Stránka 5 z 10

Tyčky stabilizátoru?

Napsal: 06.03.2013 19:30
od Mortem
Ahojky, asi 3 dny mi při pomalý jízdě něco mlátí v nápravě...focus byl na zdviži a na nic volnýho jsme nepřišli. Akorát se tyčkama stabilizátoru na obou stranách dalo lehce točit. Myslíte, že ty rány můžou dělat ty tyčky? Zdá se mi, že ito i lehce plave a táhne doprava..děkuji..

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 06.03.2013 20:37
od Jardak
Chtělo by to upřesnit za jakých okolností to bouchá. Brali jste i za poloosy? Ono na zdviži se vůle v čepech špatně hledá,protože se čepy dostanou do jiný polohy než když auto stojí na kolech. Lepší je za kola brát když auto stojí na zemi. Řešení je taky zajet na STK a nechat přední nápravu protřepat.

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 13.05.2013 15:26
od stano.
Nechcel som zakladat nove, toto sa tomu podoba najlepsie.

Mam volu v pravom prednom kolese. Laboroval som nad tym dlho, hladal som, co to je. Nie su to capy (ani spodny, ani riadenia), nie je to zle prisrobovane koleso, nie je tlmic. Napadol ma volny predny naboj. Na tu velku matku som zalozil gola sadu a nepohlo ju ani o milimeter. Ani ked som sa na to postavil.
Co to moze byt? Lozisko vylagrovane? Zvukovy prejav ma este v norme.

Dalsia vec, mozno to s tym suvisi. Zacalo to nedavno. Niekedy, ked rezem zakrutu (tak poriadne), citim take lupnutie/posunutie niecoho vo volante. Nie je to volant samotny, len sa to do riadenia prenasa.

Zvlieklo mi manzetu na vonkajsom klbe poloosi. Utrel som to, natlacil vazelinu a prichytil znovu. Mozno tam este nieco zostalo. Len neviem, aky moze mat (mozno od necistot) poskodeny vonkajsi klb poloosi suvis s tymto.

Poprosim nejake napady/rady.

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 13.05.2013 16:31
od Jardak
Jak jsou na tom kuláky na axiálních táhlech od řízení? Jsou schovaný pod měchem řízení.

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 13.05.2013 18:13
od stano.
Tie som veru nepozeral. Tie by mohli vysvetlovat to lupnutie vo volante. Diky za tip. Ked bude auto hore, skontrolujem :palec_nahoru:
No na kolese je vola vo oboch smeroch. Aj ked chytim koleso hore-dole, aj ked vpravo-vlavo. Ak by to bolo v gulakoch riadenia, prejavovalo by sa to iba v jednej osi.

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 13.05.2013 19:39
od lukasun
Mám podobný problém,
mě zase od levého kola něco vrže jako guma na gumě. Silentblok, kulák, pružina je vyměněná. Dělá to při prudkém zatočení, nebo při pomalém najetí do výmolu.

L

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 13.05.2013 20:00
od stano.
Podobnost asi ako medzi korytnackou a jezkom :dih: Tebe to robi gumene ulozenie predneho/zadneho stabilizatora. Vyhod stabilizacne tycky. Ak to prestane, je to na 100% ono.

Nejake tipy na moj problem?

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 13.05.2013 20:10
od Jardak
Ty vůle jsi zkoušel při zvednutým kole? Taky to může způsobovat volná pístní tyč tlumiče. Tlumič přitom může normálně fungovat.

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 13.05.2013 20:21
od stano.
Od napravy islo nieco ine, divne. Ako bolo auto na zemi, zahrkal som kolesom, a bolo citit, ze je tam vola. Nejaka. Potom som ho zdvihol na hever a tam som hladal uz podrobne. Ak chytim koleso akokolvek a pohybem s nim, tak je v nom jemna vola. V naboji to robi mozno asi tak milimeter. Mozno viac, mozno menej.

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 13.05.2013 21:55
od Jardak
Že by byla vůle v ložisku? :nixw: Neděje si ti náhodou to, že když projedeš pár zatáček bez brzdění, pak šlápneš na brzdu, povolíš a sešlápneš ji znovu, tak při druhým sešlápnutí se krok brzdy trochu zkrátí?

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 13.05.2013 22:04
od stano.
Presne to tak vyzera :nixw: Ale ako tam vznikne? Naboj je dotiahnuty. Keby bolo lozisko tak zodrane, tak to huci ako tank.
To s tou brzdou trosku nechapem. Co by to naznacovalo?

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 13.05.2013 22:26
od Jardak
Tohle ložisko se nijak nešteluje. Je to dvouřadý valivý ložisko, který má půlenej vnitřní kroužek a nábojová matice tlačí obě půlky toho vnitřního kroužku k sobě. Proto se nesmí s povolenou nábojovou maticí popojet s autem - vnitřní kroužek se rozjede a ložisko se poškodí.

Opotřebení ložiska se nejčastěji projeví hučením, tzn. poškodí se nepatrně oběžný dráhy kuliček. Hluk tě donutí ložisko vyměnit, ale když ho vyměníš a rozebereš skoro si říkáš nic mu nebylo, přesto hluk zmizí.

Už jsem ale řešil problém s brzdama jak jsem psal výše a dělala to vůle v ložisku. Prostě kotouč se na volným ložisku mele do stran a brzdový pístek se víc zatlačí. Při prvním zabrzdění vymezíš volný krok pístku a pokud vzápětí zabrzdíš znovu tak meloucí se kotouč ještě nestihl pístek víc zatlačit, proto má brzda kratší krok. Zajímavý bylo, že ložisko mělo vůli a přesto nehučelo, coč mátlo situaci. Snad jsem to popsal srozumitelně....

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 13.05.2013 22:42
od stano.
Diky :palec_nahoru:
Prve dva odstavce viem. Stale mi ale nie je jasne, ako tam taka velka vola moze vzniknut. Lozisko nehuci...

Ten treti odstavec je dobry napad. Skusim to :)
Asi to vyzera tak, ze najblizsie dni to mozem cele otvorit... Teoreticky keby zhodim koleso, strmen, kotuc, tak samotny naboj kolesa by mal mat pri kyvani rukou jemnu volu.

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 18.05.2013 21:07
od stano.
Lozisko sa zacina ozyvat cez 100km/h. Aj volant trasie, napriek tomu, ze kolesa som v piatok dal vyvazit.
Dnes som to rozmontoval skoro nakomplet. Neviem ako presne sa kontroluje klb na tycke riadenia pod manzetou, ten gulovy. Skusal som iba s nim trhat zo strany na stranu, nema ziadnu volu. Ked som krutil s tyckou (cap riadenia na tehlici bol odmontovany), tak sa hybala pekne, bez pazvukov a zasekavania.
Dalej, spodny cap na ramene sa ani nehne. Potom som zhodil aj strmen a kotuc, zostal mi samotny naboj na tehlici. Ked som s nim hybal s rukou, bolo zretelne citit volu. Takze na 99,9% je to lozisko. Na 0,1% je to vola medzi samotnym nabojom a vnutornym kruzkom loziska alebo poloosou. Pred nejakymi 6 tyzdnami to mal otvorene foki. Nemyslim si, ze by to zle zlozil (da sa to vobec?).
Idem objednat lozisko. Aku znacku mam brat? Buduci vikend to vymenim. Dufam, ze prestane aj hucanie a trasenie.

Re: Predni naprava boucha

Napsal: 19.05.2013 20:31
od Jardak
Jenže pokud foki dělal spojku, tak pravděpodobně poloosu nechal v ložisku zamontovanou. Pouze odmontoval spodní kuláč od těhlice aby mohl vyndat poloosu z převodovky.

Pokud ja na náboji cítit vůle, tak je ložisko KO.

Stav kloubu na tyčce řízení se dá orientačně zhodnotit tak, že odmontuješ kloub řízení z těhlice a hýbeš s tyčkou řízení. Kloub musí klást v celým výkyvu stejný odpor a tyčka by měla by zůstat viset v libovolný pozici. Pokud v některým úseku pohybu jde tyčka s menším odporem, je na čase kloub s tyčkou vyměnit. Broušenej povrch na kuličce už je určitě poškozenej.

Ložisko bych dal značkový, mám dobrou zkušenost s ložiskama FAG. SKF taky určitě není špatný.