Stránka 5 z 90
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 17.06.2013 14:02
od C4R3W
PE68 píše:OK. Tak to jsem teď v klidu. Původně spotřeba 7,8l/100. Po 5000km 7,2l/100. Ovšem FF3 1,6 - 125k. A to jezdím trošku rychleji, než nám velí zákony a často ve městě. Tímto mám potvrzenou moji volbu a pochybnosti jdou stranou a už jenom pozitiva a pozitiva,....
Sice to nepatri sem, ale mels moznost tu 92kw 1.6ku porovnat s 1.0 EB? Puvodne jsem ji totiz chtel, ale pak zacala bejt hur dostupna a svezeni s EB me presvedcilo, ze nechci atmosferu...
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 17.06.2013 14:05
od stanikg
to som len citoval
http://auto.pravda.sk/testy/clanok/7553 ... -trhu/.tak neviem- to turbo je aj tak chladene vodov nie priamo tak to tam nebude robit velke problemi myslim.za mna by som tiez start stop nepouzival vzdy
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 17.06.2013 14:13
od C4R3W
Tady jde o olej, co proudi za chodu k loziskum rotoru. Jakmile vypnes motor, olej prestane proudit a lozisko neni chazeny. Pokud je turbo hodne zahraty z predchozi ostry jizdy, tak tim docela trpi. Proto je nejdulezitejsi zasadou posledni kilometry bud dojizdet hodne v klidu, pripadne po zastaveni nechat motor tak 30-60 sekund jeste bezet.
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 17.06.2013 14:57
od stanikg
Z hlediska spolehlivosti může potenciální zákazníky asi nejvíce odrazovat turbodmychadlo. Ford prý udělal při konstrukci motoru vše pro to, aby turbo zákazníka nemuselo trápit. Použito je velmi malé turbodmychadlo od firmy Continental, které snadno a rychle dosahuje svých maximálních otáček – 248 000 za minutu. Výhodou malého turbodmychadla je mimo jiné i fakt, že se řidič nemusí příliš o jeho přítomnost starat. Zatímco u řady přeplňovaných motorů se při delší jízdě ustálenou rychlostí doporučuje nechat turbodmychadlo před vypnutím motoru chvíli ochladit a dotočit, u motoru EcoBoost by to nemělo být potřeba. Malé turbo totiž zpomalí na nízké otáčky velmi rychle a zároveň rychle chladne.
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 17.06.2013 15:00
od enjoy
Aneb papír snese všechno.
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 17.06.2013 15:09
od C4R3W
Nepopiram, ze "low-inertia" turbo se skutecne dotoci rychlejc, ale kaslat na nej uplne bych neriskoval. Normalne se doporucuje 2 min behu na volnobeh, tech 30 sekund, co mu dopreju, me nezabije - mezitim si sesbiram mobil, penezenku atd.

Apropos, samozrejme je potreba naky nahradni dily prodat... Dneska je tenhle byznys postavenej hlavne na servisu:) Podobna story bude s dvouhmotakem: kolik lidi vi, co mu fakt hodne skodi a jak ho rychle oddelat? A v manualu o nem neni ani slovo

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 17.06.2013 15:31
od pcjoe
Stop-Start mi přijde vhodný na semafory, které jsem dojel a skočila mi tam červená. V kolonách to budu vypínat, protože tam je to spíš trest.
I když je turbo přizpůsobené k co nejmenší péči, tak bych na něj nezapomínal. Cesta po dálnici bude pro motůrek i turbo asi zážitek, tak si rádi v klidu vyklušou.
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 17.06.2013 15:34
od pcjoe
enjoy píše:Aneb papír snese všechno.
Občas mi ty recenze připomínaly reklamní prospekty. Kéž by to tak dobře opravdu fungovalo. Když jsem mluvil se známým ze servisu, tak zatím nemá informace, že by na motoru něco odcházelo, ale je to prostě moc nový. Chce to čas, aby se to prověřilo.
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 17.06.2013 15:40
od C4R3W
Nejvetsi najezd, co muj dealer videl na 1.0, byl zatim 120.000 km - pry bez problemu, zvlast v pomeru ke vsemu tomu, co tam muze odejit. Ale myslim, ze dnesni auta uz asi 400 tisic bez problemu nezvladnou...

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 17.06.2013 15:59
od pcjoe
400t bych od toho vůbec nečekal. Píše se, že by měl motor vydržet 240t. Cokoliv nad už je plus a budeme mu fandit. Kolem 200t už se mění na mnoha motorech vše možné. Spíš by bylo fajn, aby se nevyskytla nějaká specifická závada pro tento motor.
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 20.06.2013 17:01
od PE68
EB 1.0 92kW 6kvalt jsem jel. Určitě dynamičtější než 1.6 92kW 5kvalt, hezky se vozilo, ale moc řadilo. U atmosféry nemusím tolik řadit. 5ka zvládá od 50km/h, takže průjez obcí na 5, zrychluje rozumě, není potřeba podřazovat, říkam tomu poloautomat. EB bude mít mnohem nižší spotřebu na dálnici, jinak rozdíl v ostatním režimu nebude podle diskuzí velký. Po zkušenostech s dnešními auty ( měl jsem naftu v automatu s filtrem pevných částic ) jsem chtěl něco jednoduchýho, do čeho nemusím pořád sypat za tučné opravy. Jenom kvůli spotřebě bych bral EB ( ale rozdíl ve spotřebě není v praxi takový, jako na papíře ), ale pak nejdýl na 150 000km se ho rychle zbavit, zvolil jsem 1.6 92kW a spokojen.
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 23.06.2013 16:58
od C4R3W
Problem je, ze kdo chce v benzinu neco silnejsiho nez 1.6 77 kW a zaroven nechce turbo, ma proste smulu. 1.6 92 kW uz se vyrabi pouze v automatu a ani to nebude dlouho trvat...

Taky jsem o ni uvazoval, ale EB zvitezil i kvuli 6tikvaltu a delsim prevodum - jezdim dalnice a jezdim celkem rychle, takze je rozdil, jestli mi motor toci 4500 nebo 3500rpm. Jinak, jels i se 77 kW verzi ty 1.6ky? Dosud jsem od nikoho nedostal jasnou odpoved, jak si oba motory stoji v primym srovnani

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 23.06.2013 17:27
od PE68
Bohužel porovnání s 1.6 77kW nemám.
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 24.06.2013 08:50
od Standa
Já s motorem 105 PS jezdím obce taky na 5°a zrychlení pak na 90, nabo kolik se kolona pohybuje je naprosto v pohodě. Motor 125 PS má výhodu většího výkonu ve větších otáčkách, kdy můj Focus jede opravdu slabě když to porovnám s motorem Zetec, který bez variabilního časování táhne líp. Je to přiškrceno ŘJ a věřím , že časem tam nahraji verzi 125PS.
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Napsal: 24.06.2013 10:05
od C4R3W
Coz 1.0 EB kolem 60ky taky otravuje, at tam soupnu 5ku, ale nejak me nenaplnuje jezdit na 1600 otacek:) Rika se, ze novy motory jsou na to konstruovany, ale je to trivalec, jsou tam vetsi vibrace a krome sluchu a srdce rad posetrim i dvouhmotak:))
Je docela sranda koukat na Ford Ecomode - obvykle mam plnou kyticku za predvidavost, ale za razeni a rychlost mam naopak nulu:))) Asi pujdu do pekla...