Stránka 5 z 23

Napsal: 19.08.2007 22:10
od pelen
Kapalina se meri bud hustomerem, ten koupis vsude, nebo refraktomerem - staci kapka kapaliny a podle lomu svetla se urci stupne celsia mrazu. Odparuje se jen voda, tak dolij destilku. Pokud ti kapalina vytekla, pak dolij namichanou smes.

Napsal: 19.08.2007 22:53
od Kóťa
No nikde nic neteče a podle fotek vidíte,že je to lehce pod minim.hranicí,tak tam prdnu trochu té vody.Díky za rady!

Napsal: 20.08.2007 08:50
od silverwolf
Jak trochu vody. Když je to malé množství, tak nejlepší je tam nalít neředěnou nemrznoucí kapalinu. Tím nic nezkazíš, naopak. :wink:

chladiaca kvapalina

Napsal: 21.08.2007 15:31
od Martin41
Doporučuji řešení podle Silverwolfa. Je přijatelné pro odpaření i vytečení

Re: chladiaca kvapalina

Napsal: 21.08.2007 20:47
od Kóťa
Já sem hned nevěděl jakou a něco sem chtěl dolít.Tak jsem tam dolil vody lehce nad minimum a teď v klidu koupim fridex a doleju do max....To by mohlo být v klidu.... :)

Napsal: 01.09.2007 01:07
od stalker
V prirucke pisu ze cervena/oranzova sa nesmie miesat ani zamenit za modru/zelenu chladiacu kvapalinu.

Napsal: 01.09.2007 06:33
od Kóťa
Jojo,mají jiné parametry...

Napsal: 01.09.2007 07:29
od pelen
RopakKota píše:Jojo,mají jiné parametry...
Ne jine parametry, ale jiny chemicky zaklad.

Napsal: 01.09.2007 22:15
od zetor
Taky jsem jednou našel loužičku pod autem,myslel jsem že je to z klímy,ale voda byla růžová,teklo to u termostatu,mechamik přetmelil přírubu takovým červeným tmelem a od té doby ok.Ve Fordu jsem koupil 1L.chlad kapaliny za 98Kč . Ředění je:1L vody +1L chl.kap.je na -37°C

------------------------------
F F 1,8 TDDI 66kw ghia HB 2000

Napsal: 17.09.2007 23:37
od martyG
Tak chlapci včera som konečne našiel príčinu úniku vody. V nedeľu ráno pod autom kaluž ako hrom, takže nástup na opravu.
Termostat je uložený v takej plastovej prírube, ktorá je priskrutkovaná k motoru. Z druhej strany príruby od motora je gumové tesnenie. Kúpil som celú tú prírubu a gumové tesnenie v auto koiš za cca 4000,- sk.
Po demotovaní príruby som zistil, že voda tečie cez len gumičku, takže výmena gumičky za 350,- sk a zatiaľ kľud, teda aspoň dúfam :wink: :wink:

Voda

Napsal: 20.09.2007 16:10
od favo222
Marty G Aj ja mám podobný problém. Dnes som dolieval liter destilky a potom po zastavení (naštartovaný motor) som videl chvílku kvapkať z lavej strany nárazníka, okolo hmlovky vodu(spod nárazníka). Nakoľko je tam asi obyčajná voda, nefarbí mi nič, tak dúfam, že to može byť len toto. Alebo nejaká hadica je chytená alebo ... neviem. K mechanikovi idem až v uturok a zajtra idem kúpiť do fordu to gumové tesnenie a nejaký pliešok= mám kúpiť oboje???. Cena spolu je 420 sk. Alebo môže tam byť problém aj inde??? Ja tomu až tak moc nerozumiem, tak sa pýtam tu.
Dík za rady.

mizí (mizela) chladící kapalina

Napsal: 30.09.2007 21:00
od xko
Ahoj,
taky jsem byl postižen úbytkem chladící kapaliny - asi půl roku trochu prolínala, bez viditelného úbytku, najednou otevřu kapotu motoru a nádržka prázdná (teklo to po olejový vaně, takže jsem napřed myslel, že je to olej, ale bylo to nějak růžový).

Ta kapalina, když zaschne, tak po sobě nechá růžovou stopu - tak sem pátral... a ta stopa začínala na tělese termostatu (zepředu motoru, kousek pod alternátorem - černá příruba s dvojicí hadic, jedna na malý okruh, druhá na spodek chladiče). Moje dianóza: špatné těsnění.

Koupil jsem těsnění u Forda (95 Kč - těsnění tělesa termostatu), 3 litry chladící kapaliny (1 litr 110 Kč), 3 litry destilované vody a hurá do toho...

Práce na cca 4 hod pro člověka trochu zručného, který to dělá poprvé.
- odmontovat pravé přední kolo
- odmontovat kryt řemenu
- vyndat drážkovaný řemen
- odmontovat alternátor
- vypustit chladící kapalinu vypouštěcím šroubem (vyteče cca 1 litr)
- odmontovat těleso termostatu (vytečou další cca 2 litry, pozor teče to všude, i pod tím tělesem termostatu)
- ! zašroubovat vypouštěcí šroub
- vyndat těsnění
- dotýkající se plochy řádně očistit (hadřík + destilovaná voda)
- pečlivě nasadit těsnění
- přišroubovat těleso termostatu
- čistou vodou omýt části, kam natekla chladící kapalina (hlavně místa, kudy běhá řemen)
- namontovat alternátor
- nasadit drážkovaný řemen
- namontovat kryt řemenu
- nasadit kolo
- nalít připravenou chladící kapalinu (návod v "Jak na to")

Od výměny jsem najel cca 500 km, a ani kapka.
Jen je potřeba si pro první km vozit aspoň 1/2 litru chladící kapaliny s sebou - vodní pumpa vytlačí občas nějakou zaseklou bublinu.

Žádná záludnost se při výměně těsnění nekonala :-).
(možná jsem nějakou drobnost zapoměl popsat, ale pro představu pracnosti to snad stačí)

xko

Napsal: 01.10.2007 20:17
od martyG
to favo 222: neviem,aký máš motor, ja 1,8 tdci a mne to tieklo presne v strede, kde je domček termostatu. Keď ti to valí vľavo, tam je myslím vodná pumpa, problém by mohol byť aj tam. Tak isto neviem, či ti to tečie stále, alebo len chvíľami, pretože mne to tieklo len občas, no a nakoniec už poriadne a naraz. Keby to bola prdnutá hadica, tak ti to valí stále. Keď tam máš obyč vodu, asi to ťažko zbadáš, lebo na teplom motore sa stráca. Skús to odkrytovať a pozrieť na to za studena, možno to nájdeš a bude to len tesnenie. :wink:

Napsal: 01.10.2007 20:34
od Jenda25
Musí mít asi benzín, já to dělal s kámošem, a tak snadno to nešlo, museli jsme vyndat startér, a byse k tomu dalo dostat. Zvrchu se tam dostat nedá a ze spodu vadil ten startér.

Voda

Napsal: 01.10.2007 23:43
od favo222
Vela krát som nastavoval podpis a nič. Mám 1,8 tdci, 115 ps. Nieje vodná pumpa na pravej strane auta??? A podľa posledných pozorovaní to prestalo tiecť a hladina sa ustálila. Tak teraz neviem.