Ahoj,
taky jsem byl postižen úbytkem chladící kapaliny - asi půl roku trochu prolínala, bez viditelného úbytku, najednou otevřu kapotu motoru a nádržka prázdná (teklo to po olejový vaně, takže jsem napřed myslel, že je to olej, ale bylo to nějak růžový).
Ta kapalina, když zaschne, tak po sobě nechá růžovou stopu - tak sem pátral... a ta stopa začínala na tělese termostatu (zepředu motoru, kousek pod alternátorem - černá příruba s dvojicí hadic, jedna na malý okruh, druhá na spodek chladiče). Moje dianóza: špatné těsnění.
Koupil jsem těsnění u Forda (95 Kč - těsnění tělesa termostatu), 3 litry chladící kapaliny (1 litr 110 Kč), 3 litry destilované vody a hurá do toho...
Práce na cca 4 hod pro člověka trochu zručného, který to dělá poprvé.
- odmontovat pravé přední kolo
- odmontovat kryt řemenu
- vyndat drážkovaný řemen
- odmontovat alternátor
- vypustit chladící kapalinu vypouštěcím šroubem (vyteče cca 1 litr)
- odmontovat těleso termostatu (vytečou další cca 2 litry, pozor teče to všude, i pod tím tělesem termostatu)
- ! zašroubovat vypouštěcí šroub
- vyndat těsnění
- dotýkající se plochy řádně očistit (hadřík + destilovaná voda)
- pečlivě nasadit těsnění
- přišroubovat těleso termostatu
- čistou vodou omýt části, kam natekla chladící kapalina (hlavně místa, kudy běhá řemen)
- namontovat alternátor
- nasadit drážkovaný řemen
- namontovat kryt řemenu
- nasadit kolo
- nalít připravenou chladící kapalinu (návod v "Jak na to")
Od výměny jsem najel cca 500 km, a ani kapka.
Jen je potřeba si pro první km vozit aspoň 1/2 litru chladící kapaliny s sebou - vodní pumpa vytlačí občas nějakou zaseklou bublinu.
Žádná záludnost se při výměně těsnění nekonala

.
(možná jsem nějakou drobnost zapoměl popsat, ale pro představu pracnosti to snad stačí)
xko