Stránka 5 z 6
Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 27.01.2014 12:22
od spanel
V tomto článku:
http://auto.idnes.cz/skola-smyku-ch2-/a ... tomoto_fdv
mě tedy dostalo pod stůl toto: Zatáčkou jezdíme tedy bez plynu a bez brzd.

Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 27.01.2014 12:49
od enjoy
" Důležité je také vedení pohledu. Dívejte se tam, kam chcete jet, ne upřeně před auto. Vůz vás pak bude poslouchat lépe.
Zdroj:
http://auto.idnes.cz/skola-smyku-ch2-/a ... tomoto_fdv"
To by mě zajímalo, jak auto pozná, kam se dívám
Vím jak to myslí, ale takhle to napsat...
Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 16.02.2014 19:41
od Marod22
Tak chalani ja mám otázku ako prechádzate cez retardéry? Čo je lepšie pre podvozok, prejsť ho rýchlejšie, alebo úplne zastať a prejsť ho na jednotke? Všímam si to u rôznych ľudí s ktorými idem v aute a niekto to robí tak, niekto tak.
Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 16.02.2014 19:44
od viduka55
Ja jezdim jednim kolem mimo retarter pokud to jde kdyz ne tak normalne a na dvojku
Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 16.02.2014 20:04
od stano.
Sam citis, kedy je to mensia rana do napravy.
Napsal: 16.02.2014 20:56
od Nonid
Vzdycky stejna

ale jinak jednim kolem mimo a tak okolo 10-15km/h
Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 19.02.2014 21:33
od placek.milan
Já mám obuto 205/50/17 pneu nankang ultra sport ns-2, jsou to asi nejlepší pneu, co jsem kdy měl. vystřídal jsem hodně aut, ale jak focus s touhle kombinací sedí je až nebezpečný. Na suchu se skoro nepodaří utrhnout. Sportovní jízda s menším rozměrem kol myslím nebude to pravý ořechový. V práci mám 4x4 2 litr TDI s chipem na 129kw a to je sice jiný kafe, ale i tak focus sedí skvěle v zatáčkách. Mám ale vše na podvozku ok a nové tlumiče, což asi dneska každý nemá

Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 19.02.2014 21:37
od enjoy
Retardéry buď hodně pomalu a nebo hodně rychle. Raději tedy pomalu a tak, aby se kola po celou dobu dotýkala povrchu, aby neskočila.
Ale tohle je fakt jedna z věcí, kterou si člověk asi opravdu dokáže ohlídat a naučit sám.
Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 19.02.2014 21:41
od hunger
Najet hodně rychle na retardér není dobrej nápad, poslední dobou je dost přehlížím a vlítnou na něj v 60 není zrovna příjemný zážitek.
Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 19.02.2014 22:48
od enjoy
Spolužák ze střední měl jako jeden z prvních u nás auto, žigulíka.. a v 70km/h si nevěděl, že si něco přejel. Od té doby vím, že když překonáš tu psychologickou bariéru, tak je to v pohodě. Nicméně, já tak retardéry nikdy nepřejíždím. Mnohem víc mě baví takové ty zpomalováky, které jsou tvořeny mnoha kulatými boulemi, tam mě vždy baví vymýšlet průjezd tak, aby to podvozek ani nepocítil

Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 19.02.2014 23:19
od PapoS
Hlavne by som ho prechadzal s prednymi kolesami v zabere, rovnako ako jamy na ceste. Trafit jamu alebo retarder so zabrzednimi kolesami nie je to prave orechove..
Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 20.02.2014 00:25
od Nonid
Joo, ty boule dokazou zabavit na hodne casu

Na starym Peugeotu 205ce jsem mel presne akorat rozvor a sirku pneu abych se pohodlne pokazdy trefil

S FoFo uz to chce trosku premejslet a taktizovat

Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 20.02.2014 13:51
od spanel
No, na retardér spíše pomalu. U nás se před několika roky stal zajímavý případ, kdy před základní školou namontovali první retardér široko daleko a první, kdo si poškodil rychlou jízdou přední nápravu na Oktávce byli místní policajti.

Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 09.04.2015 04:03
od kimic
https://youtu.be/ZTISY3axjPw?t=8m10s a pak 10-12 minuta
kluci na to pekne slapou v serpentinach, skoda ze to je turecky, maji tam hodne detailu k jizde a porovnani mazda vs ford, bych bral neco takoveho v cz/eng

Re: Technika jízdy: Zatáčky
Napsal: 14.04.2015 09:11
od spooon
on je Focus poměrně přetáčivý auto, viz video:
https://www.youtube.com/watch?v=tmx2e9FN8B4
Já si k přetáčivosti v pomalejších zatáčkách pomáhám přibržďováním levou nohou na výjezdu pod plynem. Auto se stává přetáčivým a ještě si hezky přibrzdíte protáčející vnitřní kolo. Jen teda doporučuju vyzkoušet si brždění levou někde na rovince, a i tak nejspíš budete kousat do volantu jako když sem se to učil já
A například při rychlejším downhillu se mi povedlo auto přetočit tak, že sem skoro skončil v příkopu. Focus je krátkej, tak to chce mít rychlý ruce. S bráchovou Primerou si člověk může jít udělat kafe, když se začne přetáčet, a ještě to stihne potom krásně vykontrovat