chladici kapalina
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
- Martin41
- Pokročilý
- Příspěvky: 673
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno-venkov
chladiaca kvapalina
Doporučuji řešení podle Silverwolfa. Je přijatelné pro odpaření i vytečení
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladiaca kvapalina
Já sem hned nevěděl jakou a něco sem chtěl dolít.Tak jsem tam dolil vody lehce nad minimum a teď v klidu koupim fridex a doleju do max....To by mohlo být v klidu.... 

- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- zetor
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: kraj olomouc
Taky jsem jednou našel loužičku pod autem,myslel jsem že je to z klímy,ale voda byla růžová,teklo to u termostatu,mechamik přetmelil přírubu takovým červeným tmelem a od té doby ok.Ve Fordu jsem koupil 1L.chlad kapaliny za 98Kč . Ředění je:1L vody +1L chl.kap.je na -37°C
------------------------------
F F 1,8 TDDI 66kw ghia HB 2000
------------------------------
F F 1,8 TDDI 66kw ghia HB 2000
- martyG
- Pokročilý
- Příspěvky: 812
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trenčín
Tak chlapci včera som konečne našiel príčinu úniku vody. V nedeľu ráno pod autom kaluž ako hrom, takže nástup na opravu.
Termostat je uložený v takej plastovej prírube, ktorá je priskrutkovaná k motoru. Z druhej strany príruby od motora je gumové tesnenie. Kúpil som celú tú prírubu a gumové tesnenie v auto koiš za cca 4000,- sk.
Po demotovaní príruby som zistil, že voda tečie cez len gumičku, takže výmena gumičky za 350,- sk a zatiaľ kľud, teda aspoň dúfam

Termostat je uložený v takej plastovej prírube, ktorá je priskrutkovaná k motoru. Z druhej strany príruby od motora je gumové tesnenie. Kúpil som celú tú prírubu a gumové tesnenie v auto koiš za cca 4000,- sk.
Po demotovaní príruby som zistil, že voda tečie cez len gumičku, takže výmena gumičky za 350,- sk a zatiaľ kľud, teda aspoň dúfam


Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS
- favo222
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
Voda
Marty G Aj ja mám podobný problém. Dnes som dolieval liter destilky a potom po zastavení (naštartovaný motor) som videl chvílku kvapkať z lavej strany nárazníka, okolo hmlovky vodu(spod nárazníka). Nakoľko je tam asi obyčajná voda, nefarbí mi nič, tak dúfam, že to može byť len toto. Alebo nejaká hadica je chytená alebo ... neviem. K mechanikovi idem až v uturok a zajtra idem kúpiť do fordu to gumové tesnenie a nejaký pliešok= mám kúpiť oboje???. Cena spolu je 420 sk. Alebo môže tam byť problém aj inde??? Ja tomu až tak moc nerozumiem, tak sa pýtam tu.
Dík za rady.
Dík za rady.
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebíč
mizí (mizela) chladící kapalina
Ahoj,
taky jsem byl postižen úbytkem chladící kapaliny - asi půl roku trochu prolínala, bez viditelného úbytku, najednou otevřu kapotu motoru a nádržka prázdná (teklo to po olejový vaně, takže jsem napřed myslel, že je to olej, ale bylo to nějak růžový).
Ta kapalina, když zaschne, tak po sobě nechá růžovou stopu - tak sem pátral... a ta stopa začínala na tělese termostatu (zepředu motoru, kousek pod alternátorem - černá příruba s dvojicí hadic, jedna na malý okruh, druhá na spodek chladiče). Moje dianóza: špatné těsnění.
Koupil jsem těsnění u Forda (95 Kč - těsnění tělesa termostatu), 3 litry chladící kapaliny (1 litr 110 Kč), 3 litry destilované vody a hurá do toho...
Práce na cca 4 hod pro člověka trochu zručného, který to dělá poprvé.
- odmontovat pravé přední kolo
- odmontovat kryt řemenu
- vyndat drážkovaný řemen
- odmontovat alternátor
- vypustit chladící kapalinu vypouštěcím šroubem (vyteče cca 1 litr)
- odmontovat těleso termostatu (vytečou další cca 2 litry, pozor teče to všude, i pod tím tělesem termostatu)
- ! zašroubovat vypouštěcí šroub
- vyndat těsnění
- dotýkající se plochy řádně očistit (hadřík + destilovaná voda)
- pečlivě nasadit těsnění
- přišroubovat těleso termostatu
- čistou vodou omýt části, kam natekla chladící kapalina (hlavně místa, kudy běhá řemen)
- namontovat alternátor
- nasadit drážkovaný řemen
- namontovat kryt řemenu
- nasadit kolo
- nalít připravenou chladící kapalinu (návod v "Jak na to")
Od výměny jsem najel cca 500 km, a ani kapka.
Jen je potřeba si pro první km vozit aspoň 1/2 litru chladící kapaliny s sebou - vodní pumpa vytlačí občas nějakou zaseklou bublinu.
Žádná záludnost se při výměně těsnění nekonala
.
(možná jsem nějakou drobnost zapoměl popsat, ale pro představu pracnosti to snad stačí)
xko
taky jsem byl postižen úbytkem chladící kapaliny - asi půl roku trochu prolínala, bez viditelného úbytku, najednou otevřu kapotu motoru a nádržka prázdná (teklo to po olejový vaně, takže jsem napřed myslel, že je to olej, ale bylo to nějak růžový).
Ta kapalina, když zaschne, tak po sobě nechá růžovou stopu - tak sem pátral... a ta stopa začínala na tělese termostatu (zepředu motoru, kousek pod alternátorem - černá příruba s dvojicí hadic, jedna na malý okruh, druhá na spodek chladiče). Moje dianóza: špatné těsnění.
Koupil jsem těsnění u Forda (95 Kč - těsnění tělesa termostatu), 3 litry chladící kapaliny (1 litr 110 Kč), 3 litry destilované vody a hurá do toho...
Práce na cca 4 hod pro člověka trochu zručného, který to dělá poprvé.
- odmontovat pravé přední kolo
- odmontovat kryt řemenu
- vyndat drážkovaný řemen
- odmontovat alternátor
- vypustit chladící kapalinu vypouštěcím šroubem (vyteče cca 1 litr)
- odmontovat těleso termostatu (vytečou další cca 2 litry, pozor teče to všude, i pod tím tělesem termostatu)
- ! zašroubovat vypouštěcí šroub
- vyndat těsnění
- dotýkající se plochy řádně očistit (hadřík + destilovaná voda)
- pečlivě nasadit těsnění
- přišroubovat těleso termostatu
- čistou vodou omýt části, kam natekla chladící kapalina (hlavně místa, kudy běhá řemen)
- namontovat alternátor
- nasadit drážkovaný řemen
- namontovat kryt řemenu
- nasadit kolo
- nalít připravenou chladící kapalinu (návod v "Jak na to")
Od výměny jsem najel cca 500 km, a ani kapka.
Jen je potřeba si pro první km vozit aspoň 1/2 litru chladící kapaliny s sebou - vodní pumpa vytlačí občas nějakou zaseklou bublinu.
Žádná záludnost se při výměně těsnění nekonala

(možná jsem nějakou drobnost zapoměl popsat, ale pro představu pracnosti to snad stačí)
xko
- Přílohy
-
- Náhled na těsnění.
- těsnění Focus 006a.jpg (11.32 KiB) Zobrazeno 5412 x
-
- Viditelné poškození původního těsnění (zmáčklá či ztrhlá hrana úplně napravo).
- těsnění Focus 007a.jpg (10.85 KiB) Zobrazeno 5401 x
Naposledy upravil(a) xko dne 02.10.2007 09:04, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus Combi 1.6, r.v. 2000


- martyG
- Pokročilý
- Příspěvky: 812
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trenčín
to favo 222: neviem,aký máš motor, ja 1,8 tdci a mne to tieklo presne v strede, kde je domček termostatu. Keď ti to valí vľavo, tam je myslím vodná pumpa, problém by mohol byť aj tam. Tak isto neviem, či ti to tečie stále, alebo len chvíľami, pretože mne to tieklo len občas, no a nakoniec už poriadne a naraz. Keby to bola prdnutá hadica, tak ti to valí stále. Keď tam máš obyč vodu, asi to ťažko zbadáš, lebo na teplom motore sa stráca. Skús to odkrytovať a pozrieť na to za studena, možno to nájdeš a bude to len tesnenie. 

Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS
- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
- favo222
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
Voda
Vela krát som nastavoval podpis a nič. Mám 1,8 tdci, 115 ps. Nieje vodná pumpa na pravej strane auta??? A podľa posledných pozorovaní to prestalo tiecť a hladina sa ustálila. Tak teraz neviem.
Ford S-max. 2.0tdci, 103kw. 12/2007.
Ford C-max, 1.6 tdci, 80kw. 3/2008, titanium.
Ford C-max, 1.6 tdci, 80kw. 3/2008, titanium.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Marlosk a 2 hosti