chladici kapalina

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 19.08.2007 22:10

Kapalina se meri bud hustomerem, ten koupis vsude, nebo refraktomerem - staci kapka kapaliny a podle lomu svetla se urci stupne celsia mrazu. Odparuje se jen voda, tak dolij destilku. Pokud ti kapalina vytekla, pak dolij namichanou smes.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 19.08.2007 22:53

No nikde nic neteče a podle fotek vidíte,že je to lehce pod minim.hranicí,tak tam prdnu trochu té vody.Díky za rady!
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od silverwolf » 20.08.2007 08:50

Jak trochu vody. Když je to malé množství, tak nejlepší je tam nalít neředěnou nemrznoucí kapalinu. Tím nic nezkazíš, naopak. :wink:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
Martin41
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 673
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno-venkov

chladiaca kvapalina

Příspěvek od Martin41 » 21.08.2007 15:31

Doporučuji řešení podle Silverwolfa. Je přijatelné pro odpaření i vytečení
FoFo 1,6 16V 74kW 5-dv r.2004 machine silver
Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: chladiaca kvapalina

Příspěvek od Kóťa » 21.08.2007 20:47

Já sem hned nevěděl jakou a něco sem chtěl dolít.Tak jsem tam dolil vody lehce nad minimum a teď v klidu koupim fridex a doleju do max....To by mohlo být v klidu.... :)
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
stalker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lipt.Mikuláš

Příspěvek od stalker » 01.09.2007 01:07

V prirucke pisu ze cervena/oranzova sa nesmie miesat ani zamenit za modru/zelenu chladiacu kvapalinu.
Focus 1,8 TDDI COMBI,

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 01.09.2007 06:33

Jojo,mají jiné parametry...
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 01.09.2007 07:29

RopakKota píše:Jojo,mají jiné parametry...
Ne jine parametry, ale jiny chemicky zaklad.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
zetor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: kraj olomouc

Příspěvek od zetor » 01.09.2007 22:15

Taky jsem jednou našel loužičku pod autem,myslel jsem že je to z klímy,ale voda byla růžová,teklo to u termostatu,mechamik přetmelil přírubu takovým červeným tmelem a od té doby ok.Ve Fordu jsem koupil 1L.chlad kapaliny za 98Kč . Ředění je:1L vody +1L chl.kap.je na -37°C

------------------------------
F F 1,8 TDDI 66kw ghia HB 2000

Uživatelský avatar
martyG
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 812
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od martyG » 17.09.2007 23:37

Tak chlapci včera som konečne našiel príčinu úniku vody. V nedeľu ráno pod autom kaluž ako hrom, takže nástup na opravu.
Termostat je uložený v takej plastovej prírube, ktorá je priskrutkovaná k motoru. Z druhej strany príruby od motora je gumové tesnenie. Kúpil som celú tú prírubu a gumové tesnenie v auto koiš za cca 4000,- sk.
Po demotovaní príruby som zistil, že voda tečie cez len gumičku, takže výmena gumičky za 350,- sk a zatiaľ kľud, teda aspoň dúfam :wink: :wink:
Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS

Uživatelský avatar
favo222
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Voda

Příspěvek od favo222 » 20.09.2007 16:10

Marty G Aj ja mám podobný problém. Dnes som dolieval liter destilky a potom po zastavení (naštartovaný motor) som videl chvílku kvapkať z lavej strany nárazníka, okolo hmlovky vodu(spod nárazníka). Nakoľko je tam asi obyčajná voda, nefarbí mi nič, tak dúfam, že to može byť len toto. Alebo nejaká hadica je chytená alebo ... neviem. K mechanikovi idem až v uturok a zajtra idem kúpiť do fordu to gumové tesnenie a nejaký pliešok= mám kúpiť oboje???. Cena spolu je 420 sk. Alebo môže tam byť problém aj inde??? Ja tomu až tak moc nerozumiem, tak sa pýtam tu.
Dík za rady.

xko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebíč

mizí (mizela) chladící kapalina

Příspěvek od xko » 30.09.2007 21:00

Ahoj,
taky jsem byl postižen úbytkem chladící kapaliny - asi půl roku trochu prolínala, bez viditelného úbytku, najednou otevřu kapotu motoru a nádržka prázdná (teklo to po olejový vaně, takže jsem napřed myslel, že je to olej, ale bylo to nějak růžový).

Ta kapalina, když zaschne, tak po sobě nechá růžovou stopu - tak sem pátral... a ta stopa začínala na tělese termostatu (zepředu motoru, kousek pod alternátorem - černá příruba s dvojicí hadic, jedna na malý okruh, druhá na spodek chladiče). Moje dianóza: špatné těsnění.

Koupil jsem těsnění u Forda (95 Kč - těsnění tělesa termostatu), 3 litry chladící kapaliny (1 litr 110 Kč), 3 litry destilované vody a hurá do toho...

Práce na cca 4 hod pro člověka trochu zručného, který to dělá poprvé.
- odmontovat pravé přední kolo
- odmontovat kryt řemenu
- vyndat drážkovaný řemen
- odmontovat alternátor
- vypustit chladící kapalinu vypouštěcím šroubem (vyteče cca 1 litr)
- odmontovat těleso termostatu (vytečou další cca 2 litry, pozor teče to všude, i pod tím tělesem termostatu)
- ! zašroubovat vypouštěcí šroub
- vyndat těsnění
- dotýkající se plochy řádně očistit (hadřík + destilovaná voda)
- pečlivě nasadit těsnění
- přišroubovat těleso termostatu
- čistou vodou omýt části, kam natekla chladící kapalina (hlavně místa, kudy běhá řemen)
- namontovat alternátor
- nasadit drážkovaný řemen
- namontovat kryt řemenu
- nasadit kolo
- nalít připravenou chladící kapalinu (návod v "Jak na to")

Od výměny jsem najel cca 500 km, a ani kapka.
Jen je potřeba si pro první km vozit aspoň 1/2 litru chladící kapaliny s sebou - vodní pumpa vytlačí občas nějakou zaseklou bublinu.

Žádná záludnost se při výměně těsnění nekonala :-).
(možná jsem nějakou drobnost zapoměl popsat, ale pro představu pracnosti to snad stačí)

xko
Přílohy
Náhled na těsnění.
Náhled na těsnění.
těsnění Focus 006a.jpg (11.32 KiB) Zobrazeno 5412 x
Viditelné poškození původního těsnění (zmáčklá či ztrhlá hrana úplně napravo).
Viditelné poškození původního těsnění (zmáčklá či ztrhlá hrana úplně napravo).
těsnění Focus 007a.jpg (10.85 KiB) Zobrazeno 5401 x
Naposledy upravil(a) xko dne 02.10.2007 09:04, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus Combi 1.6, r.v. 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
martyG
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 812
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od martyG » 01.10.2007 20:17

to favo 222: neviem,aký máš motor, ja 1,8 tdci a mne to tieklo presne v strede, kde je domček termostatu. Keď ti to valí vľavo, tam je myslím vodná pumpa, problém by mohol byť aj tam. Tak isto neviem, či ti to tečie stále, alebo len chvíľami, pretože mne to tieklo len občas, no a nakoniec už poriadne a naraz. Keby to bola prdnutá hadica, tak ti to valí stále. Keď tam máš obyč vodu, asi to ťažko zbadáš, lebo na teplom motore sa stráca. Skús to odkrytovať a pozrieť na to za studena, možno to nájdeš a bude to len tesnenie. :wink:
Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS

Uživatelský avatar
Jenda25
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 538
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trebic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenda25 » 01.10.2007 20:34

Musí mít asi benzín, já to dělal s kámošem, a tak snadno to nešlo, museli jsme vyndat startér, a byse k tomu dalo dostat. Zvrchu se tam dostat nedá a ze spodu vadil ten startér.
Ford focus 1.8 TDDi 10/99 66kW/90PS
Obrázek

Uživatelský avatar
favo222
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Voda

Příspěvek od favo222 » 01.10.2007 23:43

Vela krát som nastavoval podpis a nič. Mám 1,8 tdci, 115 ps. Nieje vodná pumpa na pravej strane auta??? A podľa posledných pozorovaní to prestalo tiecť a hladina sa ustálila. Tak teraz neviem.
Ford S-max. 2.0tdci, 103kw. 12/2007.
Ford C-max, 1.6 tdci, 80kw. 3/2008, titanium.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Marlosk a 2 hosti