Stránka 5 z 11

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 08:28
od killerhammer
som rad, ze sa potvrdili moje slova z ineho threadu, kde som povedal, ze diesel nie je lepsi ani v pruznom zrychleni :!:
tato fama sa neustale siri a zivi medzi majitelmi dieslov roky rokuce :mrgreen: a treba raz povedat, ze to nie je pravda :!: :mrgreen:
inac som myslel, ze ten diesel v sprintoch benzin aspon na chvilu dobehne ked mu zacne fukat turbo ale mylil som sa, velka vaha motora + slaby zaber na zaciatku ked nejde turbo je prilis velky hendikep, ktory uz potom nedozenie ani po jeho zapnuti :idea:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 09:30
od zewl
killerhammer: nechtel jsem uz sem psat, ale dobre, rypnul jsi, udelam to taky: byl to souboj combika s HB. Combi melo plnou nadrz, HB polovicni. Uz v nadrzi je rozdil cca. 25-30 kg. Pak rozdil karoserie combi a HB. Coz psal vcedula, ze tak 40 kg (coz si ale myslim, ze je to vic), takze dohromady dejme tomu cca. 70 kg startovaci nevyhoda pro combi. Neco mi furt totiz rika, ze kdyby si to rozdal HB vs HB (nebo combi vs combi) se stejnym objemem paliva v nadrzich, tak by to bylo na stejno :wink:

Nikde se mi bohuzel nepodarilo sehnat, kolik je hmotnostni rozdil combi vs HB se stejnou motorizaci

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 09:40
od chmelko
tak napíšem aj ja..
som rad, že tento test potvrdil pentcial využitelnosti rozsahu otáčok,ktorí ste banalizovali a stale ho znižovali hlavne efektom nastupu turba dieselu ,ktorý to eliminuje..ano je to pravda..škoda, a ani to asi nieje možne vyčíslit presne o kolko bol benzín rýchlejší, ale ak si vezmete napriklad F1 kde 10kg paliva robí rozdiel na okruhu 5500m je cca 0,4sek, tak si spočítajte aký je rozdiel množstva paliva+váha zadnej skrine combíku v tomto teste a aký handicap to bol, podla mna minimalny..

záver: pri tz.shake down, to je priečne zrýchlenie 0-100km/h budu diesel pri rovnakom výkone motora limitovat hlavne využitelne otáčky, pri preradení sa podla mna stráca minimalne 0,5sek

ak by sa tento test šiel na okruhu, zase to vyhrá benzín a to hlavne kvoli obrovskému váhovemu handicapu nafty na prednu nápravu a tým omnoho vyššiej nedočavosti v zákrutach a manevroch

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 10:08
od zewl
tak jsem nasel ty rozdily:
rozdil mezi combi a HB je v hmotnosti (pri stejne motorizaci) 52 kg (HB 1374 kg, combi 1426 kg). Kdyz pripoctu nadrz 25-30 kg, pak je to ve vysledku cca. 80 kg rozdil. U aut typu focus to udela 5.6% rozdil na hmotnosti.

U formule 1, ktera musi minimalne vazit (a taky vazi i s pilotem) 605 kg udela zminovanych 10 kg paliva 1.7% rozdil na hmotnosti.

Tedy stale myslim, ze to neni zanedbatelne (jako treba u vahy formule) a pri stejnych podminkach by to vyslo nastejno. Samozrejme plne souhlasim s okruhem, tam by TDCi nemelo sanci, ale tady slo o sprint.

Ale i tak to byl velice zajimavy zavod :wink:

edit: jeste pro uplnost, cerpal jsem tady, tady a tady

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 13:10
od TripleJay
Nuz, stravili ste pekne popoludnie, ostava mi len zavidiet a krutit hlavou nad vysledkami :wink: :lol:
Najviac som sa bavil pri kazdom starte na tretie zatrubenie :lol: :D

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 13:13
od vcedula
no, keby som to mal brat uplne presne, tak misoo mal so sebou zataz zodpovedneho rodica cakatela :) :) :)

Aj tak to nikdy presne neporovname. Kazdy motor moze byt inak zabehnuty, ziadne auto nie je rovnake ako druhe. Ako som pisal, kazdy z nas ma ine gumy, disky a pod. a tak aj ten handicap vahy je velmi otazny.

Mozme este spravit porovnania:
- misoo / TripleJay (1.6 Ti-VCT HB / 1.8 TDCI HB)
- mehturt / misoka (1.6 Ti-VCT Combi / 1.8 TDCI Combi)

No ale podla mna, aj tak by sme nic nevyriesili, lebo tie rozdiely by sme aj tak neodstranili a stale by nejake boli.

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 13:18
od zewl
Asi mas pravdu, stejne podminky asi opravdu nejde nastolit. Ja jen reagoval na vitezna slova killerhammera, z jehoz prispevku vyplynulo, jak je TDCi out i presto, ze to bylo v podstate vyrovnane :wink:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 13:25
od Johnyy
hezky jste si to kluci užily:) jsem rád, že se nepotvrdila moje domněnka rychlejší nafty :lol: 3x sláva 8)

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 13:32
od vcedula
moj nazor je taky, ze benzin ma vyhodu prave v sportovych vykonoch a diesel v spotrebe a mozno aj v prevadzkovych nakladoch (za urcitych podmienok). S benzinom dokazes jazdit omnoho agresivnejsie, ale vtedy si to aj dobre potiahne z nadrze. U dieselu to z tej nadrze az tak netaha, ale uz to zasa nie je ono. Na takom okruhu by to bolo najviac vidiet. Benzin by vyhral, ale mal by o dost vyssiu spotrebu ako diesel. Ale ked chces byt najrychlejsi, tak na spotrebu nepozeras...

Takto by som to asi uzavrel. Porovnanie 115 PS benzin a 115 PS diesel dopadol skoro rovnako. To male vitazstvo bolo mozno vahou, mozno jazdcom a mozno naozaj motorom. A mozno benizn mal este nejaky iny handicap a preto nebolo to vitazstvo take vyrazne. To su uz len spekulacie. Dolezite je, ze pri porovnani tychto dvoch aut to o kusok vyhral benzin.

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 13:52
od Dreede
Benzin bude na šprinte vždy rýchlejší. A pružné zrýchlenie bude tiež rovnaké. Tu ide skôr o to, že s benzínom v premávke nebudeš vždy točíť do 6500 pri predbiehaní aby si bol najrýchlejší. S krochťákom ale dosiahneš rovnaký efekt s oveľa väčším komfortom. Tak to vidím ja. Som zástanca benzínov, jazdil som 2.0 benal, ale v premávke mi oveľa viac vyhovuje 1.8TDCi.

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 14:28
od misoo
Dreede: presne tak to vidim aj ja, pre beznu jazdu je lepsi diesel a pre sportovu jazdu je lepsi benzin. to je cele.

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 14:31
od misoo
TripleJay píše:...Najviac som sa bavil pri kazdom starte na tretie zatrubenie :lol: :D
to vies, ked sa vladovi nechcelo stat v strede a odmavnut to podprsenkou tak ako by to malo podla spravnosti byt, nic ine nam neostavalo... :lol: :lol:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 14:39
od vcedula
misoo píše:to vies, ked sa vladovi nechcelo stat v strede a odmavnut to podprsenkou tak ako by to malo podla spravnosti byt, nic ine nam neostavalo... :lol: :lol:
Ako vies, ze nosim podprsenku 8O to bolo vidiet 8O :?: :roll: :lol:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 14:43
od misoo
nemyslel som tvoju, to sa poziciava... ale ked uz si sa prezradil... :oops: :lol: :lol:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)

Napsal: 23.03.2008 16:52
od killerhammer
takto, ja som to myslel v tom zmysle, ze tie auta 115k = 115k su uplne vykonovo rovnake.
je jasne, ze budu dosahovat podobne alebo rovnake casy.
o tomto som hovoril, ze neexistuje, aby ten diesel bol v niecom ovela lepsi, napr. v pruznom zrychleni, o ktorom mnoho majitelov dieslov donekonecna basni :mrgreen:
su na tom proste rovnako, 85kW vs 85kW a zalezi len od soferskych schopnosti, kto ako dokaze s tym vykonom spravne pracovat :!:
a to, ze diesel bude vdy tazsi je dane aj tym, ze diesel motory su tazsie ako benzinove, napr. TDI su tazsie skoro o 100kg voci benzinovym. casto takyto motor aj uplne zmeni charakter auta, ma tazsi predok. a toto si musi kazdy majitel diesloveho motora pred kupou uvedomit :idea:

urcite tu ale nechcem ziadnych fanusikov TDCi provokovat :idea:
ja tiez tvrdim, ze focus kombiku najlepsie pasuje motor 2.0 TDCi :idea:
HB-cku zase najsilnejsi 5litrovy turbo benzin :idea: :twisted: