nejde ventilátor / porad jde (spatne odpory)

Prostě vše kolem vzduchu.....
Odpovědět
Uživatelský avatar
redbaron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: ventilator

Příspěvek od redbaron » 23.01.2008 14:00

Marex píše:Jak to tady ctu, tak taky nema ventilator v poradku...obcas se toci vic, obcas min, nekdy to reaguje ina otacky motoru, nekdy v nem i nejak skrka....ale z toho treba tyden funguje normalne...mate to tak taky nekdo? :?
V tomto případě bych zkusil vyndat celé těleso motoru ventilátoru a juknout, jestli se ti tam nedostal nějaký binec. (Nevím, jestli máš pylový filtr před ventilátorem).

Demontáž je poměrně jednoduchá. V nejhorším případě alespoň zjistíš, v jakém to máš stavu. :-)

Rychlost ventilátoru může při nízkých otáčkách motoru ovlivnit třeba i zanuté vyhřívání čelního skla. Na "ofuk" pak už nemusí být dost proudu a motor se točí pomaleji.
Obrázek<br><br>Ford Focus kombi, rv 2000, 1,8 TDdi, 66kW, GHIA

Uživatelský avatar
redbaron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od redbaron » 23.01.2008 14:03

Jemar píše:Mám dojem že proud do ventilátoru jde přímo přes 4polohový přepínač na středním panelu. Ventilátor má poměrně velký odběr proudu a už jsem viděl jeden přepínač vypálený. Zkrat bych hledal tam.
V této diskusi už je to někde popsáno. Proud jde přes pojistku v motorovém prostoru dále přes polohový přepínač do "odporové krabičky" pod "kastlíkem" spolujezdce a pak k ventilátoru (u nohou spolujezdce)
Obrázek<br><br>Ford Focus kombi, rv 2000, 1,8 TDdi, 66kW, GHIA

Marex
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1720
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Traplice - Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilator

Příspěvek od Marex » 24.01.2008 09:20

redbaron píše:
Marex píše:Jak to tady ctu, tak taky nema ventilator v poradku...obcas se toci vic, obcas min, nekdy to reaguje ina otacky motoru, nekdy v nem i nejak skrka....ale z toho treba tyden funguje normalne...mate to tak taky nekdo? :?
V tomto případě bych zkusil vyndat celé těleso motoru ventilátoru a juknout, jestli se ti tam nedostal nějaký binec. (Nevím, jestli máš pylový filtr před ventilátorem).

Demontáž je poměrně jednoduchá. V nejhorším případě alespoň zjistíš, v jakém to máš stavu. :-)

Rychlost ventilátoru může při nízkých otáčkách motoru ovlivnit třeba i zanuté vyhřívání čelního skla. Na "ofuk" pak už nemusí být dost proudu a motor se točí pomaleji.
Pylovy filtr jsem nedavno menil...ty...mam tam vubec vyhrivani predniho skla? :?
1,8TDCi, 2001, 85kW, K&N, Eibach Pro Kit
Obrázek
bylo :: Citroen AX 1,4D 1991
Seat Toledo 1,9D 1995

Uživatelský avatar
horvatm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od horvatm » 26.01.2008 17:51

Tak ventilator som vybral, bol zaneseny - tažko sa tocil, vycistil a naolejoval som ulozenie hriadela, po zapojeni poistka uz nezhorela, ale ako sa tu uz o tom pisalo,ventilator toci len na 4 polohe, takze idem hladat ten "KASTLIK" - snad mi padne do oka, nejak som si ho pri vymontovani ventilatoru nevsimol.
:)
1.8 TDDI Combi r.v 99, tmavočervená - GHIA 

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 26.01.2008 17:52

tu 4 polohu by som tipoval na studeny spoj...
v lete ti to určite fachčí jak má čo? :wink:

Uživatelský avatar
redbaron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od redbaron » 26.01.2008 22:03

horvatm píše:Tak ventilator som vybral, bol zaneseny - tažko sa tocil, vycistil a naolejoval som ulozenie hriadela, po zapojeni poistka uz nezhorela, ale ako sa tu uz o tom pisalo,ventilator toci len na 4 polohe, takze idem hladat ten "KASTLIK" - snad mi padne do oka, nejak som si ho pri vymontovani ventilatoru nevsimol.
:)
Oou - já tam mám samomazná ložiska - ta se nesmějí mazat - jen pročistit. No snad to nebude problém.

Jen čtvrtá poloha je na 75 procent problém v předřadných odporech.
Viz. strana "2" tohoto vlákna.. P.S. já mám tu umělou hmoutu bílou. :-)
Obrázek<br><br>Ford Focus kombi, rv 2000, 1,8 TDdi, 66kW, GHIA

Uživatelský avatar
horvatm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od horvatm » 28.01.2008 11:43

Kupil som tu teplotnu poistku, stala 27Sk, treba zachovat nejak smer alebo sa namontuje hocijako? Este mala otazka, ta skatulka je v priestore pod odkladacím priestorom spolujazdca, nebolo to nikde tak konkretne napisane...
1.8 TDDI Combi r.v 99, tmavočervená - GHIA 

Uživatelský avatar
redbaron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 02.02.2008 03:18

...

Příspěvek od redbaron » 28.01.2008 13:14

myslím, že přímo v tomto vláknu je návod na výměnu.

Lepší, než letovat je to řešit tak, jak kluci popsali.

jukni na to. pokud nenajdeš - dej vědět a někdo Ti sem hodí odkaz.
Obrázek<br><br>Ford Focus kombi, rv 2000, 1,8 TDdi, 66kW, GHIA

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 28.01.2008 19:23

Tepelna pojistka neni dioda, je jedno, jak se ve stejnosmernem obvodu zapoji.
Naposledy upravil(a) pelen dne 29.01.2008 21:27, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
horvatm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od horvatm » 29.01.2008 08:30

Uz vsetko funguje ako ma,ta kabicka bola biela a naozaj to dobre kuri ked je ventilator zapnuty. Skoro som si popalil rucicky :) Muselo to vychladnut a potom som to namontoval spet.
1.8 TDDI Combi r.v 99, tmavočervená - GHIA 

Uživatelský avatar
redbaron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 02.02.2008 03:18

:-)

Příspěvek od redbaron » 29.01.2008 11:06

To potěší, když oprava stojí cca. 30 korun, že? :wink:
Obrázek<br><br>Ford Focus kombi, rv 2000, 1,8 TDdi, 66kW, GHIA

Marex
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1720
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Traplice - Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

ventilator

Příspěvek od Marex » 31.01.2008 14:30

Nedavno mne ventilator skoro nejel...myslimjen na ctverku...ted zase nejak zpomaluje - taky to reaguje na otacky motoru. Kdyz jedu s plynem, tak dobry, jak zdelam nohu z plynu,takze jakoby zpomali....nerozumim tomu - myslite,ze to chce vycistit??
1,8TDCi, 2001, 85kW, K&N, Eibach Pro Kit
Obrázek
bylo :: Citroen AX 1,4D 1991
Seat Toledo 1,9D 1995

Uživatelský avatar
redbaron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od redbaron » 31.01.2008 20:42

Vyčistit asi ano, je otázka, zda tam ještě není přechodový odpor, resp. jestli není ještě jiný problém, proč ventilátor nedostává dost proudu...
Obrázek<br><br>Ford Focus kombi, rv 2000, 1,8 TDdi, 66kW, GHIA

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: ventilator

Příspěvek od Ahmed » 31.01.2008 21:01

Marex píše:Nedavno mne ventilator skoro nejel...myslimjen na ctverku...ted zase nejak zpomaluje - taky to reaguje na otacky motoru. Kdyz jedu s plynem, tak dobry, jak zdelam nohu z plynu,takze jakoby zpomali....nerozumim tomu - myslite,ze to chce vycistit??
Kdyz reaguje na otacky motoru = dobijeni. Na volnobeh je zpravidla nizsi napeti nez pri otackach treba 1500-2000, protoze alternator neni schopny dodat tolik proudu pri tak nizkych otackach, tim padem poklesne napeti, pohasnou svetla, zpomali se ventilator, atd. To je uplne normalni. Stejne tak to udela, kdyz mas zaply spotrebic s velkym odberem - vyhrivane celni sklo, zadni okno, atd.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Marex
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1720
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Traplice - Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilator

Příspěvek od Marex » 01.02.2008 09:38

Ahmed píše:
Marex píše:Nedavno mne ventilator skoro nejel...myslimjen na ctverku...ted zase nejak zpomaluje - taky to reaguje na otacky motoru. Kdyz jedu s plynem, tak dobry, jak zdelam nohu z plynu,takze jakoby zpomali....nerozumim tomu - myslite,ze to chce vycistit??
Kdyz reaguje na otacky motoru = dobijeni. Na volnobeh je zpravidla nizsi napeti nez pri otackach treba 1500-2000, protoze alternator neni schopny dodat tolik proudu pri tak nizkych otackach, tim padem poklesne napeti, pohasnou svetla, zpomali se ventilator, atd. To je uplne normalni. Stejne tak to udela, kdyz mas zaply spotrebic s velkym odberem - vyhrivane celni sklo, zadni okno, atd.

Tak jak rikas - i svetla se trocku ztlumi...da se to nejak vyresit? Neholduju moc elektrice....:(
1,8TDCi, 2001, 85kW, K&N, Eibach Pro Kit
Obrázek
bylo :: Citroen AX 1,4D 1991
Seat Toledo 1,9D 1995

Odpovědět

Zpět na „Focus - klimatizace a ventilace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host