Smysl naftového motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 29.11.2007 23:19

Mám Mitsubishi Cordia, ale ten stejnej motor se dával i do Coltu v tý době!
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 29.11.2007 23:19

misoka:tak v tom problem fakt nehladaj :wink:
turbo chladiče mam na starosti a neveril by si ako su efektivne aj v benzinových motoroch..
tak čo take porsche carrera GT2 530 konikov(685NM)? pre mna naj turbo motor aky bol vyrobeny...

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 29.11.2007 23:23

tak pre mna 8 div sveta je preplnovany1litrovy 3valec od daihatsu,ktorý bol v charade GTti-101koni, 136NM :wink:

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoka » 29.11.2007 23:25

chmelko píše:misoka:tak v tom problem fakt nehladaj :wink:
turbo chladiče mam na starosti a neveril by si ako su efektivne aj v benzinových motoroch..
tak čo take porsche carrera GT2 530 konikov(685NM)? pre mna naj turbo motor aky bol vyrobeny...
Ja som len uviedol, preco sa castejsie montuje do dieslovych motorov ;) nevravel som , ze je to neprekonatelny problem, len konstatovanie , ze v diesloch nepotrebuju take chladenie ako pri benzinovych motoroch.
A to porsche , no k tomu sa neda co vytknut , len , ze sa bavime o FOFO :D , ktore ma v priemere niekde okolo 100koni , to uz je ina kapitola
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
velcro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 188
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Opava City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od velcro » 29.11.2007 23:54

A nedava se tam to turbo, protoze bez nej by naftak ten kopecek nevyjel? :lol:

misoka píše:No a ked chceme porovnavat rovnake , keby si mal benzin a naftu rovnakeho vykonu , tak nafta dosahuje tento vykon pri nizsej spotrebe.

Turbo sa dava castejsie do naftovych motorov aj vdaka tomu , ze su stavane na vacsi tlak a robustnejsie ako benzinove motory. Vyfukove plyny dieslu su chladnejsie ako benzinu a tak su aj naroky na chladenie turba nizsie.
Model: FoFo I r.v.01
Engine: 1.6 i 16V Zetec 74kW - stado ze 100 arabskych koniku >)
Style: hb 5d / Smoke Stone ^^
Obrázek

Uživatelský avatar
Partizan
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)

Příspěvek od Partizan » 30.11.2007 00:03

Máš nafťáky i bez turba a kopečky vyjedou :D :D .

Chlapíci s benzíny na jaře se oteplí a to vaše palivo bude zase dražší :D :D

Najedu přes 50000km ročně nemůžu volit nic jiného než naftu :wink:
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fokal » 30.11.2007 00:08

No hezky se to tady rozjelo :D
IMHO kdyby automobilky vrazily to samé úsilí a ty samé finance do vývoje benzinů jako do vývoje dieslů, tak .... asi víte, co tim myslim :wink: Dokážu si představit, že by benziny dosahovali stejných, ne-li lepší výkonů než dnes a spotřebu by měli třeba jako dnešní moderní nafťáky :) ...no a po tom, co automobilky vrazily tolik peněz do vývoje nafťáků, si nemůžou dovolit, aby se jim ta investice nevrátila, tzn. nasadily naprosto dokonalý marketing na prodej dieslů, zatímco benzinové motory (některé automobilky) nabízejí pouze jako "alternativu" k naftovým. Jen si vzpomeňte, kdy jste naposled viděli v Autosalonu test např. auta střední třídy s benzinem :lol:

Mám pocit, že jsem maličko OT, tak se omlouvám :oops: Mám dneska nějakou kecavou :lol:
ST150

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoka » 30.11.2007 00:11

No naftak je jednoducho o spotrebe, ktortej benzin pri rovnakom vykone nedokaze konkurovat.
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fokal » 30.11.2007 00:18

misoka: jak jednoduché, ale pravdivé :)
ST150

Uživatelský avatar
anubis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok

pre fokal

Příspěvek od anubis » 30.11.2007 00:49

manici od MercBenz tvrdia, ze buducnostou bude diesotto...ford uz na volve c30 skusa hybridny pohon - 4xelmotor a k tomu 1,6 peugeoutacky diesel. comu nerozumiem, ked im v mazde rx8 toci wankel, ktory by v mensom robil to iste. vsak uvidime.

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 30.11.2007 07:57

cena energie v nafte je nizsia ako cena energie v benzine. Je to vlastne presne to, co pise misoka, len z ineho pohladu. A tu je pes zakopany, preco je taky rozdiel v spotrebe.

S tymi investiciami do naftovych motorov je to presne tak. Vsetci naftaci teraz platia za vyvoj. Ale trend ide dalej a prave benzin-turbo je najblizsia buducnost. Vid VW, ktory uz ani tak velmi netlaci TDI, skor uz FSI a TFSI. VW to zacal a teraz aj pokracuje.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 30.11.2007 08:01

vcedula má pravdu :idea:

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 30.11.2007 08:21

vcedula píše:Dovolim si pridat svoj nazor. Ja som jasne benzin pozitiv, hned sa priznam 8) .
....
....
....
O nafte si myslim, ze je pre ludi, ktori chcu auto pouzivat na presun z miesta a na miesto b bez dalsich poziadaviek, napr. sportovej jazdy.
....
....
....
A teraz benzin: jeho velkou nevyhodou je, ze silno zaostava v krutiacom momente. Ale co je vastne pravda ? Pravda je turbo.
....
....
....
Zaverom:
Ak si clovek, ktory okrem presunu z bodu a do bodu b si chce uzit jazdu bez manzelky, cez zakruty v riadenom smyku, podradovat z 5 do 2, vidiet aktualnu spotrebu nad 30 litrov (ja aj 50), pocut krasny zvuk huciaceho motora a podobne nie uzitkove, ale pozitkove veci, tak si spravny adept na benzinovy motor.
Musim na toto trosku zareagovat vcedula :).
1. Takze poziadavok sportovej jazdy. Co presne si predstavujes pod sportovou jazdou? Preco s naftou podla teba nemozes jazdit sportovo? Myslim, ze s porovnatelnym vykonom a rovnakym podvozkom dokaze byt nafta a benzin na takej vlasenkovitej ceste rovnako rychla. Jediny rozdiel je v tom, kto bude kedy a ako radit. S akymi autami vyhravala audina Le Mans? TDI :) :). Takze sportova jazda s naftou podla mna mozna je.

2. Turbo: tu mas pravdu, ale ma to aj druhu stranku. Skus do benzinu pridat turbo a rozdiel v spotrebe sa este vyraznejsie prehlbi... Navyse, v dnesnej dobe sa uz diesel bez turba v novom aute vyskytuje len velmi sporadicky (snad uz ani nie), takze ak porovnavame realitu a niie technologiu, tak je to bezpredmetne.

3. adept na benzin, vysoke otacky, zakruta "dverami dopredu" ... opat len pripomeniem Le Mans :).

4. coho som zastanca? Velkoobjemoveho benzinu. benzin nad 2,5 litra to je moj sen. ale nafta ma pre mna tiez svoje caro...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 30.11.2007 08:27

chmelko píše:misoka:tak v tom problem fakt nehladaj :wink:
turbo chladiče mam na starosti a neveril by si ako su efektivne aj v benzinových motoroch..
tak čo take porsche carrera GT2 530 konikov(685NM)? pre mna naj turbo motor aky bol vyrobeny...
no s tym motorom teraz porsche spravil teda krok dopredu.... som o nom pred par tyzdnami cital v speede a slintal som :). a teraz mi povedz, ze si mal moznost sa zviest a pojdem si trieskat hlavu o mur :)
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 30.11.2007 08:41

tak bohužial nie!! :evil: :lol: :wink:
ale mal som to štastie jak s turbo 993, tak turbo 996, a ten posledný "vzducháč"nskutočný zvuk :wink:

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti