ale pomocí přerušení jsem přišel na to, jak logovat na kartu a provádět jiné akce v daný čas.

Takže už navrhuju menu + layouty + možnost změny barvy.

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 13.06.2012 11:35
od Czech Fan
Docela zajímavé video. Pro ty co mají navigaci Garmin by to byla taky jedna varianta celkem elegantního řešení, data to bere z diagnostické zásuvky a nevyžaduje to žádnou instalaci dodatečného displaye. Samozřejmě, že to nezobrazuje všechny údaje o kterých je tu řeč. http://www.youtube.com/watch?v=6Lfy_5NM ... tube_gdata

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Napsal: 13.06.2012 11:57
od p4ra
Toto vyzera dobre. :) Zakupil by som. :cooler: