Stránka 5 z 6

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 19.12.2013 20:51
od phofy
Je nějaký předepsaný interval na výměnu žhav. svíček :?: Nebo je jednou za rok zkontrolovat :?:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 19.12.2013 21:05
od lucky.jack
Předepsaný není. Když auto v zimě startuje jak má není nutný se v tom hrabat. Pro dobrej pocit si můžeš změřit odpor svíček.

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 19.12.2013 22:08
od Jardak
Já před zimou změřím klešťákem proud na hlavním napájecím kabelu svíček. Vím kolik mám naměřit když jsou všechny OK, takže pokud bych naměřil méně je některá svíčka KO. Preventivně nevidím důvod je měnit...

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 20.12.2013 06:38
od phofy
Právě včera se mi stalo, že sem dlouho točil :-( ale jinak díky za odpovědi :nazdravi:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 23.12.2013 14:54
od phofy
Zeptám se kolik by měli mít odpor ty žhav. svíčky? Každá má 0,3 ohmů :bebng:
A co sem teď koukal tak NGK by měli mít 0,9 ohmů. Teď otázka jestli jsou v háji, nebo odchylka měřáku :?: :bebng: :bebng:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 23.12.2013 20:29
od zeli
Tak zmer samotnej merak :wink: Ale stejne to mereni bude hodne nepresny u takovychto hodnot. To bys musel pouzit uz nejakou neprimou metodu a s tim je opruz.

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 23.12.2013 21:04
od phofy
Na nějakou metodu se můžu vykašlat, to už je jednodušší je vyndat a zkusit na baterce jak žhavěj :?

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 03.01.2014 23:16
od V12
Tak toto povedz niekomu, kto ma 2.0TDCI :twisted: Ja som bol u toho, ako mi ich mechanik menil. Velmi zaujimavy pohlad, ako mu zo zubov tiekla voda a u pusy mal penu ako vzteklej pes. A ten jeho slovnik - pospominal istu cast tela snad vsetkych slecien od Decina az po Breclav.

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 04.01.2014 09:52
od Standa.64
To 1.8 má přístup k žhavičkám jak na zlatém podnosu

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 05.01.2014 11:17
od V12
Viem, menil som ich na Escorte 1.8TD, co je v podstate ten isty motor.

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 27.01.2014 16:20
od zdenek34
Elektrice vůbec nerozumím, tak se zkusím zeptat. Chci koupit nové žhavící svíčky a zaujala mě jedna věc. U dvou typů žhavících svíček určených pro mé auto jsou tyto hodnoty:

Žhavicí svíčka NGK (4520) D-POWER27
krátky kód NKG: 4520
dlouhý kód NGK: Y-524J
napětí [V]: 10
intenzita elektrického proudu [A]: 5
Odpor [ohm]: 0,9
Celková délka [mm]: 95,5
armatura [mm]: 24
velikost závitu: M10 X 1,0 mm
Utahovaci moment [Nm]: 17
Rozměr klíče: 10 mm
druh konektoru: M4 / 0,8 - 1,5 Nm

Žhavicí svíčka BERU GN993
napětí [V]: 10
intenzita elektrického proudu [A]: 16,5
Typ žhavící svíčky: ke žhavení
Typ žhavící svíčky: tyčová žhavicí svíčka
Rozměr klíče: 10 mm
velikost závitu: M 10x1,0
Celková délka [mm]: 96
armatura [mm]: 24,5
Stoupaní kužele: 93°
druh konektoru: M4 / 2Nm
mez unostnosti [Nm]: 35
Utahovaci moment [Nm]: 15

Zajímá mě hlavně ta rozdílná intenzita el. proudu. Z pohledu elektrikře bych chtěl vědět, která bude lepší, či jaké výhody nebo nevýhody budou u těchto typů. Děkuji za názory.

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 27.01.2014 20:29
od Jardak
Selskej rozum mi říká, že ta s menším proudem předá motoru míň tepla. Nicméně kolega z práce je na svým FF 2 má a startuje v pohodě.

PS: do více vláken ten dotaz už nepiš..... :nnou:

Problém - Svíčky?

Napsal: 04.02.2014 18:57
od buzzny
Sloučeno. lucky.jack

Focus 2008 1.8 tdci 85kw
Zdravim panove, nejsem zrovna znalec a tak potrebuju radu, pri teplotach okolo nuly se mi dari nastartovat treba az na potreti, nakonec to vzdycky chytne ale na ukor baterie ktera je skoro vybita. Nejspis to budou svicky ale radsi chci mit jistotu nez se do toho pustim. Pokud mam auto v teple chyta napoprve.


A pokud mi nezhavi jedna svicka znamena to ze motor jede jen na 3 valce? Mozna hloupy dotaz ale jak rikam, neni to muj obor. Diky za odpovedi

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 04.02.2014 19:31
od buzzny
Omlouvam se za predchozi zbytecny dotaz ;-)
Ale jak je to s tema valcema?

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Napsal: 04.02.2014 19:37
od lucky.jack
Ano i ne. Ve válci, v kterém není dostatečná teplota se nafta špatně vzněcuje a tedy neshoří. Tím pádem motor nejde pravidelně a proto špatně startuje. Proto jsou tam žhavičky, aby vnitřek válce nahřály a tím pomohly se naftě vznítit.
Pakliže to není tvoje parketa bude lepší to dát někomu do servisu a radši se v tom moc nehrabat. Nic ve zlým :wink: